הערב - ההפגנה מול בית ראש הממשלה (צילום: אוהד צויגנברג)
הערב - ההפגנה מול בית ראש הממשלה (צילום: אוהד צויגנברג)

המחאה בבלפור: כ-10,000 משתתפים בהפגנה הגדולה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית

מדובר בהפגנה הגדולה ביותר שהתרחשה בבלפור, מאז תחילת המחאות בכיכר פריז; לקראת השעה 2 בלילה נעצרו 12 מפגינים בחשד להפרת סדר; במקביל, התקיימו מחאות בלמעלה מ-260 צמתים ברחבי הארץ ומול בית ראש הממשלה בקיסריה

פורסם בתאריך: 1.8.20 19:00

עדכון אחרון: 2.8.20 03:15

עדכון – 3:15: במשטרת ירושלים מדווחים כי "לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה".

יש לציין כי כוחות המשטרה פינו את המפגינים והמפגינות בכוח, ללא שימוש במכת"זית.

"בתוך כך, המשטרה עיכבה/עצרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן".


הערב, מוצ"ש, מתקיימת צעדה והפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים – במתחם ההפגנות כיכר פריז ורחוב עזה. כ-10,000 משתתפים בהפגנה. מנגד, כוחות המשטרה נמצאים במקום נמצאים בהיערכות מוגברת.

כזכור, המפגינים קוראים בין השאר לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו, על רקע מחאתם נגד הטיפול במשבר הקורונה ועל רקע כתב האישום שהוגש נגד נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תנועת 'שלום עכשיו' מקבלת הערב את פניהם של אלפי המפגינים בכיכר פריז בירושלים במיצג המדמה זירת רצח מוקפת סימון משטרתי שבה שרוע אדם מדממם למוות ובידו שלט שעליו נכתב 'ההסתה הורגת' ומעליו משקיפה תמונתו של פעיל התנועה אמיל גרינצוויג ז"ל, אשר נרצח בהפגנה שקיימה התנועה בירושלים ב-1983 כשפעיל ימין קיצוני השליך רימון לעבר המפגינים.  בתנועה מביעים חשש מפניי ההסתה מימין אשר הובילה לפגיעה במפגינים, באנשיי תקשורת ובאזרחים תמימים בימים האחרונים ומתריעים מפני רצח פוליטי נוסף.

מ'שלום עכשיו' נמסר: ‏"זה הזמן לזכור ולהזכיר את אמיל גרינצוויג, פעיל 'שלום עכשיו' שנרצח לפני 37 שנים בהפגנה בירושלים בגלל ההסתה מימין שנמשכת עד היום.הכתובת על הקיר, אסור לעצום עיניים ולעבור בשתיקה על האלימות המתודלקת בפילוג והסתה מצד ראש הממשלה. לא ניתן למסיתים לנצח".


המיצג בהפגנה הערב בכיכר פריז - מיצג שמציין 37 שנים לרצח המפגין אמיל גרינצוויג (צילום: שלום עכשיו)

המיצג בהפגנה הערב בכיכר פריז (צילום: שלום עכשיו)


במשטרת ירושלים נערכו לקראת הצעדה וההפגנה – מהמשטרה נמסר כי "לאור בקשה שהוגשה הבוקר למשטרה לקיים תהלוכה במהלך המחאה שצפויה להתקיים במוצאי השבת, משטרת ישראל בחנה את הבקשה ואישרה אותה בהתאם לתנאים שסוכמו עם המארגנים".

במסגרת ההפגנה ייחסמו רחובות לתנועה: המשטרה תחסום לתנועה את הרחובות בהם תעבור התהלוכה – קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ואגרון. כמו כן צפויים להיחסם רחובות נוספים המובילים לרחובות אלו וכן ייתכנו שיבושי תנועה באזור מרכז העיר.


ההפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור (צילום: אורי ברייטמן)

ההפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בשבוע שעבר (צילום: אורי ברייטמן)


משטרת ירושלים מוסיפה ומוסרת כי "היא פועלת לאפשר את קיום התהלוכה תוך שמירה על בטחון המשתתפים, אולם לא תאפשר לאף אדם להפוך אותה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש. התפרעויות אלימות והפרות סדר, יטופלו באפס סובלנות ובנחישות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שי

    חחחח כמה צחוק יכולים לעשות מעצמם? אומרים שיהיה אפס סובלנות לנזק לרכוש או לאנשים? בתמונות רואים איך שצבעו מדרכה בצבע שלא ירד כזה מהר, עצרו אותם על זה? בתמונה רואים שהמפגינים הפרו הוראות של מרחק 2 מטר, מישהו קיבל קנס?
    השמאל הרקוב שולט כאן במדינה, ותפסיקו להתבכיין אם יש מישהו חזק כמו ביבי שמנסה כמה שאפשר ללכת קצת נגדכם, קצת להחזיר לעם את השקט.
    ואם אתם מדברים על מספרים, אז כל המפגינים, בכל העצרות גם יחד, לא מגיע למנדט אחד!!!! בזמן שיש לפחות פי 61 מול…..
    אז בהצלחה….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר