פרופ' יורם וייס בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת (צילום: הדסה)
פרופ' יורם וייס בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת (צילום: הדסה)

״המשחק של המדינה הוא משחק בחיי אדם" – איום ההשבתה של הדסה הגיע לכנסת

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום, שני, דיון בנושא המשבר התקציבי והסירוב של האוצר להעביר לבתי החולים הציבוריים את הכספים שעליהם התחייבה. חברי הוועדה זעמו על ההתנהלות מול הדסה, ומנכ"ל המרכז הרפואי אמר: ״בושה שצריך לקיים דיון כזה במקום ובשעה שבהם נמצאת המדינה"

פורסם בתאריך: 10.6.24 13:26

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות היו"ר ח"כ יונתן משרקי קיימה היום, שני, 10.6, דיון בנושא איום ההשבתה שמרחף בשבוע האחרון סביב המרכז הרפואי הדסה, וזאת בשל סירוב משרד האוצר להעביר לבית החולים (ולכלל בתי החולים הציבוריים) את הכספים שעליהם התחייב לפני כשנה, בזמן המשא ומתן שהתנהל מול ההסתדרות.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הנהלת הדסה הודיעה בשבוע שעבר לעובדי בית החולים כי בשל סירוב האוצר להעביר 40 מיליון שקלים שהובטחו בהסכם שנחתם, לא יקבלו העובדים את התוספות שהובטחו להם. בתגובה – ועד עובדי המינהל של המרכז הרפואי ביחד עם ועד עובדי האחיות הודיעו,, בגיבוי של ההסתדרות, כי ישביתו את בתי החולים של הדסה אם הכסף לא יועבר לחשבונם של העובדים ב-1.7.

בשל העובדה שעדיין אין פתרון, התקיים הדיון בכנסת בו השתתפו פרט ליו"ר משרקי גם חברי הכנסת משה רוט, לימור סון הר מלך, אחמד טיבי, יצחק פינדרוס, טטיאנה מזורסקי וקטי שטרית, אשר קבעו חד משמעית בדיון: "המצב הנוכחי בו מחזרים בתי החולים הציבוריים אחר הפתחים כקבצנים שוב ושוב, הוא לא הגיוני. מדובר בבושה שלא מאפשרת להישיר מבט להנהלת הדסה ואף בהתעללות חוזרת של ממש".

עוד הוסיפו חברי הכנסת: "כל פעם לקחת את הארגון אל הקצה ולבחון מה יקרה לו אם לא יתממש התקציב שלו, זו לא הדרך. בית החולים יסגר. לא ניתן יותר להעמיד אותם במקום הזה אלא לתת בידיהם מענה מלא – כשכולם מבינים את הנחיצות ואת הצורך המיידי. לא מדובר בנדבות אלא בתקציב שמגיע לבתי החולים מתוקף החוק".

בדיון השתתפו גם מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס ויו"ר ועד עובדי המינהלה והמשק אמנון ברוכיאן, שחזר שוב על איום ההשבתה של בתי החולים באם הכסף לא יועבר לעובדים.

 

 

המנכ"ל וייס אמר בדיון: "כשהתפרצה הקורונה הדסה היתה שם, על כל צוותיה. בלי לשאול שאלות ובלי להתנות תנאים התגייסו כולם באופן מיידי ונכנסו למחלקות הסגורות כדי לטפל בחולים תוך סיכון חייהם. כשפרצה המלחמה, שוב נעמדו צוותי הדסה מתחת לאלונקה והם נושאים בנטל עד היום בהצלת חייל ובשיקום. משרד הבריאות דורש ואנו בהדסה מבצעים מייד. אבל אנו דורשים אחת ולתמיד להסדיר את נושא תגמול בית החולים על עליות שכר בשוק הציבורי, במועד המקביל לתשלום השכר בפועל ולא באיחור של שלושה חודשים שמחייב אותנו להתמודד עם הגרעון שנוצר.
"אני חושב שזו בושה שצריך לקיים את הדיון במקום ובשעה שבהם נמצאת המדינה. אבל הדסה לא תקח עלעצמה גרעונות בכדי לחפות על פער בתזרים התשלומים שיוצרת המדינה. ירושלים עיר הבירה וישראל כולה, זקוקות להדסה חזקה. עובדי בתי החולים של הדסה ושאר בתי החולים הציבוריים העצמאיים זכאים לתשלום שכר זהה לאלו שמקבלים חבריהם בבתי״ח ממשלתיים, מבלי ליצור נטל תקציבי על ארגונים אלו".

חבר הוועדה ח"כ פינדרוס פמה למנכ"ל וייס ואמר לו: "אל תתפשרו על פחות ממלוא הסכום המגיע לכם ושמקבלים שאר בתי החולים בישראל. כל שקל שהמדינה מעבירה לבתי החולים הממשלתיים – חייב להיות משווה אוטומטית".

לסיכום הדיון אמרו חברי ועדת הבריאות כי "המשחק של המדינה הוא משחק בחיי אדם כשהנושא אמור להיות מוסדר על ידה. זה השירות שהיא מחוייבת בו כלפי האזרחים".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. עקרוט בלאדי

    האם מנגכ"ל הדסה לא יודע שכרגיל אלו שיושבים על הקופה וכיו"ב מקבלים שרות .v.i.p אז תן להם לנהל את הדברים בשית האפסנאי שמנהל את היחידה/בסיס

  2. אזרחית

    לא מבינה למה יש בכלל העייה מגיע להם? = שלמו להם!
    למה בית חולים צריך להתחנן?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר