הכניסה לעיר, הבוקר (צילום רחפן: TSR)
הכניסה לעיר (צילום רחפן: TSR)

סיכום השבוע השלישי בסגירת הענק בכניסה לעיר: התנועה זורמת

במגה-פרויקט בכניסה לעיר מסכמים את השבוע השלישי: עיקר העומסים נרשמים בכביש בגין; החשש של גורמי המקצוע - הכאוס התחבורתי יגיע בחודש הבא. מ"מ מנכ"ל מוריה יואל אבן אומר ל"כל העיר": "אנחנו היום נערכים לקראת ספטמבר - אז יהיה 'בוסט' של תנועה"

פורסם בתאריך: 1.8.19 16:57

השבוע באזור הכניסה לעיר לא נרשמו עומסי תנועה חריגים. מדובר בשבוע השלישי מאז סגירת הענק במסגרת המגה-פרויקט. נהגים דיווחו כי גם בשעות העומס – הבוקר והערב, התנועה זרמה באופן יחסי ולא נוצרו פקקים. יחד עם זאת, עיקר עומסי התנועה הורגשו בכביש בגין, בעיקר ליוצאים מהעיר דרך מחלף קרית משה, אולם אלה גודשי תנועה שהתרחשו גם לפני סגירתן של שדרות שז"ר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בפרויקט הכניסה לעיר מביעים סיפוק ממצב התנועה עד כה, אולם החשש הגדול הוא כי עומסי התנועה הכבדים יורגשו בחודש ספטמבר, עם חזרתם של הסעות התלמידים לכבישים ושל נהגים אחרים מחופשת הקיץ. האם מתקיימת היערכות לקראת חודש ספטמבר?

"אנחנו היום נערכים לקראת ספטמבר – אז יהיה 'בוסט' של תנועה", מדגיש בשיחה עם "כל העיר" יואל אבן, מ"מ מנכ"ל חברת מוריה. "אני מזכיר שמראש שכל הסדר התנועה שעשינו, מביא בחשבון את העומסים של תנועה רגילה. הכוונה היא לא היתה לערוך הסדר רק לחודשי הקיץ, אלא לקחנו בחשבון את כל עומסי התנועה הצפויים גם בתקופות שהן לא חופשה. אנחנו ממשיכים לומר לכל הנהגים – לנסוע בדרכים חלופיות, לשמוע דיווחי התנועה, ומי שלא חייב להגיע לכניסה לעיר אז שלא יגיע לאזור, ולהיעזר בתחבורה ציבורית".


יואל אבן (צילום: יח"צ)

יואל אבן (צילום: יח"צ)


"אסור להיות שאננים לקראת חודש ספטמבר", מוסיף ואומר אבן, "יש להיות ערוכים, כי החשש הוא שנהגים יכולים לחזור להרגלי התנועה הישנים. בנוסף, יצרנו עוד נתיבים ואנחנו רואים שזה עובד טוב, אחת הסיבות שהתנועה זורמת היא שיצרנו נתיבים נוספים בצומת".

לפני שלושה שבועות, כזכור, החלו הסדרי התנועה החדשים ותחילת עבודות התשתית באזור הכניסה לעיר, זאת במסגרת ה'מגה פרויקט' המדובר – אולי הגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ב–14.7.19, נסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה), בשבוע הראשון של העבודות, הופסקה פעילות הרמזורים באזור, והתנועה הוכוונה על ידי שוטרים ופקחים. על פי התכנון, העבודות יימשכו כשלוש שנים, כאשר הצפי לסיום הינו בסוף שנת 2022 – או בתחילת שנת 2023.


הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)



"אני חושב שהמציאות כרגע היא באמת תולדה של שינוי הרגלי הנסיעה של הציבור", מסכם אבן, "ההפנמה של הציבור שאפשר להתנהג אחרת מבחינה תנועתית. אם זה להיעזר יותר בתחבורה ציבורית, לחנות בחניוני 'חנה וסע' וכו'. כל ההתנהגות הזו תורמת מאוד להזרמת התנועה בצורה טובה יותר. אני מקווה שתרבות הנסיעה תישאר כמו שהיום, אם זה יישמר כך זה יהיה סביר, ואם לא נצפה ללחצי תנועה בימים הראשונים של ספטמבר, ואז אני מניח שלחצי התנועה האלה יגרמו לאיזון מסוים בהתנהגות הציבור" .



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עג

    קחו סינים – יסגרו את הכל בשנה. קחו את ׳מוריה׳ – 5 שנים במקרה הטוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר