העבודות להארכת קו הרכבת הקלה להדסה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
העבודות להארכת קו הרכבת הקלה להדסה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

עבודות הרכבת הקלה להדסה עולות לשלב הבא: האם בעוד כשנתיים וחצי ניקח רכבת לעין כרם?

העבודות להארכת קו הרכבת הקלה להדסה עין כרם מתקדמות: היציקות של המקטע הראשון בגשר, מתוך ארבעה מקטעים, הושלמו; הסתיימה עבודת השלד של המעבר התת קרקעי להולכי רגל; הצפי להפעלה: שנת 2022

פורסם בתאריך: 1.8.19 08:09

האם באמת בשנת 2022 נשאיר את הרכב בחניה וניקח את הרכבת הקלה להדסה עין כרם? השבוע הושלמו עבודות היציקות במקטע ראשון בגשר שנבנה בהדסה עין כרם, שעליו מתוכננת לנוע הרכבת. מדובר במקטע ראשון מתוך ארבעה מקטעים שיתחברו לגשר אחד. כעת נותר להקים את המקטעים הנוספים של הגשר – שאורכו הכולל הינו כ-250 מטרים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השבוע, לצד השלמת  היציקות של המקטע הראשון בגשר הדסה החדש, הסתיימו גם  עבודת השלד של המעבר התת-קרקעי להולכי הרגל.  הגשר יחבר את הרכבת הקלה מרחוב הנרייטה סאלד-צומת אורה באמצעות גשר עד למגדל האשפוז בהדסה עין כרם.

יחד עם זאת, יש לציין כי טרם הונחו מסילות הרכבת ברחוב הנטקה – מדובר בעיכוב רציני ובחריגה משמעותית בלוח הזמנים להפעלת הארכת קו הרכבת הקלה דרך רחוב הנטקה. מי שהיתה אמורה לבצע את הנחת המסילות היתה חברת סיטיפס – אולם, כעת, לאחר שסיטיפס פרשה מהפעלת הרכבת הקלה בירושלים, העבודות ככל הנראה יבוצעו רק על ידי החברה הזכיינית החדשה לכשתיבחר.

בפרויקט הרכבת הקלה מציינים כי בקרוב יושלמו עבודות הדיפון והחפירה להכשרת תוואי הרכבת, בצמוד לדרך קלמן יעקב, עד לכניסה לבית החולים, תוך ביצוע עבודות להעתקת תשתיות, הקמת מבני דרך וגשר מעל המעברים התת קרקעיים.



עבודות הביצוע של הארכת קו הרכבת הקלה להדסה עין כרם, שמבוצעות על ידי חברת מוריה בתכנונן של תוכנית אב לתחבורה ירושלים, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, מתוכננות להסתיים בשנת 2021. כניסת הזכיין לעבודות הנחת המסילות צפויות להתחיל בתחילת 2022, עם הארכתו המלאה של הקו האדום בצפון ירושלים עד לשכונת נוה יעקב, ובחלק הדרומי עד למגדל האשפוז בהדסה עין כרם. אורכו של הקו הרכבת הקלה יעמוד על 22.5 ק"מ. כיום אורכו הינו 13.8 ק"מ.



ראש העיר משה ליאון מציין כי "ירושלים חווה מהפכה תחבורתית חסרת תקדים ברחבי העיר וזאת כחלק בלתי נפרד מפיתוחה העתידי לשנים הבאות. פרויקט הארכת קו הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם הוא חשוב והכרחי וישרת את כלל תושבי ירושלים. הארכת קו הרכבת הקלה מהווה נדבך מרכזי נוסף בפיתוח מערך התחבורה הציבורי בעיר שיוביל לנגישות רבה יותר, ללא עומסי תנועה ולחסכון בזמן תוך שמירה על סביבה נקיה, אוויר נקי יותר ובטיחות".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן, מדגיש: "אנו מברכים על קצב התקדמות הפרויקט ושמחים להיות חלק בבניית מערך הרכבת הקלה בירושלים ובפיתוחה של העיר. ביצוע העבודות בתוך בית החולים הינו מורכב במיוחד נוכח העובדה שמדובר במתחם אליו מגיעים אלפי אנשים בכל יום. העבודות מבוצעות תוך שמירה על שגרת החיים והקפדה רבה על בטיחותם ונגישותם של באי בית החולים. חברת מוריה מקדמת את הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש".

זהר זולר, מנכ"ל תכנית אב לתחבורה, מוסיף: "ירושלים מתקדמת לקראת סיום עבודות התשתית של הארכת הקו הראשון ובחירת זכיין חדש להקמת רשת הקווים ירוק ואדום. השלמת היציקה של הגשר של התחנה הסופית, בקצה הדרומי של הקו האדום, הינה השלב ההנדסי המשמעותי של עבודות התשתית, בו אנו מתקדמים לקראת השלב של הנחת המסילות על ידי זכיין החדש שייבחר בתקופה הקרובה לקו ה- Jnet".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר