ארמון הנציב, הבוקר (צילום: שלומי הלר)
ארמון הנציב (צילום: שלומי הלר)

התוכנית החדשה להקמת חניון אוטובוסים בארמון הנציב: החל קרב הבלימה של התושבים והמינהל

בארמון הנציב מתנגדים בתוקף לתוכנית של מחזיק תיק חניה יוסי חביליו להקמת חניון אוטובוסים בארמון הנציב - החשש: החרפת זיהום האוויר ועומס תחבורתי; חבר המועצה יהודה בן יוסף: "נפעל כולנו יחד למנוע את הקטסטרופה"

פורסם בתאריך: 31.7.19 08:02

תוכנית חדשה להקמת חניון אוטובוסים בארמון הנציב מעוררת התנגדות חריפה בשכונה ובמינהל הקהילתי. מדובר בתוכנית שמקדם מחזיק תיק חניה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), לפיה בשטח ברחוב על"ר, סמוך לרחובות מאיר נקר, אבשלום חביב ועולי הגרדום – בשטח הגובל עם שכונת ג'בל מוכאבר, יוקם חניון אוטובוסים לתיירים.

הדיירים בשכונה וגם חבר המועצה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), לשעבר יו"ר מינהל קהילתי ארמון הנציב, מתנגדים וחוששים מהחרפה של זיהום האוויר ומכאוס תחבורתי. "תושבי ארמון הנציב, ארנונה, נוף ציון, ג'בל מוכבר וצור באהר מתנגדים נמרצות ונפעל כולנו יחד למנוע את הקטסטרופה שהבאתם על 100,000 תושבים", אומר בן יוסף בשיחה עם "כל העיר". "יתרה מכך, לא התקייים שיתוף ציבור לנושא כה מורכב. כיום, אורכה של הטיילת הפכה לחניון אוטובוסים. במסגרת התוכנית המוצעת של חביליו לא נבדקו ההשלכות של זיהום אוויר, רעש  ועומס. כולי פליאה על הגורמים המקצועיים בעירייה שהביאו פתרון זה שיפגע קשות בתושבי השכונות. אני ביקשתי לקיים סיור ודיון דחופים בנדון יחד עם נציגים מהשכונות".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם במינהל קהילתי ארמון הנציב מצטרפים לביקורת על חביליו והחלו במאבק נגד המהלך. יואב רוטשילד, מנהל מינהל קהילתי תלפיות מזרח, מציין ל"כל העיר" כי "הרעיון להקים חניון אוטובוסים מקומי ולא עירוני ברחוב על"ר עלה לפני כשנתיים וקיבל את ברכת המינהל הקהילתי, אבל ההבדל בין חניון מקומי לחניון עירוני הוא תהומי. מה שהוצג בעבר הוא ביצוע חניון מקומי, אשר ייתן מענה לאוטובוסים ומשאיות שחונות בשכונת ארמון הנציב המהווים מטרד".

"כמו כן, חניון זה תוכנן לתת מענה לאוטובוסים החונים על ציר ינובסקי" מוסיך רוטשילד, "שמסתירים את הנוף ופוגעים בתחושת הביטחון של המבלים בטיילת בלילה. צומת ינובסקי-דרך חברון הוא אחד משני הצמתים היחידים שמהווים כניסה ויציאה לשכונת ארמון הנציב, כמו גם לשכונות צור באהר וג'אבל מוכאבר. חניון עירוני לאוטובוסים יוסיף תנועה מסיבית של אוטובוסים על ציר ינובסקי ויפגע קשות בתנועת הרכבים המבקשים להיכנס ולצאת מהשכונה, ולכך אנו מתנגדים. יתרה מכך, חניון עירוני מייצר מפגעי רעש וזיהום אוויר לתושבים המתגוררים ברחוב אבשלום חביב ועולי הגרדום הסמוכים. המינהל הקהילתי דורש להציג בפני התושבים את התוכנית לרבות חלופות, ולקיים תהליך שיתוף ציבור כנה ואמיתי בעניין זה".


יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)


"אנחנו מתנגדים בתוקף שיהיה חניון מעל הראש שלנו", מוסיפה ומדגישה דיירת שמתגוררת סמוך לרחוב על"ר. "מדובר על כמות אוטובוסים מסיבית, שעומדים ומניעים, כל הפליטות יגיעו אלינו התושבים. נסבול ממטרד רעש וזיהום אוויר. ממילא נתיב שלם בכביש ליד טיילת ארמון הנציב הפכו אותו לחניה של אוטובוסים וחסמו את כל הנוף הכי יפה בעולם".



יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


"כל העיר" פנה לחביליו שמסר בתגובה: "הקמת חניון האוטובוסים ליד מטה משקיפי האו"ם הוא רעיון ראשוני ואין עדיין תכנית מפורטת. אני דוגל בשיתוף ציבור מלא, לכן דיברתי עם מנהל מינהל קהילתי תלפ"ז שנתן אור ירוק להתקדם. בנוסף, קיימתי סיור עם נציגי תושבים ובעקבות הסיור אני מתכוון לערוך שינויים בתוכנית ולשמור על גבעת האנטנה כנקודת תצפית לנוף. עוד לפני התוכנית המפורטת, יתקיים סיור נוסף עם נציגי המינהל הקהילתי ונציגי התושבים. בהמשך, כשתהיה תוכנית מפורטת, היא תוצג שוב לנציגי המינהל הקהילתי, נציגי התושבים ונציגי נהגי האוטובוסים. ברצוני להבהיר שזה לא יהיה חניון האוטובוסים היחידי בעיר ואנחנו מתכננים להקים מספר חניונים. מטרת החניון היא להוציא את האוטובוסים ממוקדי התיירות ביום ומהשכונות בלילה ובכך להקטין את הפקקים, את זיהום האוויר ואת תפיסת מקומות החניה המעטים על ידי האוטובוסים ולדאוג להם להם לחניה במקום הנמצא מחוץ לשכונות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת ארמון הנציב

    מר חבליו מעניין האם גם ליד בית מגוריך יהיה גם חניון אוטובוסים????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר