לוגו הדסה, בית החולים בעין כרם (צילומים: אבי חיון, הדסה)
לוגו הדסה, בית החולים בעין כרם (צילומים: אבי חיון, הדסה)

המגן דוד יישאר: לאחר הביקורת – בהדסה החליטו לא לשנות את הלוגו

לאחר הביקורת הציבורית, וכשהסתבר כשגם ועדי העובדים במרכז הרפואי מתנגדים נחרצות להחלפת הלוגו, יו"ר הדירקטוריון דליה איציק הודיעה היום, שלישי, על השארת הלוגו המקורי, שעליו סמל מגן דוד

פורסם בתאריך: 7.5.24 18:34

טקס חגיגי להחלפת הלוגו של המרכז הרפואי הדסה הפך לאירוע חגיגי עוד יותר, שכלל את השארת הלוגו הישן – זה שעליו התנוססו עלה זל זית ומגן דוד.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, במרכז הרפואי הדסה החליטו באחרונה כי הגיעה העת לרענן ולעדכן את הלוגו של בית החולים – שעליו, כידוע, התנוססו עלה זית ומגן דוד. בעקבות ההחלטה על עדכון הלוגו, שלדברי המרכז הרפואי נבעה מהרצון לעדכן ולהתאים את הלוגו למאה ה-21 הדיגיטלית יותר, פרצה מחאה ציבורית נרחבת, כשרבים ביקרו את ההחלטה לשנות את הלוגו ולהסיר את סמל המגן דוד, בייחוד בעת הזו – בשעה שישראל נמצאת במלחמה.

פרט לביקורת הציבורית, כך נודע, ביקורת נוקבת נשמעה גם מקרב עובדי הדסה, ושלושת הוועדים הגדולים במרכז הרפואי – ועד עובדי המינהלה, ועד האחיות ו-ועד הרופאים – אף הביעו התנגדות מפורשת להחלפת הלוגו.

"מזה מספר שבועות אנו מוחים על הרצון להחליף את סמל הדסה בסמל שאינו מייצג ולו שבריר מהערכים בהם אנחנו מאמינים. למרות בקשותינו, השיח החוזר וההבטחות כי מדובר בשינוי בדיגיטל בלבד, אנו עדים לכניסתו של הסמל לשימוש נרחב, בניגוד להבטחות, בניגוד לרצוננו ובניגוד לדעת הקהל", אמרו ועדי העובדים, שאף הודיעו כי לא ישתתפו בטקס הצגת הלוגו החדש.


לוגו הדסה (צילום הדסה


 

 

או אז החליטה הנהלת המרכז הרפואי להקשיב לרחשי הציבור והעובדים. במהלך ההתכנסות לטקס הצגת הלוגו החדש בפני עובדי בית החולים, ולאחר דיון פורה שהתקיים בין ההנהלה לבין ועדי העובדים, הודיעה יו"ר הדירקטוריון דליה איציק כי הוחלט להשאיר את הלוגו הישן, כפי שרצו הן העובדים והן הציבור הרחב.

יש לציין כי את עניין החלפת הלוגו על ידי המרכז הרפואי חשף ארגון 'חותם', שתקף את החלטת המרכז הרפואי וציין כי "לקחו ללוגו עם זהות יהודית, עם מילים מהנביא ירמיה, והפכו אותו ללוגו חלול וחסר זהות".

לאור ההחלטה החדשה של הדסה, להשאיר את המגן דוד והמילים מספר ירמיהו, בחותם מברכים ומוסרים: "נשות הדסה הקימו את בית החולים לפני 100 שנה, ושמו במרכז הסמל את סמל המגן דוד מתוך גאווה יהודית וציונית. הניסיון של בית החולים להתנתק מהשורשים היהודיים בשם הקדמה והרצון להיות 'עדכניים' וגלובליים הוא עוד סימפטום של הקונספציה – ממנה צריך עם ישראל להשתחרר. נמשיך לעמוד על שמירת הצביון היהודי של המדינה בכל התחומים".

מהדסה נמסר: המרכז הרפואי הדסה קשוב לרחשי עובדיו והציבור בכל תחומי עשייתו הענפה, והיה קשוב גם הפעם. הבוקר בהשקת קמפיין הדסה הארצי החדש, בו השתתפו כל ראשי הוועדים השונים בהדסה, עובדים מכל הסקטורים והתפקידים יחד עם ההנהלה הבכירה, שמחנו לעדכן כי לוגו הדסה הותיק הכולל מגן דוד ושני עלי זית – הוא הלוגו הבלעדי שיוביל את עשייתו ונוכחותו של המרכז הרפואי. ארגון הדסה יוסיף לפעול כארגון ציוני מוביל ומקצועי למען עולם טוב ובריא יותר".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. שייקו

    איך לאחרונה גופים מסתבכים עם החלפות לוגו שמעקרים כל משמעות מהלוגו המקורי כמו ניסיון ההחלפה ללוגו הספרייה הלאומית או כעת להדסה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר