החסימה בכניסה לעיר, 14.7.19 (צילום: שלומי הלר)
הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

סגירת הענק בכניסה לעיר: החל מהשבוע הבא – תתוגבר האכיפה המשטרתית

בעקבות דיווחים על נהגים שנוסעים בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות שז"ר, שנסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים: המשטרה מודיעה כי החל מיום ראשון, 25.8, היא תגביר את האכיפה נגד נהגים הנוסעים בנת"צ. הקנס: 500 שקלים

פורסם בתאריך: 19.8.19 16:39

סגירת הענק בכניסה לעיר: משטרת ירושלים נערכת לקראת החזרה לשגרה בחודש ספטמבר בכניסה לעיר – אז צפויים באזור עומסי תנועה כבדים.

במסגרת ההכנות – בעקבות דיווחים על נהגי כלי רכב פרטיים שנוסעים בשדרות שז"ר, בניגוד לחוק, משטרת ירושלים הודיעה כי היא תתגבר את האכיפה באזור החל מיום ראשון הקרוב, 25.8. נהגי כלי רכב פרטיים שייתפסו נוסעים בשדרות שז"ר, בהן רשאית לנסוע רק תחבורה ציבורית, ייקנסו. גובההקנס: 500 שקלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"המשטרה תתגבר את האכיפה נגד נהגים הנוסעים בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית בלבד", נמסר ממשטרת ירושלים. "מספר שבועות עברו מתחילתן של העבודות בכניסה לעיר, במהלכן נערכו הסדרי תנועה חדשים, בהם הפיכת שדרות שז"ר בין צומת שדרות הרצל לצומת נורדאו, לקטע כביש בו מותרת נסיעה לתחבורה ציבורית בלבד. מכניסתם לתוקף של הסדרי התנועה החדשים, ועד כה, הגדירו במשטרת ישראל את תקופת ההסתגלות לנהגים שהיו רגילים במשך שנים לנוע בציר זה, ובמקום נפרסו מדי יום שוטרים ופקחים שהסבירו, והתריעו לאותם נהגים שעדיין המשיכו לנהוג בקטע זה בניגוד לשלטים שהוצבו ומורים על נתיב לתחבורה ציבורית בלבד, ובכך שיבשו את פעילותה התקינה של התחבורה הציבורית העוברת במקום".

לפני למעלה מחודש, כזכור, החלו הסדרי התנועה החדשים ותחילת עבודות התשתית באזור הכניסה לעיר, זאת במסגרת ה'מגה פרויקט' המדובר – אולי הגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ב–14.7.19, נסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה).


הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


לפני כשלושה שבועות אמר ל"כל העיר" יואל אבן, מ"מ מנכ"ל חברת מוריה כי החשש הגדול הוא כי עומסי התנועה הכבדים יורגשו בחודש ספטמבר, עם חזרתם של הסעות התלמידים לכבישים ושל נהגים אחרים מחופשת הקיץ. "אנחנו היום נערכים לקראת ספטמבר – אז יהיה 'בוסט' של תנועה", הדגיש אבן, "אני מזכיר שמראש שכל הסדר התנועה שעשינו, מביא בחשבון את העומסים של תנועה רגילה. הכוונה היא לא היתה לערוך הסדר רק לחודשי הקיץ, אלא לקחנו בחשבון את כל עומסי התנועה הצפויים גם בתקופות שהן לא חופשה. אנחנו ממשיכים לומר לכל הנהגים – לנסוע בדרכים חלופיות, לשמוע דיווחי התנועה, ומי שלא חייב להגיע לכניסה לעיר אז שלא יגיע לאזור, ולהיעזר בתחבורה ציבורית".

על פי התכנון, העבודות יימשכו כשלוש שנים, כאשר הצפי לסיום הינו בסוף שנת 2022 – או בתחילת שנת 2023.



כאמור, מתחילתו של השבוע הבא (25.8), תגביר משטרת ישראל את האכיפה, "נהג שייתפס על ידי השוטרים נוהג במקטע זה בניגוד לחוק, צפוי לקבל קנס העומד על 500 שקלים בגין נסיעה בנתיב המוגדר לתחבורה ציבורית בלבד", מדגישים במשטרה.


הכניסה לעיר, גשר המיתרים (צילום: TSR)

הכניסה לעיר, גשר המיתרים (צילום: TSR)


הנחיות המשטרה לנהגים:

  • חל איסור מוחלט להיכנס עם רכב שאינו מוגדר רכב ציבורי, לנתיב התחבורה הציבורית, גם לא לצורך הורדה\העלאה של נוסעים.
  • יש להישמע להוראות השוטרים והפקחים המוצבים במקום.
  • ניתן להוריד ולאסוף נוסעים בחניון הציבורי, הנמצא בין גשר המיתרים לתחנת הרכבת 'נבון'.


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביאל

    ברור כשאפשר לעשות עוד כסף מהבלאגן איך לא ? יאללה בואו תעלו את זה ל1,000 דוח ככה תכפילו את ההכנסות… אין כמו לשדוד באמצעות החוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר