עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)
עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)

אחרי שנה וחצי שנותר סגור: אתר הטבע עין חניה ייפתח בחול המועד סוכות

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על האתר שנותר סגור למרות שהושקעו בשדרוגו 12 מיליון שקלים: עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים יפתחו זמנית במהלך ימי חול המועד סוכות את הגן הלאומי עין חניה, שסמוך לגן החיות

פורסם בתאריך: 13.10.19 15:02

אתר הטבע והתיירות עין חניה ייפתח זמנית בימי חול המועד סוכות, זאת לאחר שנותר סגור במשך שנה וחצי למטיילים, למרות שהושקעו בשדרוגו 12 מיליון שקלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשלושה שבועות, בתחילת שנת 2018 הושק בטקס חגיגי אתר הטבע עין חניה הסמוך לגן החיות התנ"כי וזאת בהשקעה של כ-12 מיליון שקלים. כיום, במרחק של למעלה משנה וחצי, האתר סגור למבקרים וכל השיפוצים שהתבצעו בו ירדו לטמיון. לקראת החגים, נפתחה במרשתת עצומה הקוראת לפתיחתו המידית של האתר לרווחת של אלפי מטיילים שיכולים היו לפקוד אותו במהלך חגי תשרי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)

עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)


"הפתיחה הזמנית מתאפשרת הודות לריכוז מאמץ מיוחד של רשות הטבע והגנים, עיריית ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ובהתאם להנחיות האבטחה של משטרת ישראל", מציינים בעיריית ירושלים.

לרגל פתיחת האתר בחול המועד סוכות הכינה רשות הטבע והגנים את האתר למבקרים, הוזרמו מים לבריכות כמו כן ניתן יהיה לבקר גם בנקבת המעיין. במקום הוסדרו שירותים.


עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)

עין חניה (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)


הפתיחה הזמנית מתאפשרת בעקבות פניות רבות שהגיעו לראש העיר משה ליאון. "התושבים פנו – התייחסנו, טיפלנו, הצלחנו", מוסר ראש העיר ליאון, "'עין חניה' ייפתח ביום שלישי לציבור הרחב, לאחר מהלך משותף שהובלנו עם כל הגורמים הרלוונטים. שכיית חמדה אשר הפכה ליעד למבקרים רבים וחובבי טבע. מצוות העלייה לירושלים בחג הסוכות היא מסורת ארוכת שנים, ואני מקדם בברכה את כל העולים אלינו לרגל ומזמין את כולם להנות ממגוון הפעילויות העצום שמציעה בירתנו ירושלים, ובכלל זה 'סוכה בכיכר' וצעדת ירושלים".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "האתר הזה הוא מהיפים בארץ ואין לי ספק שיהפוך לאבן שואבת למבקרים רבים מכל האוכלוסיות. אני מבקש מכל מי שמגיע לשמור על שרידי המורשת שבמקום, על בטיחות בזמן רחצה ועל הניקיון. מאחל לכולנו חג סוכות שמח".

השר להגנת הסביבה ולירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין: "אני שמח לבשר שבעקבות מאמצי משרד ירושלים ומורשת בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, עיריית ירושלים ומשטרת ישראל, נפתח את מעיין עין חניה בחול המועד סוכות. אנו פועלים בימים אלו על מציאת פתרון קבע לאתר אשר יתן מענה למבקרים בכל השנה".

האתר יהיה פתוח בימים שלישי עד חמישי (17-15 באוקטובר), בין השעות 17:00-8:00. הכניסה ללא תשלום. במהלך ימי פתיחת האתר חשוב ביותר להקפיד להישמע לצוותי הפיקוח והאבטחה באתר ומחוצה לו.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר