נוה יעקב, הרב חיים קנייבסקי - צילומים: יעקב, מוישימי
נוה יעקב, הרב חיים קנייבסקי (צילומים: יעקב, מוישימי)

17:30 בנוה יעקב: ביקור היסטורי של הרב חיים קנייבסקי

הגר"ח קנייבסקי, שנחשב לגדול המנהיגים הרוחניים בציבור החרדי-ליטאי, יגיע הערב לביקור ראשון בשכונת נוה יעקב. השינויים בהסדרי התנועה והחסימות בפנים

פורסם בתאריך: 15.10.19 12:51

היום, שלישי (15.10) יגיע לנוה יעקב אורח מיוחד – הגר"ח חיים קנייבסקי שליט"א, שיהיה זה ביקורו הראשון בשכונה. הגר"ח קניבסקי צפוי להגיע לנוה יעקב בשעה 17:30, ואת המעמד צפויים לכבד בנוכחותם אלפי אברכים תושבי נוה יעקב וירושלים כולה.

הרב חיים קנייבסקי (91), שמתגורר בבני ברק, הוא אמנם מנהיג רוחני בולט במגזר הליטאי, אך עם השנים הוא הפך להיות מנהיג שמשפיע על ציבורים אחרים, אפילו בקרב חילונים. תהילתו עלתה לאחר פטירתם של המנהיגים הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב אהרון שטיינמן ז"ל. במהלך השנים הוא הוציא לאור ספרים רבים – בראשם "דרך האמונה", אך את מעמדו כ"סלב" הוא ביסס לאחר פטירתו של הרב אלישיב ב-2012, רבים עולים לביתו לרגל על מנת לקבל את ברכתו – חרדים וחילונים כאחד, כאשר הכניסה לביתו פתוחה לקהל הרחב ללא צורך בתיאום. הגעה של הרב קנייבסקי לירושלים אינו דבר שבשגרה, כך שאל האירוע צפויים להגיע אלפים רבים אם לא למעלה מכך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לרגל הגעתו של הגר"ח קנייבסקי צפויים סגירת כבישים ושינויים בהסדרי התנועה, ביניהם סגירת צומת המרכז המסחרי בנוה יעקב. יצוין כי בימת הכבוד תמוקם בסמיכות לצומת פרדס-שד' נוה יעקב, כאשר הפנייה לרחוב הפרדס וממנו תישאר פתוחה.

יש לציין כי החל מהשעה 13:00 תיאסר חניית רכבים בכל מתחם המעמד – צומת המרכז המסחרי ושד' נוה יעקב. בנוסף, מהשעה 17:00 ייסגר לתנועת כלי רכב צומת המרכז המסחרי ובנוסף תיסגר התנועה ברחוב שד' נוה יעקב מצומת פרד עד צומת מסוף האוטובוסים וכן רחוב הפרדס מרחוב גולאק ומעלה.

יש לציין כי ההמלצה לבאי המעמד היא להגיע בתחבורה ציבורית – הרכבת הקלה או אוטובוסים. המארגנים מציינים כי "כל קווי האוטובוס המגיעים לנוה יעקב – 25, 37, 45, 53, 59, 69 – יגיעו אל רחב המעמד".



כמו כן, חלק מקווי האוטובוס ישנו את מסלולם. בכניסה לשכונת נוה יעקב קווים 59 ו-69 יפנו ימינה בצומת המרכז המסחרי ויעצרו בתחנות של קו 45; קווים 25, 53 יסעו במסלול הרגיל וייסמו את נסיעתם בצומת גולאק; קו 45 ייסע כרגיל. זאת ועוד, המארגנים מדגישים כי קווי התחבורה הציבורית אל נוה יעקב וממנה יתוגברו.



את האירוע יאבטחו שוטרי תחנת שפט ומתנדבי השומרים. בארגון השומרים מציינים כי "מדובר באירוע גדול עם צפי לאלפי משתתפים בצפיפות גבוהה וקוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון והסדרנים. על ההורים להשגיח היטב על ילדיהם שמגיעים לעצרת עקב הצפיפות הגדולה והדוחק הצפוי. במקרה של ילד שנעדר או על כל מפגע בטיחותי באירוע יש להתקשר למוקד החירום של השומרים שמספרו 02-5-401-402".

בהמשך, בסביבות השעה 18:00, צפוי הגר"ח קנייבסקי להגיע למעמד 'קבלת פני רבו' גם בגבעת שאול. האירוע יתקיים בצומת הרחובות גבעת שאול-עקיבא אזולאי שייחסמו לתנועה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר