תל אביב, ירושלים (צילומים: רויטרס CORINNA KERN, אורן בן-חקון)
תל אביב, ירושלים (צילומים: רויטרס CORINNA KERN, אורן בן-חקון)

היוזמה התל אביבית לתחבורה ציבורית בשבת: ראש העיר ליאון מתנגד

בזמן שהיוזמה של עיריית תל אביב להפעלת תחבורה ציבורית בשבת מתרחבת בגוש דן - התושבים החילונים בירושלים יכולים רק להמשיך לחלום. מלשכת ראש העיר נמסר ל"כל העיר": "ראש העיר מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת"

פורסם בתאריך: 15.10.19 18:30

בתל אביב לא מחכים לממשלה שתקום ופועלים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת – יוזמה שאליה מצטרפות ערים נוספות בגוש דן: ומה עם ירושלים? לשכת ראש העיר ירושלים משה ליאון מתנגדת.

"כל העיר" פנה היום, שלישי, ללשכת ראש העיר שמסרה באופן חד משמעי כי "ראש העיר מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת".

כפי שפורסם, עיריית תל אביב-יפו צפויה להתחיל בשירות נסיעות חדש שיפעל בימי שבת בצירי התנועה המרכזיים בעיר – התוכנית תצא אל הפועל בשנת 2020. במסגרת היוזמה החדשה, עיריית תל אביב-יפו יוזמת שיתופי פעולה עם ערים שכנות בגוש דן, על מנת ליצור שירות נסיעות שיאפשר ניידות בשבת באזור מרכז הארץ, כמו למשל רמת גן, גבעתיים ורמת השרון. לגבי חולון ובת ים – הן הביעו את הסכמתן לתוכנית, אולם בערים אלו מתקשים למצוא את התקציב עבור התוכנית. יש לציין כי בעיריית הרצליה טרם התקבלה החלטה ובעיריית פתח תקווה שוקלים הצטרפות ליוזמה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


תחבורה ציבורית בשבת נועדה לשרת את התושבים החילוניים אשר אינם מחזיקים ברכב פרטי, קשישים שאינם יכולים לנהוג ואינם שומרים שבת, בני נוער ועוד שמעוניינים לנסוע ממקום למקום בשבת, מבלי לשלם מחיר מופקע של שירות מונית ספיישל. כמו כן, שירות הסעות שכזה בירושלים יוכל לשרת את התושבים שאינם שומרים שבת ומעוניינים לבקר את קרוביהם בבתי החולים בעיר – הדסה ושערי צדק. מדובר בשירות תחבורה מצומצם יותר, שממילא אינו עתיד לעבור בשכונות החרדיות בערים, אלא רק בצירים המרכזיים.

למרות תנגדות העירייה בירושלים למהלך התחבורה הציבורית בשבת – יש לציין כי ירושלים היא מבין הערים הראשונות בארץ שבה מופעל שירות הסעות בשבת מהשכונות למקומות הבילוי. מיזם "שבוס", שאותו ייסדה בין השאר חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ), פועל בירושלים כבר מספר שנים. פעילות שבוס התרחבה בקיץ האחרון – עם קווי אוטובוס שפעלו מירושלים לחוף הים בתל אביב וחזרה.

לעומת ירושלים, במודיעין תומכים ביוזמה – בשיחה עם "כל העיר מודיעין" הבוקר (ג') נמסר מדוברות עיריית מודיעין כי "במידה ועיריית תל אביב אכן תפנה אלינו ותצא למכרז הפעלה בנושא הזה, נשמח לקחת חלק לשיתוף פעולה בנושא".

הסעה של "שבוס" (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הסעה של "שבוס" (צילום: אוליבייה פיטוסי)





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עכ

    תהיה, על אפם וחמתם. אבל לא צריך אוטובוסים – מוניות שירות יספיקו וכן מעניבוסים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר