ראש העיר משה ליאון, חגיגות הסהרנה בירושלים (צילומים: שלומי כהן, פרטי)
ראש העיר משה ליאון, חגיגות הסהרנה בירושלים (צילומים: שלומי כהן, פרטי)

ראש העיר ליאון: "אני קורא לממשלת ישראל ולארה"ב לעשות הכל על מנת לדאוג לשלומם של הכורדים בצפון"

צפו: ראש העיר ירושלים משה ליאון הביע תמיכה בעם הכורדי, שסובל מהתקפות הצבא הטורקי, במהלך אירוע הסהרנה שנערך אתמול (ג') בגן סאקר: "צריך לדאוג להם שלא יאונה להם כל רע"

פורסם בתאריך: 16.10.19 15:04

בחגיגות הסהרנה של העדה הכורדית בירושלים, שנערכו אתמול, שלישי, בגן סאקר התקיים מפגן תמיכה בעם הכורדי שבצפון סוריה, שנתון כעת להתקפות הצבא הטורקי. ראש העיר ירושלים משה ליאון הביע תמיכה בעם הכורדי וקרא לממשלת ישראל ולארה"ב לעשות הכל על מנת לדאוג לשלום העם הכורדי.

"אנחנו לא אוהבים את מה שקורה לכורדים בצפון", אמר ליאון באירוע בגן סאקר, "אני מכאן קורא לממשלת ישראל ולארה"ב לעשות הכל על מנת לדאוג לשלומם של הכורדים בצפון משום שהם מיעוט, ולכם גם צריכים לדאוג להם שלא יאונה להם כל רע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



ליאון הוסיף ואמר כי "תמיד הכורדים היו בצד של מדינת ישראל. אנחנו אנשים שיש להם הכרת הטוב, ומי שעושה לך טוב, אתה למעשה צריך להיות איתו ולעולמי עד להגיד לו תודה. אנחנו צריכים להתפלל ביחד שבעזרת השם לא יאונה להם כל רע ושהשקט יחזור לאזורם".

כ-1,500 משתתפים הגיעו לחגיגות הסהרנה שנערכו אתמול בגן סאקר. האירוע כלל מופעים ודוכני מזון. החל מהשעה 21:00 נערך מפגן תמיכה בעם הכורדי, שסובלים מההפצצות של צבא טורקיה, וזאת לאחר הנטישה האמריקאית. עד כה כ-200 אלף כורדים נאלצו לברוח מהקרבות – האו"ם צופה כי מספר העקורים יגיע ל-400 אלף איש, כשהחשש הגדול של העם הכורדי בסוריה הוא רצח עם.


יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)


חבר מועצת עיריית ירושלים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), שמשמש נשיא העדה בירושלים ויו"ר התנועה לידידות ישראל-כורדיסתאן, גם נכח באירוע והביע הזדהות עם העם הכורדי בסוריה. גם בן יוסף קורא "לכל מנהיגי ישראל והעולם לא להיות אדישים להרג וחיסול של הכורדים בחבל הסורי. אנו דורשים התערבות ועצירת ההרג".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר