אירועי סוכות בירושלים (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, באדיבות עיריית ירושלים, יח”צ, שוקי לרר)

בעשרה ימים: למעלה ממיליון תיירים ומבקרים הגיעו לירושלים

במהלך סוכות וחול המועד ירושלים היתה עמוסה בתיירים - רבבות פקדו את ברכת הכהנים בכותל, וכך היה גם בצעדת ירושלים. מושכי קהל נוספים: פסטיבל 'טועמים עולם' וביקור הרב חיים קנייבסקי

פורסם בתאריך: 22.10.19 00:01

ברכת הכוהנים בכותל ביום רביעי, צעדת ירושלים במרכז העיר ביום חמישי, הסהרנה בגן סאקר ביום שלישי, ביקור הרב חיים קנייבסקי ביום שלישי, פסטיבל טועמים עולם בגן הבונים במהלך השבוע כולו ועוד עשרות רבות של אירועים. מכל אלו ועוד נהנו במהלך חג הסוכות תושבי ירושלים וביחד איתם גם למעלה ממיליון תיירים ומבקרים שהגיעו לעיר וקיימו על הדרך את מצוות העלייה לרגל באחד מחגי שלושת הרגלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ברכת הכוהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


כאמור, מנתונים שנמסרו ל"כל העיר" מעיריית ירושלים ומהרשות לפיתוח ירושלים ועל פי ההערכות השונות של המשטרה – למעלה ממיליון איש ביקרו בירושלים במהלך שבוע סוכות וחול המועד. הם נהנו משלל אירועים ופסטיבלים. רוב המבקרים הישראלים הגיעו לביקורים חד יומיים והתיירים לזמן שהייה ארוך יותר. יש לציין כי בשבוע חול המועד נרשמה תפוסה גבוהה מהממוצע בבתי המלון בעיר.


ביקור הרב חיים קנייבסקי בירושלים (צילום: שוקי לרר)


מבין האירועים, תפילת ברכת הכוהנים המסורתית בכותל, שנערכה ביום רביעי, משכה אליה את מספר המבקרים הגדול ביותר. על פי ההערכות השונות של המשטרה ושל עיריית ירושלים, את התפילה פקדו כ-60,000 איש, כמחצית מתוכם תושבי העיר והשאר תיירי חוץ ותיירי פנים.


צעדת ירושלים (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


מוקד משיכה משמעותי נוסף היה אירוע צעדת ירושלים ביום חמישי. כמדי שנה, בצעדות השונות השתתפו למעלה מ-60,000 איש – מרביתם, כל על פי ההערכות, אינם תושבי ירושלים. בצעדה המרכזית, מגן סאקר דרך מרכז העיר למתחם התחנה, השתתפו למעלה מ-10,000 תיירים ממדינות שונות ברחבי הגלובוס.

בכלל, בעיריית ירושלים ובמוסדות התרבות עמלו רבות כדי לקיים אטרקציות שונות ומגוונות שייתנו מענה לכל מי שמגיע לירושלים. אחת האטרקציות הגדולות, פרי שיתוף פעולה עם משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים, היתה פסטיבל 'טועמים עולם' בגן הבונים שלמרגלות העיר העתיקה. מדובר היה על פסטיבל אוכל, שבו השתתפו כ-30 שפים מובילים, אשר הציעו מנות על פי מדינות ואזורים, ביניהם מתחם ארצות הברית, מתחם צרפתי, איטלקי, רוסי, הודי, ספרדי ועוד. מדי יום פקדו את הפסטיבל, שהחל משעות הצהריים ונמשך עד לשעות הלילה, אלפי מבקרים, שנהנו גם ממופעי מוזיקה מתחלפים.


פסטיבל טועמים עולם (צילום: יח"צ)


וזה עדיין לא הכל. ביום שלישי נערכו שני אירועים גדולים נוספים. בשעות הערב בגן סאקר התקיימה הסהרנה – החגיגה של יוצאי כורדיסטן בישראל בהשתתפות אלפים. בין האורחים בחגיגה העדתית היה גם ראש העיר משה ליאון, שקרא מעל בימת הפסטיבל לארצות הברית ולעולם כולו להתגייס לעזרת הכורדים במאבקם נגד הטורקים בסוריה.

מעט מוקדם יותר, בשעות הצהריים, הגיע לירושלים הרב חיים קנייבסקי, מגדולי הפוסקים הליטאים, לשני אירועים שונים – האחד בשכונת נוה יעקב והשני בשכונת גבעת שאול. את האירועים הללו פקדו אלפי אברכים, מרביתם תושבי העיר אך היו גם מאות רבות של לא ירושלמים שהגיעו לשמוע את דברי הרב.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרקו פאולו

    איפה הרישומיים רשמיים שזה אמת ? אפשר לכתוב מה שרוצים רוצים שנחשוב שהכל זהב פה וכל העולם כולו פח אשפה איפה כל הכסף שמכניסים התיירים? בנתיים אני רואה עולם שלישי ברחובות מדינת ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר