הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילומים: פרטי, כבאות והצלה ירושלים)
הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילומים: פרטי, כבאות והצלה ירושלים)

חקירת השריפה הקטלנית במרכז העיר חושפת: הדירה פוצלה לתאים קטנים. כך זה נראה

ל"כל העיר" הגיעו תמונות מזירת השריפה בשבוע שעבר בבניין במדרחוב בן יהודה, שגבתה את חייו של אחד הדיירים - הדירה פוצלה לתאים קטנים; גורם בכבאות: "היתה שם מלכודת אש"; במשטרה מתחזק החשד כי מדובר בהצתה, החקירה נמשכת

פורסם בתאריך: 23.10.19 20:22

מסדרון ארוך וצר ובו כניסות לתאים קטנים, שלחלקם אין דלת כניסה, בתוכם מזרונים משומשים וכסאות וחפצים של אנשים שחיו שם, במקום שאינו ראוי למגורי אדם. כך נראה השבוע המתחם שבו פרצה ביום רביעי שעבר שריפה קטלנית בבניין בצומת הרחובות בן יהודה-הלל, שגבתה את חייו של דייר.

במתחם נראה כי דירה או יותר פוצלו, לפי גורמים בכבאות ללא היתר, לתאים קטנים שבהם התגוררו לעתים דרי רחוב.

גורמים בכבאות ירושלים אומרים השבוע ל"כל העיר" כי "כשלוקחים דירה ומפצלים אותה ליחידות, ברמה של תאים, במיוחד כשמדובר בבניין ישן – היתה שם מלכודת אש גדולה. אין פתחי אוויר, אין דרכי מילוט, אין גלאי עשן. יש הרבה ריהוט וחומרים דליקים – מה שגורם לאש להתפשט במהרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

זירת השריפה – השבוע (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


במשטרה חושדים כי מדובר בהצתה מכוונת ומייחסים לחשודים חשד לעבירת המתה בקלות דעת. הרקע נבדק – ככל הנראה מדובר בסכסוך בין הדיירים. "החוקרים עיכבו בתחילה שני חשודים, שבמהלך חקירתם התחזק החשד נגד אחד מהם, שנעצר ונחקר בחשד להצתה", נמסר ממשטרת ירושלים. בית משפט השלום האריך את מעצר החשוד, כבן 60. מעצרו הוארך עד ליום שני, 28.10.19.

כזכור, השריפה פרצה ביום רביעי שעבר – חמישה דיירים חולצו על ידי כוחות הכיבוי מתוך המקום, אחד מהם, גבר כבן 50, פונה על ידי פרמדיקים של מד"א במצב אנוש לבית החולים שערי צדק. לאחר מכן הוא הועבר לבית החולים אסף הרופא לטיפול בתא לחץ, וזאת בעקבות כוויות קשות מהן סבל. אולם לאחר מאמצי החייאה – השבוע נקבע מותו בבית החולים.

פרמדיק מד"א רפאל הרבסט, שהיה בין הראשונים בזירת השריפה תיאר כי "מהקומה העליונה בבניין היתמר עשן רב. בסיוע כוחות הכיבוי הגענו אל נפגע כבן 50 ששאף עשן, והיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה, וכשליבו שב לפעום, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו קשה ולא יציב. הנפגעים הנוספים חולצו על ידי מכבי האש וטופלו על ידנו כשהם במצב קל ובהכרה מלאה".


הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילום: פרטי)

זירת השריפה – השבוע (צילום: פרטי)


בכבאות והצלה חוששים כעת משריפות דומות שיפרצו בדירות דומות שעברו פיצול, מה שיהווה סכנה ממשית לחיי הדיירים. בכבאות והצלה ירושלים מתייחסים לתופעת פיצול הדירות והמגורים בחניונים ומציינים כי "זו מלכודת מוות בעת שריפה. יש משפחות שלמות שגרות בתוך חניונים, בין מכוניות".


הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילום: פרטי)

זירת השריפה – השבוע (צילום: פרטי)


במשטרת ירושלים מוסרים השבוע ל"כל העיר" כי הם ממשיכים לחקור מי הצית את הדירה במדרחוב בן יהודה וגרם לשריפה הקטלנית.

הסנגורית שייצגה את הדייר החשוד במעורבות בשריפה, עו"ד לאה צמל, שוללת כל קשר בין החשוד לאירוע השריפה. "מרשי יצא לשתות קפה ביחד עם חבר נוסף", מסרה עו"ד צמל ל"כל העיר", "הוא השאיר את הנייד שלו בהטענה בדירה, ופתאום הם ראו מבית קפה את העשן והחליטו לחזור למקום. יש לו אליבי מכל אנשי בתי קפה ומהחבר שהיה איתו. החשוד מיודד עם בעל הדירה ומכחיש באופן מוחלט כל קשר לשריפה. מקום כזה יכול להיות שהוצת סתם ככה בשל הזנחה, או אדם שלא כיבה משהו".

"כל העיר" פנה לבעל הדירה שציין: "אסור לי לדבר, מעורבים כל מיני ביטוחים. זה עסק פרטי, וגם אני מבקש לא להתערב".


הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילום: פרטי)

זירת השריפה – השבוע (צילום: פרטי)


הדירה שנשרפה במדרחוב בן יהודה (צילום: פרטי)

זירת השריפה – השבוע (צילום: פרטי)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר