יצחק תמר מחכה להשתלת כליה (צילום: פרטי)
יצחק תמר - זקוק להשתלת כליה (צילום: פרטי)

מצילים את יצחק מבקעה שזקוק להשתלת כליה דחופה: "אני מאמין בכל הכוח שימצאו לי מהר תורם"

לפני שלושה חודשים גילה יצחק תמר, בן ה-29, שמתגורר בשכונת בקעה, כי הוא חולה באי ספיקת כליות - בימים האחרונים נרשמה הדרדרות במצבו והוא זקוק בדחיפות להשתלת כליה מצילת חיים: "הרשימה ארוכה מאוד - אני מחכה לתורם הכליה שמתאים לי, כל מה שאני רוצה זה שזה יהיה מאחורי"

פורסם בתאריך: 22.10.19 17:47

יצחק תמר בן ה-29, שמתגורר בשכונת בקעה, סובל ממחלת אי-ספיקת כליות כרונית, ובימים אלו הוא עובר טיפולי דיאליזה, תוך כדי המתנה להשתלת כליה. בימים האחרונים נרשמה הדרדרות במצבו הבריאותי – תמר זקוק בהקדם האפשרי לתרומת כליה מתאימה, על מנת להציל את חייו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תמר גילה כי הוא חולה באי ספיקת כליות לפני שלושה חודשים. "זה פשוט תקף אותי ביום בהיר", מספר תמר ל"כל העיר", "באמצע השגרה של חיי. היו לי סימפטומים של בחילות ושל הקאות ושל חולשה בגוף, שבעקבותיהם ניגשתי לקופת חולים והפנו אותי למיון דחוף. באותו היום אושפזתי למשך שבוע בבית החולים. לאחר סדרת בדיקות מקיפות גילו שיש לי אי ספיקת כליות".

לדברי תמר הוא היה במעקב במשך חודשיים ולא נזקק באופן דחוף לדיאליזה, אך לפני שבוע נרשמה הדרדרות במצבו הבריאותי באופן פתאומי, וכרגע הוא נזקק בדחיפות לתורם כליה שיתאים לסוג הדם שלו ושיוכל לתרום לו כליה. "לאחר מעקב במשך חודשיים, לא היה דחיפות לבצע דיאליזה, אך לפני שבוע המצב הבריאותי שלי הדרדר והמליצו לי להתחיל דיאליזה דחופה, אני התחלתי שלושה טיפולים בבית החולים הדסה עין כרם, וכעת אני עושה טיפולי יום בתלפיות שלוש פעמים בשבוע כשכל טיפול נמשך כארבע שעות, עד שימצא לי תורם מתאים".

"אמרו לי שההמתנה היא בין שנה לשנה וחצי", ממשיך ומספר תמר. "ולכן כרגע אני מחפש תורם כליה כמה שיותר מהר מסוג דם A או O, לא משנה אם זה פלוס או מינוס, וברגע שיש לתורם סוג דם מתאים ניתן לבקש מרופא המשפחה שלו בדיקות לתרומת כליה ולעבור את הפרוצדורה של הבדיקות. אני שומר על אופטימיות ומחפש תורם ולא מרפה, זה משפיע עלי – לא רק פיזית אלא גם נפשית, אבל אני אופטימי".

בנוסף, נכנס תמר לרשימת ההמתנה של עמותת 'מתנת חיים' – ארגון שפועל ללא כל כוונות רווח, ומעודד אנשים המעוניינים לתרום כליה לשם הצלת חיים, כאשר מדובר בהתנדבות בלבד. "אני נכנסתי לרשימת המתנה של עמותת 'מתנת חיים', והרשימה ארוכה מאוד – אני מחכה לתורם הכליה שמתאים לי, כל מה שאני רוצה זה שזה יהיה מאחורי. אני מאמין בכל הכוח שימצאו תורם מהר וכל זה יהיה מאחורי ואהיה בתקופה הקרובה לאחר ההשתלה".

לתרומות ופרטים נוספים, יצחק תמר – 050-9388991.




תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר