המרכז של חסידות בעלזא בירושלים (ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה)
המרכז של חסידות בעלזא בירושלים (ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה)

מרכז החסידות בעלזא ברוממה: עיריית ירושלים מקדמת תוכנית להרחבת המבנה

עיריית ירושלים מקדמת תוכנית להרחבת מרכז בעלזא - מהחסידויות הגדולות בעולם; הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לאשר את קידום התוכנית הכוללת בנייה לגובה שש קומות

פורסם בתאריך: 28.10.19 08:26

מרכז החסידות הירושלמית בעלזא מהחסידויות הגדולות בעולם, יורחב. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם את התוכנית להרחבת מרכז חסידות בעלזא בירושלים. מדובר בתוכנית בשטח של כ-13 דונם, שממוקמת בקרית החסידיות, סמוך לשכונת רוממה. הפרויקט כולל תוספת של קומות ואגפים לטובת צרכי החסידות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מהוועדה המחוזית נמסר כי בתחום התוכנית, שהינה ביוזמת עיריית ירושלים בשיתוף חסידות בעלז, ונערכה על ידי אדריכל אוריה שוחט, שוכנים מוסדות חסידות בעלז ובית המדרש הגדול של החסידות. התוכנית מבקשת להרחיב את המבנים על ידי תוספת קומות ואגפים למבנים הקיימים וזאת על מנת לתת מענה לצרכי החסידות. סה"כ מבוקשים בתוכנית כ-60,000 מ"ר, בבינוי בגובה 6 קומות מעל הרחוב.

החצר החסידית בעלזא בעיירה בלז (כיום באוקראינה) בתחילת המאה ה-19. מדובר, כאמור, באחת מחמש החסידויות הגדולות בעולם. למעלה מ-10,000 משפחות משתייכות לחסידות. הישיבה בארץ הוקמה ברחוב אגריפס בירושלים וכיום המרכז של החסידות ממוקם בקרית החסידויות, סמוך לרוממה.

החסידות נחשבת בירושלים גם לכוח אלקטורלי משמעותי. בבחירות לראשות העיר בשנת 2013 תמכה החסידות בניר ברקת במרוץ לראשות העיר, מה שלמעשה הבטיח את נצחונו. בבחירות האחרונות, 2018, תמכו חסידיה בראש העיר המכהן משה ליאון.


חסידות בעלזא (צילום: אילן אסייג)

חסידות בעלזא (צילום: אילן אסייג)


מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי מציינת כי "השכונות החרדיות בירושלים סובלות ממחסור חמור בשטחי ציבור אך גם ממחסור בשטחים לבינוי, לפיכך נעשו מאמצים לייצר הגדלה משמעותית של מוסד ציבורי קיים. זאת בתוך מימוש תפיסת התכנון הכוללת של הוועדה המחוזית בדבר מיצוי ראוי של שטחי הבניה העירוניים, איחוד תשתיות ומתן מענה לצרכי הציבור בתוך השכונות, קרוב למוקדי האוכלוסיה".




תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. דרור

    אחד הקהילות היפות בירושלים מתנהלים באצילות ומקרבים בין מגזר למגזר תמשיכו להתרחב בהצלחה רבה
    עם ישראל אוהב אתכם

  2. אביה

    מגיע להם אנשים טובים ונחמדים
    אני לא חסידה אבל יש חסידויות נחמדות
    שמתייחסים לכל אדם באשר הוא אדם אשר נברא
    בצלם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר