ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"עונש הזוי": אביו של ירין ויינר ז"ל מצור הדסה זועם על גזר הדין שקיבל הנהג שהרג את בנו

שנתיים לאחר התאונה הקטלנית, שבה נהרג ירין ז"ל, גזר בית הדין הצבאי עונש של 6.5 שנות מאסר על הנהג הפוגע, שחצה קו הפרדה לבן והתנגש חזיתית ברכב שבו נסעה המשפחה. האב בועז ויינר זועם על בית הדין וטוען: "למה הוא לא קיבל 16 שנה?"

פורסם בתאריך: 17.11.19 12:33

"השושנה שלי, כמובן, עובר אורח סתם יחשוב שהיא שושנה כמוכן. אבל היא לבדה חשובה יותר מכולכן יחד, מפני שהיא השושנה שהשקיתי. מפני שהיא השושנה שכיסיתי בכיפת זכוכית. מפני שהיא השושנה שהגנתי עליה בפרגוד… מפני שהיא השושנה שהקשבתי לקינות ולהתפארויות שלה, ואפילו לשתיקות שלה, לפעמים. מפני שהיא השושנה שלי". ("הנסיך הקטן", אנטואן דה סנט-אכזופרי).

ירין ויינר ז"ל מצור הדסה היה רק בן 14 כשמצא את מותו בכביש צור הדסה לפני כשנתיים, לאחר שרכב התנגש בעוצמה ברכב משפחת ויינר. ירין נהרג במקום, ההורים בועז וטלי נפצעו קשה. בשבוע שעבר, שנתיים לאחר האסון שפקד את המשפחה, התקבל בבית המשפט הצבאי ביהודה גזר הדין של הנאשם ג'מיל סוהיר אלחמאמרה, שהורשע בהריגתו של הנער ירין ויינר ז"ל.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בגזר הדין, שנפתח בקטע מתוך "הנסיך הקטן" (המצוטט למעלה), נכתב כי הנאשם חצה קו הפרדה רצוף ונהג ללא רישיון במהירות. למרות שהתביעה ציינה כי עונש המאסר המקסימלי הוא 16 שנים, על הנאשם נגזר עונש מאסר בפועל של שש שנים וחצי, פיצוי בסך 50,000 שקלים למשפחתו של ירין ויינר ז"ל וקנס בסך 10,000 שקלים. עוד נגזר על הנאשם שנה מאסר על תנאי, כשבנוסף נפסל הנאשם מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה במשך 15 שנים.

יש לציין כי התביעה הצבאית מתכוונת לערער על גזר הדין, ולבקש מבית המשפט הצבאי לערעורים להחמיר את עונשו של הנאשם.


בועז ויינר, ירין ויינר ז"ל, טלי ויינר (צילום: באדיבות המשפחה)

בועז ויינר, ירין ויינר ז"ל, טלי ויינר (צילום: באדיבות המשפחה)

 


בועז ויינר, אביו של ירין ז"ל, זועם ומאוכזב מהעונש שקיבל הנהג שהרג את בנו. "זהו עונש מגוחך", כך הוא אומר בשיחה עם "כל העיר", "פסלו את העובדה שזה היה מרוץ מכוניות. איך מרשיעים אותו בסעיף הריגה שזה בדרגת החומרה במקום השני ונותנים לו רק שש שנים וחצי מאסר? זה הגיוני? איך בית המשפט שולח את הפרקליטות לגישור מול הנהג השני? (גזר דינו צפוי להתקבל בחודש הבא, ש"ה). הסיפור פה שלא היה להם מעולם רישיון נהיגה, הם נהגו במכוניות מושבתות, הם פגעו בנו, אני ואשתי היינו מאושפזים, הבן שלי נהרג במקום, והעונש על לקיחת חיים הוא רק 6 שנים וחצי? למה הוא לא קיבל 16 שנה?".

"העונש הזוי", מדגיש ויינר. "הרי הוא כבר יושב שנתיים במאסר, אז מה נשאר לו? תוריד לו שליש, עוד שנתיים הוא יוצא. הוא הרג בן אדם, נשמה, את הילד שלי".


ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בגזר הדין שניתן על ידי הרכב השופטים סא"ל ראני עאמר, רס"ן סיון עומר ורס"ן כמאל זהראלדין, מתואר כיצד נסיעה משפחתית שגרתית אליה יצאו בני משפחת ויינר בליל 22.9.17, יום החג השני של ראש השנה לפני שנתיים, הסתיימה באסון. הנאשם, אלחמאמרה נהג בכביש 375 מכיוון חוסאם, ברכב אשר השימוש בו נאסר על ידי גורמי האכיפה, כשמעולם לא היה בידיו רישיון נהיגה, במהירות של 105 קמ"ש, הגבוהה מזו המותרת ב-35 קמ"ש. בעת הנסיעה, כך לפי גזר הדין, עקף הנאשם עקיפה כפולה וחצה קו הפרדה רצוף, באופן אשר הציבו בנתיב נסיעתה של משפחת ויינר, אשר הגיעה אותה עת ברכבה מהכיוון הנגדי. בעקבות כך, התנגש הנאשם עם רכבו ברכבה של משפחת ויינר "וגדע באחת את פתיל חייו של ירין ויינר ז"ל, נער צעיר בימים", כך לפי גזר הדין.



להוריו של ירין ז"ל, בני הזוג ויינר נגרמו פציעות וחבלות רבות, מעבר להתמודדות הקשה עם אובדן בנם האהוב – חייהם התהפכו. "אני ואשתי מרוסקים", מתאר בועז ויינר. "כולנו עוברים טיפולים רפואיים ופסיכולוגיים. לאשתי יש פגיעה חמורה בעורקי הצוואר. היום אני מחזיק את המשפחה שלי שלא תתפרק, קל לשקוע, ואז אנחנו מקבלים בשורה כזאת על עונש מגוחך".

מדובר צה"ל נמסר: "ביום 10 בנובמבר 2019, גזר בית המשפט הצבאי ביהודה את דינו של ג׳מיל אלחמאמרה, אשר הורשע ביום 19 באוגוסט 2019, בעבירות של הריגה, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. על הנאשם נגזרו 6.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רישיון בפועל ל 15 שנה, פסילת רישיון על תנאי, קנס כספי בסך של 10,000 שקלים ופיצוי בסך 50,000 שקלים. הנאשם הורשע בכך שביום 22 בספטמבר 2017, נהג ברכב, מבלי שהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף, במהירות גבוהה מאד, חצה קו הפרדה רצוף ונסע נגד כיוון התנועה כשהוא עוקף רכב אחר בו נהג חברו במהירות גבוהה, שביצע אף הוא עקיפה. בעקבות זאת, הנאשם ונהג נוסף שנסע במקביל אליו התנגשו ברכבם של משפחת ווינר, בו נהג בועז ווינר, אשתו טל ווינר ובנם ירין ז"ל. כתוצאה מהפגיעה, נהרג ירין ז"ל, והוריו נפצעו באורח קשה. העונש נגזר על ידי בית הדין לאחר ניהול משפט הוכחות. בית המשפט הצבאי פסק כי אין די ראיות לקבוע שהתאונה התרחשה בעת מירוץ מכוניות. התביעה עדכנה את משפחת ווינר כי בכוונתה לערער על גזר הדין, ולבקש מבית המשפט הצבאי לערעורים להחמיר את עונשו של הנאשם".




ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משה נוטריקה

    בושה, בושה, בושה!!
    עונש מגוחך, מתי מערכת המשפט תתעורר על עצמה!!!

  2. אלי

    בושה, החלטת בית דין שאפילו לא קראו את העובדות… הרג ילד ומקבל רק 6.5 שנים… ועונש כספי של גרושים… לא יהיה לו רשיון 16 שנה… אבל גם ככה הוא נהג בלי רישיון!!! מה שאומר שהחוק לא מעניין אותו, הוא השתמש במכוניות לא כשירות לנסיעה, מה שאומר שהחוק לא על הז.. שלו,
    הוא מסוגל לחזור על זה, ולא יעניין אותו כי יש לו שנה וחצי על תנאי….
    איפה נשמע הרכב של שופטים שמחליטים החלטות ללא קריאת העובדות וללא מחשבה עתידית של לזרוק אנשים כאלה לכלא, לחיים שלמים…
    אין לאנשים עם עבירות כאלה על מה להצטער, הם יחזרו לכביש ויהרגו שוב.. ואז?! מה מנעתם פה?
    משתתף בצערה של המשפחה, ואני אפילו לא מכיר אותם… מצער ומצמרר לחשוב שעונש כזה ניצב מול השופטים ולא איזה 15 שנה בכלא, ועל תנאי 15 שנה… זה אולי ירתיע נהגים כאלה… שהחיים שלקחו יהיו שקולים לחיי הגיהנום שהם יעברו…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם בתאונה המחרידה בראש השנה האחרון, בצומת הרוזמרין בכביש בגין, שבה נרצח שוקי כהן ז"ל ואשתו ענת נפצעה קשה מאוד. האחראי לחורבן משפחת כהן, הוא נהג, שהשתולל על הכביש במרוץ מכוניות במהירות של מעל 200 קמ"ש ברכב שהורד בעבר מהכביש. מתסכל בצורה איומה. זו לא תאונה, זה רצח מזעזע. זו לא נהיגה, זה מסע הרג שסופו ידוע מראש. האם 6.5 שנים בכלא זה הערך של חיי אדם במדינה שלנו??? כך מרתיעים ומונעים את האסון הבא???

  4. עצוב

    ברור כשמדובר במחבל רוצח ערבי מקבל גיבוי וחיפוי ומשופטי השמאל קיצון צבועים המכים פה קוברים את הצדק והדם על ידכם

  5. אור

    העונש המגוחך לא ירתיע עבריינים עם כלי רכב.. עצוב!! מקווה שהערעור יתקבל!

  6. אני

    צריך לעשות משהו עם השופטים במדינה הזאת פשוט בושה
    רצחו ילד על הכביש!!! רכב מושבת,ללא רישיון,תחרות על הכביש מה צריך עוד? השם ירחם חיים של ילד זה 4 שנים נטו בכלא
    לא יאומן אין אמון במערכת המשפט פשוט ביזיון
    אם אני האבא כמה שזה קשה נלחם את מלחמתו של הילד
    גם 16 שנה בכלא לא מספיק אני הייתי מחכה לו בשער של בית הכלא ביום שהוא יוצא

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוגמה מצערת אך מדוייקת – כי חיי אזרח בישראל שווים כקליפת שום – אך 2 מתוך 3 "שופטים" עם שמותיהם 'המוזרים' הולכים כל לילה לישון עם הידיעה שבגיל 46 יתחילו לממש את הפנסייה התקציבית העומדת על 40% מתקציב הביטחון.להם לא יחסר דבר, הפוליטרוקים במשרד הביטחון דאגו להם ולעצמם היטב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר