רמות, בית הכנסת הלא חוקי ברחוב בן זאב ישראל ברמות ג' (צילומים: שלומי כהן, פרטי)
רמות, בית הכנסת הלא חוקי ברחוב בן זאב ישראל ברמות ג' (צילומים: שלומי כהן, פרטי)

רמות ג': התושבים זועמים על הקמת בית כנסת במבנה נייד שאינו חוקי

דיירי רחוב בן זאב ישראל ברמות ג' דורשים מהעירייה לפנות את המבנה הלא חוקי. לטענתם, הובטח להם כי לאחר החגים המבנה יפונה, אך בפועל דבר לא קרה. העירייה בתגובה: "מדובר במבנה שהוצב ללא היתר. התיק עבר להמשך טיפול משפטי"

פורסם בתאריך: 26.11.19 11:36

בוקר אחד לפני חגי תשרי התעוררו דיירים רחוב בן זאב ישראל בשכונת רמות ג' למציאות חדשה – מול ביתם הוקם בית כנסת במבנה נייד, וזאת בלי אישורים מתאימים וללא שום דיון מקדים.

הדיירים והמינהל הקהילתי פנו בנושא לעירייה, אולם בינתיים המצב בפועל לא השתנה למרות הבטחות כי הנושא יטופל וכי המבנה יוסר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יוסי שוחט, שמתגורר ברחוב בן זאב ישראל, משחזר בשיחה עם "כל העיר" את האירועים: לפני כחודשיים, שמעתי באחד הבקרים רעש של טרקטורים שחופרים וראיתי פועלים שעובדים על יציקת רצפה. כששאלתי את הפועלים על העבודות, אמרו לי שבונים בית כנסת וזאת למרות שמדובר בשטח מיוער שלא מיועד לבית כנסת. בחגים החלו להתקיים במבנה תפילות ומיד פניתי ללשכת ראש העיר. נמסר לי כי הדבר מנוגד לעמדת ראש העיר ושהנושא יטופל".

שוחט מוסיף ומציין כי "אני מנהל אורח חיים חילוני לחלוטין, בית כנסת שהוקם לי מול הבית בניגוד לחוק וללא שיכולתי להתנגד פוגע בי ובאורח החיים שלי. אם היו מבקשים אישורים כנדרש הייתי יכול להתנגד ולשטוח את הטענות שלי, אבל זה לא נעשה".


בית הכנסת שהוקם ללא אישורים במבנה נייד ברמות (צילום: פרטי)

בית הכנסת שהוקם ללא אישורים במבנה נייד ברמות (צילום: פרטי)


שוחט, כמו גם דיירים נוספים ברחוב, פנו גם אל מינהל קהילתי רמות אלון. בשיחה עם "כל העיר" מספרת ד"ר חגית הכהן וולף, יו"ר המינהל, כי "אכן מדובר במבנה בלתי חוקי שצץ פתאום כמה ימים לפני ראש השנה. המינהל הקהילתי פנה לעירייה בעניין הזה לאחר שהתקבלו פניות רבות של התושבים. בעקבות זאת, ראש העיר ויועצו הבכיר עופר איובי, שעניין האכיפה חשוב בעיניהם, התחייבו בפנינו שהמבנה הבלתי חוקי ייהרס יום אחרי חג הסוכות (בנימוק שאינם רוצים להרוס בית כנסת בתקופת החגים). לצערנו, המבנה עדיין עומד על תילו".

ד"ר הכהן וולף מוסיפה וטוענת כי "המיקום בו הוצב המבנה הלא חוקי בעייתי מאוד בשל הצפיפות והקרבה לבנייני מגורים. האכיפה של חריגות בנייה, מבנים בלתי חוקיים ושימושים חורגים היא אחד הנושאים החשובים חשובים בעיר, כדי שתושבים לא ירגישו שהם חיים במערב הפרוע. על כן אנחנו תובעים מהעירייה לאכוף כל מבנה בלתי חוקי, ואם צריך להרוס אז להרוס, ולא משנה למה הוא משמש".



עוד מוסיפה ד"ר הכהן וולף כי "יש תושבים ברמות שמבקשים לבנות בתי כנסת במתחם הקאנטרי החדש, והם עושים הכל על פי חוק ומחכים להיתר מהעירייה. אסור שייווצר מצב שבו מפרי חוק מקימים באופן בלתי חוקי מבנים בעוד תושבים שומרי חוק צריכים להמתין להיתרים וכו'. זה מצב שאינו מקובל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במבנה שהוצב ללא היתר. בהתאם להנחיית הייעוץ המשפטי בעירייה, הושלם איסוף חומרי החקירה. התיק יועבר להמשך טיפול משפטי בזמן הקרוב".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יונתן

    לא רק שהקימו מבנה בלתי חוקי, עוד שמו משאית ענק על הרחוב שתשמש כמחסן לריהוט בית הכנסת,
    כל התלונות לעירייה עלו תוהו,
    מישהו בעירייה מוחק שוב ושוב את התלונה
    משה ליאון תתעורר!
    חבל שזה יגיע לבית משפט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר