שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן, זירת התאונה שבה נהרג שוקי כהן ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה)
שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן, זירת התאונה שבה נהרג שוקי כהן ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה)

חבריו של שוקי כהן ז"ל: "להחמיר את הדין עם נהגים שגרמו למוות"

גזר הדין המקל שקיבל הנהג שגרם לתאונה שהובילה למותו של ירין ויינר ז"ל, מעורר דאגה בקרב חבריו של שוקי כהן ז"ל, שנהרג בתאונה הקטלנית בצומת הרוזמרין לפני כחודש וחצי

פורסם בתאריך: 20.11.19 18:39

גזר הדין שניתן בשבוע שעבר במשפטו של ג'מיל סוהיר אלחמאמרה, הנהג הפוגע בתאונה שהובילה למותו של ירין ויינר ז"ל לפני כשנתיים בכביש המוביל לצור הדסה, גורם לדאגה ולחשש אצל מקורבי משפחתו של שוקי כהן ז"ל, שנהרג בתאונה לפני כחודשיים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בית הדין הצבאי גזר על אלחמאמרה 6.5 שנות מאסר בפועל, פיצוי בסך 50,000 שקלים למשפחתו של ירין ויינר ז"ל וקנס בסך 10,000 שקלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מסביר עופר איובי, יועץ בכיר לראש העיר ולשעבר יו"ר מינהל קהילתי גילה, אשר מלווה את משפחת כהן מאז התאונה, את החשש. "בני המשפחה והחברים הקרובים של שוקי ז"ל דואגים שלא ימוצה הדין עם הנהגים הפוגעים. חוששים שהם יקבלו עונש קל. גזר הדין שניתן במקרה של ירין ויינר ז"ל, שהנהג קיבל רק 6.5 שנים בכלא אחרי שנהג בלי רישיון וחצה קו הפרדה, מדאיג ויכול להוות תקדים".

לדברי איובי, "אנחנו יודעים שאחד הנהגים שפגעו בשוקי ז"ל אמידה מאוד, מה שאומר שיהיה להם עורך דין מהשורה הראשונה, וזה עשוי כמובן לשרת אותו בבית המשפט ולהוביל לגזר דין מקל".


שוקי כהן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שוקי כהן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


לא בכדי איובי מקשר בין שתי התאונות הקטלניות. כזכור, בראש השנה האחרון אירעה התאונה הקטלנית בצומת הרוזמרין שגרמה למותו של שוקי כהן ז"ל והובילה לפציעתה הקשה של אשתו ענת כהן. מכתב האישום, שהוגש נגד שני הנהגים לפני כחודש, עולה כי שני הנהגים נסעו בכביש בגין במהירות שיא תוך כדי שהם מסכנים את הנהגים האחרים – במהלך הנסיעה הם שאלו אחד את השני: "איפה אתה רוצה לתת גז?"; "ישר או זיגזגים?". בכתב האישום מצוין כי הנאשם המרכזי, בן 27, תושב בית צפאפא, נסע לתוך צומת הרוזמרין במהירות שיא, ולאחר שאיבד שליטה על הרכב הוא התנגש בעוצמה ברכב של הזוג כהן.


ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ירין ויינר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


גם בתאונה שבה נהרג ירין ויינר ז"ל הנהג הפוגע נסע במהירות מופרזת. בגזר הדין נכתב כי הנהג חצה קו הפרדה רצוף ונהג ללא רישיון ובמהירות. משפחתו של ויינר, כפי שפורסם ב"כל העיר", טענה כי התאונה נגרמה בשל מרוץ כביש מסכן חיים שבו השתתף הנהג, דבר שלא קיבל ביטוי בגזר הדין.



הדמיון הזה, של מהירות מופרזת וחשד להשתתפות במרוצי כביש מסכן חיים, מוביל את איובי לדבר בנחרצות על החרפת הענישה כנגד אותם נהגים פורעים. "מרוצי מכוניות מהסוג הזה, בצורה הזו, מחייבים ענישה במלוא חומרת הדין ללא שום הקלות. אחרי ששמעתי על גזר הדין שקיבל הנהג בתאונה של משפחת ויינר, אני מרגיש שלא ממצים את הדין עם נהגים שגרמו למוות. אני חושש שזה מה שיקרה גם במשפט של הנאשמים בתאונה שגרמה למותו של שוקי ז"ל".

"כמו כן", מוסיף איובי, "צריכה להיות יותר נוכחות של שוטרים וניידות על הכבישים המועדים למרוצים שכאלה. התרענו על מרוצי כביש בבגין ומקומות נוספים אך האכיפה וההרתעה שם לא מספקת. אני בטוח שאם הנהגים שמשתתפים בדברים הללו יידעו שהעונש שהם יקבלו יהיה קשה מאוד הם יחששו לקחת בזה חלק. ההרתעה היתה אפקטיבית יותר".


עופר איובי, מספר 2 ברשימה של ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

עופר איובי (צילום: Kopitchinski & Yado photography)


איובי מסכם ואומר כי "הנושא הזה חייב להיות בקדמת סדר היום של כולם. צריך להיאבק על נושא האכיפה וההרתעה כדי שאירועים טראגיים כמו מותם של שוקי ז"ל וירין ויינר ז"ל לא יחזרו. אני מחזק ותומך במאבק של משפחת ויינר. ליבי איתם ואני מקווה מאוד שבית המשפט ישנה את ההחלטה הזו בערעור ויחמיר את הענישה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצרפת תגובה שכתבתי בהקשר לגזר הדין המביש:

    גם בתאונה המחרידה בראש השנה האחרון, בצומת הרוזמרין בכביש בגין, שבה נרצח שוקי כהן ז"ל ואשתו ענת נפצעה קשה מאוד. האחראי לחורבן משפחת כהן, הוא נהג, שהשתולל על הכביש במרוץ מכוניות במהירות של מעל 200 קמ"ש ברכב שהורד בעבר מהכביש. מתסכל בצורה איומה. זו לא תאונה, זה רצח מזעזע. זו לא נהיגה, זה מסע הרג שסופו ידוע מראש. האם 6.5 שנים בכלא זה הערך של חיי אדם במדינה שלנו??? כך מרתיעים ומונעים את האסון הבא???

  2. ארד

    הנהג במקרה של שוקי כהן ז"ל לא נהג במהירות מופרזת. וזו לא תאונה. מהירות מופרזת ביחס למהירות המותרת 10-20 ואפילו 30 קמ"ש?יותר. הנהג נסע בכוונה תחילה במהירות של 220 קמ"ש. מי שנוהג ברכב לצורך תחרות אקסטרים ומתעלם מהחוק ומהעובדה שיש בני אדם יחד איתו על הכביש ושהוא מסכן אותם, לא בטעות, לא במקרה אלא בכוונה תחילה, זו לא תאונה. זה רצח. וכל הניסוחים המשפטיים והפוליטקלי קורקטיים אינם מכבדים את מי שאיבד שם חיים ואת משפחתו.

  3. אזרח ירושלמי

    ברור שצריך עונש כבד במקרה הזה ,
    אבל צריך ריארגון שלם לכל משטרת התנועה , המשטרה לא מתפקדת ולא קיימת בתוך העיר ׳ ולכן כל עבריין מרשה לעצמו הכל .
    עד הרגע הזה בכל ערב סופ״ש העבריינים מחממים מנועים בכיכר מול בית הפירות .
    ממש הפקרות אין שום בידוק .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר