אוטובוס בירושלים (צילום: מיכל פתאל)
(צילום: מיכל פתאל)

מחר, שני, בבוקר: שיבושים בקווי האוטובוס של אגד באזור ירושלים

ועד עובדי אגד בגיבוי ההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה. הסיבה, לטענתם, פגיעה של אלפי שקלים בחודש בפרמיות של הנהגים. בין השעות 8:00-6:00 בבוקר יתקיימו אסיפות עובדים בירושלים ועל כן צפויים שיבושים באוטובוסים בעיר. הנהלת אגד מבקשת מבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה

פורסם בתאריך: 8.12.19 21:00

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים שימו לב – מחר, שני (9.12) בין השעות 8:00-6:00 יתכנו שיבושים בנסיעות קווי התחבורה הציבורית של אגד באזור ירושלים. הסיבה – סכסוך עבודה שעליו הכריז הערב, ראשון, ועד העובדים של אגד בגיבוי הסתדרות העובדים. הסיבה, לטענתם – פגיעה בשכר הנהגים.

מההסתדרות נמסר כי "ההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה דחוף באגד, על רקע החלטת החברה לפגוע בפרמיות של אלפי נהגיה. מחר, בין השעות 06:00 ל-08:00 בבוקר, יקיימו כל נהגי אגד באזור ירושלים אסיפות הסברה, ובשעות אלה ייתכנו שיבושים בפעילות הסדירה של נסיעות החברה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "ההחלטה להכריז על הסכסוך הדחוף התקבלה לאחר שהנהלת אגד ביצעה שינוי באופן תחשיב הפרמיות שמקבלים הנהגים. פרמיות אלה, המחושבות בין היתר על פי ביצועי הנהג שעושה עבודה מאומצת וקשה ביותר, מתווספות לשכר הבסיס של הנהגים ומגיעות עד לאלפי שקלים בחודש. משמעות השינוי שביצעה החברה הינה קיצוץ של עד אלפי שקלים בשכר החודשי של מרבית הנהגים בחברה. עד עתה נעשו ניסיונות מטעם ההסתדרות ומטעם ועד העובדים מול הנהלת אגד על מנת להחזיר את המצב לקדמותו ולפתוח בהליך הידברות לבחינת הנושא, ואולם החברה מסרבת לשתף פעולה ומתבצרת בעמדותיה. בשל כך יקיימו כאמור מחר בבוקר כל הנהגים במרחב ירושלים אסיפות הסברה בהן יוסבר להם על המהלך ועל דרכי הפעולה שעומדות בפניהם. אם הנהלת אגד לא תחזור בה מהתנהלותה, נציגות העובדים תודיע לציבור בכל יום היכן ייערכו אסיפות עובדים נוספות".

מאגד נמסר בתגובה: "הנהלת אגד נדהמת מהודעת ההסתדרות על קיום אסיפות הסברה שיתקיימו מחר, ושכל מטרתן היא לגרום שיבושים קשים בתנועת האוטובוסים בשעות בהן עושים אנשים דרכם לעבודה. השינוי בשיטת שכר העידוד לנהגים הוסכם עם ועד העובדים וההסתדרות בהסכם קיבוצי חדש וארוך טווח".



מאגד נמסר עוד כי "שיטת השכר החדשה נועדה לשפר את השירות לציבור הנוסעים, באופן שיתגמל את הנהגים על מאמץ בפועל ותוך התחשבות ברמת השירות הניתנת על ידם לנוסעים. מאז חתימת ההסכם נערכה עבודה מקיפה למיכון העקרונות, כשבמקביל נערכו כנסי הסברה לנציגי הוועד, ולאחר מכן גם לסניפים, למנהלים ולנהגים, ונשלחו סרטוני הסברה לכלל הנהגים לטלפון האישי שלהם. השיטה החלה לפעול בתחילת נובמבר 2019, לאחר שהנהגים בחרו סידורי עבודה חדשים. אגד קוראת לנציגי ההסתדרות והוועד להתעשת ולקיים את העבודה כסדרה, על מנת שלא לפגוע בציבור הנוסעים".



יש להדגיש כי הנהלת אגד פונה לבית הדין בניסיון להוציא צו מניעה לשביתה מחר בבוקר. באגד מבקשים מציבור הנוסעים "לעקוב אחר אמצעי התקשורת, מרכז שירות הלקוחות של אגד 2800*, אתר האינטרנט של אגד ודף הפייסבוק של החברה, ולהתעדכן בנוגע להחלטת בית הדין שאמורה להתקבל בשעות הלילה המאוחרות".

יוסי סעידוב, מייסד ארגון 15 דקות, מוסר בתגובה: "אנו תומכים במאבק הנהגים להעלאת שכרם, יחד עם זאת, השבתת שירותי התחבורה הציבורית היא חציית קו אדום ופגיעה לא מידתית בנוסעים. אנו קוראים לנהגים לא לפגוע בנוסעים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר