תמר פניגשטיין ז"ל, זירת התאונה ברכבת הקלה (צילומים: באדיבות המשפחה, הערשי פ.| תיעוד מבצעי כב"ה)
תמר פניגשטיין ז"ל, זירת התאונה ברכבת הקלה (צילומים: באדיבות המשפחה, הערשי פ.| תיעוד מבצעי כב"ה)

האסון המחריד על פסי הרכבת הקלה: "הנהג היה בהלם; החברות שלה צרחו"

נוסע ששהה בתוך הרכבת הקלה בזמן התאונה המחרידה הלילה מתאר את הרגעים הקשים, שבהם נמחצה למוות תמר פניגשטיין ז"ל: "התחילה מהומה, זה היה מאוד מפחיד וקשה"

פורסם בתאריך: 4.12.19 19:34

הנוסעים והנוסעות ששהו בתוך הרכבת הקלה בזמן התאונה המחרידה, שבה נמחצה למוות תמר פניגשטיין ז"ל, בת ה-19, עדיין נסערים מהמראות הקשים.

הערב, רביעי, מספר ומתאר נוסע שהיה בתוך קרון הרכבת אתמול בלילה את הרגעים המזעזעים: "נסעתי ברכבת, בקרון הראשון, ברגע שהרכבת נכנסה לתחנה שמענו חריקות שנשמעה מהרכבת עצמה, חשבנו שמדובר בפיגוע בגלל צרחות האימים של אנשים שנשמעו מחוץ לרכבת ואז התחילה מהומה, זה היה מאוד מפחיד וקשה", הוא מתאר, "וישר רצו לקדמת הקרון וביקשו מהנהג שלא לפתוח את הדלתות. הנהג הסתובב והוא היה פשוט בשוק, בהתחלה הוא ניסה לראות מה קרה ואחר כך הוא הורחק מהזירה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"כשהבינו במה מדובר – הדלתות נפתחו וכחובש, רצתי למקום במטרה לסייע למי שנפגע, אבל כשהתקרבתי הבנתי שזה יותר מורכב ממה שהיה נדמה לי", ממשיך ומתאר הנוסע. "מאוד מעציב וקשה להכיל את מותה של צעירה שבאה להתנדב ולתרום בירושלים".

"שמענו את החברות שלה, הן צרחו והיו בהיסטריה. לקחנו אותן הצידה", ממשיך ומספר הנוסע, "זו תחושה מאוד קשה. מדובר בדריסה קטלנית של רכבת שבסך הכל כולנו מרגישים יחסית בטוחים איתה, אנחנו מסתובבים במדרחוב כשהיא נוסעת, ופתאום זה קורה.  מעתה אני אשים לב להפרדה בין הרציף לקרון ולא אעבור אותו עד שהרכבת מגיעה".


פעולות החילוץ של ההרוגה מתחת לרכבת הקלה (צילום: הערשי פ.| תיעוד מבצעי כב"ה)

תיעוד מפעולות החילוץ (צילום: הערשי פ.| תיעוד מבצעי כב"ה)


כפי שפורסם ב"כל העיר" פניגשטיין ז"ל, בת ה-19, מפתח תקוה התנדבה לשירות הלאומי ושירתה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. ככל הנראה היא מעדה סמוך לפסי הרכבת הקלה בתחנת התחנה המרכזית בירושלים, לאחר שלקתה בהתקף אפליפטי, נפלה בין הקרונות ונמחצה למוות. כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר", כחמישה צוותים, עשרות כבאים, התגייסו לעבודות החילוץ של ההרוגה. צוותי הכבאות השתמשו בכלים מכניים מיוחדים כדי להרים את הרכבת הקלה באוויר, ולחלץ את הצעירה. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום. ארבע חברותיה ששהו עימה והיו עדות לתאונה המחרידה לקו בחרדה. משטרת ירושלים פתחה בחקירה.

באגודה להתנדבות ובשערי צדק ביכו על מותה בטרם עת של פניגשטיין ז"ל. ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות סיפר: "תמר התחילה את שנת השירות שלה לפני כשלושה חודשים בבית החולים שערי צדק, ובעזרת החיוך הגדול והלבביות שאפיינה אותה האירה את המקום"; מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין הוסיף: "תמר האירה באישיותה את כל מי שפגשה וטיפלה והיא תחסר מאוד לצוות ולמטופלות במחלקת הנשים".

בסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים מסרו כי "בסביבות השעה 00:20, הגיעה הולכת רגל לשטח תחנת הרכבת הסמוכה לתחנה המרכזית. מסיבה לא ברורה הבחורה נפלה בין שני הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה, זאת בזמן שהרכבת הקלה היתה בנסיעה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה. אנו פועלים בתיאום מלא מול המשטרה אשר בודקת את האירוע. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלב עים המשפחה עים כל מי שהכיר אותה ..כמה עצוב וכואב לאבד חיים בצורה טראגית ואכזרית ,,יהי זכרה ברוך אמן

  2. .

    מחריד יש לה כזו מחלה היא היתה חיבת מלווה. וגם להיות מאד אחראית לא לעבוד לידת שפת כביש שפת מידרכה בטח לא ליד פסי רכבת רק רחוק. מי יודע אם לא היתאבדה

  3. חמודי

    צריך יותר אמצעי ביטחות נניח מדובר בילדה בת 6 שנים למה אין אמצעי הפרדה ?

  4. חני

    הרכבת בירושלים לא עונה על הצרכים של עיר כלכך גדולה. תמיד צפוף ברכבת. מאוד לא נעים לנסוע בה

  5. בטי

    עצוב מאוד. יהי זכרה ברוך.
    ובאופן כללי אני רואה הרבה מאוד הולכי רגל עומדים ממש בקצה המדרכה בתחנות הרכבת ובמעברי חצייה. ברור שמעידה קלה תביא אותם להשטטח על הכביש. אנשים! אל תעמדו בקצה המדרכה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר