הקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: ארנון בוסאני)
הקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: ארנון בוסאני)

כחודש לאחר ההשקה – הקאנטרי החדש בארמון הנציב סגור

פרסום ראשון - כחודש לאחר טקס הפתיחה החגיגי, מרכז הספורט החדש בארמון הנציב עומד שומם. לדברי יו"ר המינהל הקהילתי, במתחם נמצאו ליקויי בנייה בעלות של 300 אלף שקל. העירייה: "בקשת רישיון העסק מטופלת"

פורסם בתאריך: 25.5.17 12:15

מרכז הספורט החדש בארמון הנציב עדיין לא נפתח, למרות שכבר נחנך בטקס חגיגי לפני כחודש, ב־20.4. המרכז, שהוקם בעלות של 35 מיליון שקלים, טרם קיבל רישיון עסק מוסדר. הסיבה: ליקויים מבניים בבריכה במקום.

"הזמנו חברה שתערוך בדיקה לפני קבלת המבנה מהקבלן", מספר יהודה בן יוסף, יו"ר המינהל הקהילתי בארמון הנציב, "מהנדס החברה גילה ליקויים בשווי 300,000 שקלים. הקבלן נתבקש לתקן את כל הליקויים שנמצאו בטרם מסירת המבנה למינהל הקהילתי. ברגע שנקבל את המבנה מהקבלן אפשר יהיה להגיש בקשות מכל הגורמים לרישיון עסק. במקביל, כבר חודש ימים אנו עובדים מול הגופים כדי לקבל היתרים לשאר המתקנים".

 

הקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: ארנון בוסאני)

הקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: ארנון בוסאני)

 

עוד ממשיך ואומר בן יוסף: "היינו אמורים לפתוח את מרכז הספורט בינואר, אבל כל עכבה לטובה. אנחנו מרכז ציבורי ואנחנו מקפידים שהכול יהיה בטיחותי ותקין. בשום פנים ואופן לא נפעיל מתקן שלא עומד בכל הדרישות, גם אם נפסיד את הקיץ וזה יוריד מההכנסות שהיו צפויות להיכנס למינהל. רק אחרי שנקבל את המתקן מהקבלן נוכל להגיש בקשות לקבלת רישיון עסק מוסדר. כל נושא של קבלת רישיון עסק זו ביורוקרטיה בפני עצמה, ומכיוון שאין אנו יכולים לפתוח רק חלק מהמתקנים, אלא חייבים לעבוד כמרכז שלם, הדברים מתעכבים.

"המרכז אמור לכלול בריכה חצי אולימפית, בריכת פעוטות, חדר כושר בסיבות 400 מ"ר, שני חדרי סטודיו לחוגי פילאטיס ומגרש דשא סינתטי. הבניין אמור להיות נגיש כולו לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, ואני רוצה לצרף גם את אולם הפיס, כך שזה יהיה מתחם גדול ויפה. בעתיד אני מקווה שנצליח להקים גם גני ילדים במתחם, שיהיו בנויים ומושתתים על ספורט, בצמוד לקאנטרי".

 

הבריכה בקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: עיריית ירושלים)

הבריכה בקאנטרי קלאב החדש בארמון הנציב (צילום: עיריית ירושלים)

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" הקאנטרי החדש ברחוב דוד רזיאל 29, כולל בריכה חצי אולימפית, בריכת פעוטות, חדר כושר, חדרי חוגים ומלתחות. במתחם יפעלו גם מזנון ומשרדים, כמו כן הבניין נגיש ומיועד גם לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. הפרויקט שייך לקרן לירושלים ויופעל על ידי המינהל הקהילתי בפיקוח אגף הספורט בעירייה. הקמת הבריכה התאפשרה בעיקר בזכות תרומה של אחת המשפחות הנדבניות הוותיקות ביותר של הקרן ירושלים – משפחת אלן־גרינברג מארה"ב. הבריכה החדשה היא אחת מתוך שבע בריכות קהילתיות חדשות המתוכננות ומוקמות.

בתוך כך, ב"כל העיר" פורסם כי סוגיית הפעלת המקום בשבת, עבור הציבור החילוני, טרם הוכרעה. ככל הנראה המתחם יפעל בשבת, אולם גורמים בהנהלת המקום אומרים השבוע כי "אנחנו קודם כל רוצים לפתוח את המתקן, ורק אחר כך נחליט לגבי השבת".

"הייתי בחנוכת מרכז הספורט, והוא מאוד יפה. אני שמחה שתושבי ארמון הנציב והסביבה יזכו למרכז גדול ומפואר", אומרת חברת האופוזיציה ד"ר לורה ורטון (מרצ). "לגבי הפתיחה – כן או לא בשבת – אני סומכת על הנהלת המרכז כי תפעל לטובת התושבים, ולפי זה נחליט איך לפעול".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) מדגיש בנושא כי "יש סטטוס קוו בירושלים שנוגע להפעלת בריכות ומאשר הפעלת המתקנים בשבתות. אני לא רואה שום סיבה לעימותים סביב הנושא, בעיקר מפני שמדובר בשכונה שאין בה בכלל חרדים, אבל על מנת לשמור על מגוון הרגישויות בירושלים, אנו דבקים בסטטוס קוו, וההחלטה האם לפתוח נתונה אך ורק בידי המינהל הקהילתי".

מנגד, אומר השבוע סגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה) כי "אין מדובר בשכונה כזאת או אחרת, ירושלים קדושה בכל המקומות ולכן לא יעלה על הדעת שהמקום יפעל בשבת. יש לנו אחריות על כל ירושלים, אחרת איך נסביר לעולם למה אנו צריכים לשמור עליה? למה קיבלנו כזה פיקדון ושאנו רוצים לשמור עליו? ירושלים צריכה להיות בעלת צביון שונה, ותפקידנו להסביר בדרכי נועם על מנת שאנשים יבינו מה זה שבת בירושלים".

עוד מוסיף דייטש ואומר כי "רוב תושבי ירושלים הינם שומרי מסורת ודתיים, התושבים רוצים שירושלים תשמור את השבת, לדוגמה יש פניות רבות שמתחם התחנה מפריע את מנוחתם של הדיירים באזור, ומדובר בשכונה כביכול חילונית. כרגע אנחנו מחכים לראות מה יקרה ולפי זה נחליט מה לעשות. צריך להבין שאנחנו לא ניתן יד להפרת השבת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בקשת רישיון העסק של המרכז בארמון הנציב הוגשה ומטופלת מול כלל גורמי הרישוי. בנושא הפעלת המתחם – יש לפנות למינהל הקהילתי".

 

***

הקאנטרי החדש בארמון הנציב: עוד מאבק על השבת

המאבק הצליח: מופע מזרקות בפארק טדי גם בשעות הערב

נשות הכותל: "הכותל הוא מקום קדוש גם לכאלה שאינם חרדים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר