בית הדיור המוגן נופים בקרית היובל (צילום: אמיל סלמן)
בית הדיור המוגן נופים בקרית היובל (צילום: אמיל סלמן)

מנהל בית האבות נופים על מותו של אריה אבן ז"ל: "להוריד את תחושת האשמה, לא נעשה דבר במזיד"

התפרצות נגיף הקורונה בבית האבות הובילה אתמול, שישי, למותו של אריה אבן - הקורבן הראשון של הנגיף בישראל. בשיחה עם "כל העיר" מציין מנהל נופים רפי פולק: ""אנחנו מצטערים, אבל מול אימת הקורונה ממשיכים בכל הנחישות"

פורסם בתאריך: 21.3.20 21:30

בבית הדיור המוגן 'מגדל נופים' שבקרית היובל אבלים על פטירתו של אריה אבן ז"ל, הקורבן הראשון של נגיף הקורונה בישראל, אך גם מנסים להמשיך בשגרת החירום שבה הם נמצאים מאז התפרצות הקורונה בבית האבות.

כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, העובדת הסוציאלית של בית האבות נדבקה בקורונה, ובעקבותיה נדבקו 6 דיירים, מטפלים ועובדים, ביניהם גם אבן ז"ל בן ה-88.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" הערב, מוצ"ש, מתייחס מנהל בית האבות רפי פולק למצב ואומר: "קיבלנו את ההודעה בעצב. מוות הוא מוות, ותנחומיי למשפחה. בסופו של דבר זה לא משנה אם הוא מת מקורונה או מכל דבר אחר. אנחנו נמצאים בעסקי הדיור המוגן, ואפשר להבין שמוות הוא חלק מהמצב הקיומי שלנו. אנחנו תמיד עצובים ותמיד מצטערים, אבל מול אימת הקורונה ממשיכים בכל הנחישות בהתנהלות אחראית ונכונה".

פולק מוסיף ומתייחס לחשש לשלומם של שאר הדיירים בבית האבות ובמיוחד של אלו שמאושפזים בבתי החולים. "אני לא מקבל דיווחים שוטפים בנוגע למצב הדיירים", הוא אומר, "אני יודע שיש דיירת אחת שלפני יומיים אמרו שמצבה לא טוב, הדברים האלה מאוד מאוד גמישים, ויכול להיות שמצבה השתפר בעוד אנחנו מדברים".

איך מפיגים את החשש של בני המשפחה של הדיירים?
"משתדלים לענות על כל מה ששואלים. אנחנו מקבלים המון חיזוקים על אופן התנהלות, משתדלים לספק כל מידע שיש לנו וככל שאפשר. לפי שעה ומה שמאוד מחמם את הלב זה שאנחנו מקבלים המון תמיכה מהמשפחות".


אריה אבן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אריה אבן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"יש לנו צוות מדהים שפשוט צריך להצדיע לו", מוסיף פולק. "יש לי שם כרגע צוות קטן שנמצא, חבר'ה צעירים שעושים עבודה מדהימה סביב השעון. בכוונה צימצמנו צוותים קודם כל למנוע התפזרות של הנגיף בקרב העובדים, להחזיק כוחות עתודה למקרה שמישהו חס וחלילה יאלץ להיות בבידוד שנוכל להחליף אותו. אז נכוןף יותר עומס נופל על הצוות כי הוא צוות יותר מצומצם, הרבה עובדים מהבית מהבוקר ועד הלילה, אין לנו שעות, דווקא החבר'ה שבבידוד עובדים כמו משוגעים, פשוט להצדיע לאנשים".

האם אתה מרגיש שחלק מהצוות מרגיש תחושות אשם בעקבות מותו של אריה אבן ז"ל?
"המסר שלי הוא לא רק לעובדים אלא בכלל לציבור, שחייבים קודם כל להוריד את העניין של תחושות האשמה, זה לא במקום. הסיפור הוא שעובדת נדבקה ובלא ידיעתה היתה בדיור המוגן. חברים, צריך לזכור, לפני כ-3 שבועות היינו בעולם אחר לגמרי, לא הבנו איפה אנחנו נמצאים. אני פונה לכולם, לא רק לעובדים שלי ולא רק לנדבקים שלי, חייבים להוריד את תחושת האשמה, אף אחד לא הזמין את זה ואף אחד לא עשה דברים במזיד".

איך בכל זאת מעודדים את האנשים?
"המון שיחות, וכמו שאתה שומע – הנחרצות בקול שלי של הסרת תחושות האשמה ופירגון לעובדים המסורים שלנו, אני מקווה שזה קצת עומד בפרץ. וכמובן הודעתי לכל עובד שאסייע לו באמצעים של פסיכולוג או כל סיוע נפשי שיידרש אנחנו ניתן. אני פועל בימים אלה להכין תמיכה נפשית לכל מי שיזדקק – בין אם מדובר בעובדים ובין אם בדיירים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר