אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)
אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)

ארבעה חודשים אחרי ההבטחה החגיגית: מתחם הטסטים עדיין פועל בגילה

לפני כארבעה חודשים הכריז ראש העיר כי מתחם הטסטים יועתק משכונת גילה, אולם בפועל דבר לא קרה. העירייה: "תהליכי המימוש נעצרו בשל הקורונה, בקרוב מאוד יחודש ויואץ התהליך"

פורסם בתאריך: 7.6.20 08:04

למעלה משנה נלחמו תושבי שכונת גילה נגד מתחם הטסטים שפעל מהאפ-טאון. לפני כארבעה חודשים הם קיבלו את הבשורה המשמחת מעיריית ירושלים – המתחם יועתק מגילה לאזור קניון מלחה. אלא שמאז, ארבעה חודשים פחות ימים בודדים, שום דבר לא השתנה בשטח. מבחני הנהיגה לנהגים חדשים עדיין יוצאים מהאפ-טאון ואם מצרפים לכך גם את עבודות התשתית שמבוצעות בגילה להקמת קו הרכבת הקלה – קיבלתם כאוס מוחלט בכבישים כמעט לכל אורך שעות היממה. והתושבים, כמעט מיותר לציין, זועמים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"בנוסף לפקקי הענק בגלל הרכבת הקלה יש לנו את הטסטים בשעות האור והחושך, וגם בשבתות בחגים", אומר אחד מתושבי השכונה. "הרחובות המרכזים בשכונה ואזור האפ טאון פקוקים תמיד בגלל הטסטים. ההרגשה היא שהעירייה לא עושה שום דבר כדי לסייע לנו. לפני כארבעה חודשים הכריזו שמתחם הטסטים עובר למלחה, אבל שום דבר לא קרה".

כאמור, בעיית מתחם הטסטים באפ-טאון גילה מוכרת וידועה. בעירייה מנסים לטפל בנושא מזה זמן רב אך למרות ההבטחות כי המתחם יועתק – דבר לא קרה.

גם בסיעת התעוררות מנסים לסייע מזה זמן רב לתושבים. לאחר שההבטחות להעתיק את המתחם למלחה עד חודש אפריל עדיין לא מומשו ותלונות התושבים נמשכות. על כן פנה יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ לראש העיר ליאון בדרישה להעביר את המתחם באופן מיידי מגילה.


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


"הסבל של תושבי גילה חייב להיפסק", אומר ברקוביץ, "מתחם הטסטים משפיע על איכות החיים של תושבי השכונה בכל הרמות האפשריות – הורים מתעכבים בפקקים בדרך לבתי הספר של הילדים, אין אפשרות למצוא חנייה במרכז המסחרי, הכבישים עמוסים ולחוצים, כל אלה מצטרפים לעומסים הקשים של עבודות הרכבת הקלה".

ברקוביץ מוסיף ומדגיש כי "מתחם הטסטים חייב לעבור באופן המיידי ביותר לעטרות או לאזור תעסוקה אחר. משה ליאון יצא בהצהרות ובהבטחות, אך בפועל המציאות נשארה עגומה. אמשיך להיאבק למען תושבי גילה ולא ארפה עד שיימצא פתרון".

במענה לפניית "כל העיר", נמסר מעיריית ירושלים כי "טרום הקורונה ולאחר מאמצים רבים נמצאה חלופה למיקום המתחם, המקובלת על כולם ותמנע פגיעה בתושבי שכונות העיר. תהליכי המימוש נעצרו בשל הקורונה ובקרוב מאוד יחודש ויואץ התהליך".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תושב גילה זועם

    בקיצור זה מעניין להם את התחת, אנשים ימשיכו לסבול ואף אחד לא ינקוט יוזמה.
    הרי כולנו יודעים שהאנשים שיושבים בעירייה רק רוצים לסיים ב4 וללכת הביתה
    מה פתאום שהם ידאגו לעיר שלנו ולתושבי גילה בפרט
    כאפשר לא לעשות כלום ועדיין לקבל כסף

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גילה היא פח האשפה של ירושלים. רואים את זה גם בלכלוך ובהזנחה, גם במתחם הטסטים שתקוע באמצע השכונה, וגם במבנה החצי בנוי של האפ-טאון (התמונה מופיעה בכתבה, אבל לא רואים בה את גודל הכיעור, ההזנחה והלכלוך במתחם). כבר עשרים שנה, שלא מסיימים לבנות את האפ-טאון, ובמרכז השכונה, תקוע מבנה עם פיגומים וברזלים חלודים, חצי בנוי/חצי שבור, מוקף ערוגות יבשות ומלאות זבל ובדלי סיגריות. האפ-טאון, או יותר נכון הדאון-טאון, זהו מבנה שמשקף את שכונת גילה יותר מכל. הזנחה, חוסר אכפתיות, חצי עבודה. מתחם הטסטים התקוע שם, הוא רק מסמר אחרון בארון הקבורה של השכונה הזו… העיריה מעדיפה להשקיע בשכונות עם תושבים יותר חזקים, מהם היא מפחדת, ועל שכונת גילה לזרוק את כל הזבל (תרתי משמע)… מי שמשלם כאן ארנונה, משלם סכומי עתק, כאילו גר בהרצליה פיתוח, אבל רמת השרות העירוני והתחזוקה, מזכירה יותר מחנה פליטים בעזה…

  3. ריבי

    גועל נפש לראש העיריה וריבוי. תתביישו. ההבטחות שלכם סיגריות. אתם רציתם מעמד וכסף ואחרי שקיבלתי אתם לא קיימים.

  4. לולה

    הכל נשאר כמו שהיה. ראש עיריה מתחלף ונבחר רק לעשות לביתו. לא לעמו. כסף ויוקרה בכיס שלו ותו לא.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למגיבה ריבי: באיזו שפה נכתבה התגובה שלך?

  6. שי

    הגיע הזמן להעביר את הטסטים מגילה, גם למען התושבים, וגם למען תלמידי הנהיגה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר