מעיין ליפתא בשבת (צילומים: אלה מור)
מעיין ליפתא בשבת (צילומים: אלה מור)

‏ונדליזם במהלך הסופ"ש: מעיין ליפתא הפך לאמבטיית קצף

מטיילים שהגיעו למעיין ליפתא בשבת הופתעו לגלות כי הוא מלא בקצף סבון: "יש משהו לא הגיוני בלראות בריכת סבון באמצע הטבע, זה משפיע על כל השרשרת האקולוגית שם"; רשות הטבע והגנים הוזעקה לטפל בשמורה

פורסם בתאריך: 7.6.20 09:03

קבוצת מטיילים שהגיעה ביום שבת לשמורת הטבע ליפתא, הממוקמת בסמיכות לכניסה לירושלים, הבחינה כי מי המעיין מלא בקצף סבון. מבדיקה קצרה שערכו במקום התגלה בקבוק מי סבון שהותז לתוך המים, ככל הנראה על ידי מטיילים ששהו במקום.

אלה מור, מטיילת שהגיעה לשמורה, מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "הגענו בשבת בבוקר בסביבות השעה 9:00, והאמת היא שמלא זמן רצינו ללכת למעיין, היינו חדורי מוטיבציה להגיע לשם. אז הלכנו קודם לטייל בכפר ותכננו לסיים בטבילה במעיין, כשהגענו לשם כל המעיין היה לבן. חשבתי שזו איזו תופעת טבע, אבל כשהתקרבנו הבת שלי ראתה שמדובר בסבון, ואז הרחנו גם את הריח והבנו שזה פשוט קצף".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



מור ממשיכה ומציינת כי "פתאום חשבנו על זה על למה לא נכנסנו בעצם, זה בסך הכל סבון. אבל אז אמרנו שזה לא מתאים למקום, יש משהו לא הגיוני בלראות בריכת סבון באמצע הטבע, זה משפיע על כל השרשרת האקולוגית שם. איך זה משפיע על הצמחים או על החיות שנמצאות שם ושותות מהמים האלה. מבינים שזה לא רק המפגע הנקודתי של סבון בתוך מעיין, אלא שלסבון יש השלכות על הביולוגיה במקום".

מור מספרת כי היא התקשרה לרשות שמורות הטבע והגנים, שמוסרים ל"כל העיר" כי "שמורת ליפתא, בכניסה הראשית לירושלים, משתרעת על 78 דונם ומייצגת נוף תרבות מרשים של מעיינות וחקלאות הר. השמורה היא אחד מ'שערי הכניסה' לפארק ירושלים – חגורה ירוקה העוטפת את הבירה ממערב. קיבלנו ביום שבת מידע על פגיעה במעיין והזרמת סבון למים הזורמים. הנושא יטופל על ידי רשות הטבע והגנים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית מודאגת מאוד

    בושה וחרפה למי שעשה זאת!
    זה כמו להצית יער!
    המשטרה יכולה לגלות מי עשה זאת; טביעות אצבע טביעות רגליים מצלמות ועוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר