אופיר לנג, טלי פרידמן (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר, אנטולי מיכאלו)
אופיר לנג, טלי פרידמן (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר, אנטולי מיכאלו)

סערת תוכנית המדרחובים: תביעת לשון הרע נגד יו"ר ועד סוחרי השוק

יו"ר מינהל לב העיר אופיר לנג הגיש נגד יו"ר ועד סוחרי השוק טלי פרדימן תביעת לשון הרע. הרקע - הסערה שעוררה תוכנית המדרחובים של העירייה. לטענת לנג, ראיון שנתנה פרידמן לדף הפייסבוק 'מדינת ירושלים' "נועד להתסיס את הקוראים ונאמרו בו דברים פוגעניים ומשמיצים"

פורסם בתאריך: 15.6.20 14:13

תוכנית עיר המדרחובים של עיריית ירושלים לא יורדת מהכותרות. אחרי אינספור תלונות מצד תושבים על התוכנית וטענות על כך שהיא מיטיבה עם מספר מצומצם של בעלי עסקים על חשבון פגיעה קשה בתושבים – כעת על הפרק גם תביעת לשון הרע שהגיש יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג כנגד יו"ר ועד סוחרי השוק טלי פרידמן.

לנג, יש לציין, הוא אחד ממובילי המחאה כנגד תוכנית עיר המדרחובים. במסגרת תפקידו כיו"ר המינהל הקהילתי שמייצג את התושבים הוא השמיע את קולם בפני אנשי העירייה, ארגון ערבי שיתוף בין התושבים לבין נציגי העירייה והעביר את טענותיהם השונות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרידמן, מצד שני, כיו"ר ועד הסוחרים הביעה תמיכה בתוכנית עם סייגים מסוימים. התמיכה הזו, כך עלה מדברים שאמרה בראיון לדף הפייסבוק 'מדינת ירושלים' הובילה לאיומים והטרדות שספגו היא וילדיה.

הטענות הללו של פרידמן הן שעומדות במוקד תביעת לשון הרע שהגיש לנגד כנגד פרידמן בבית המשפט לתביעות קטנות.

בכתב התביעה נטען כי "ביום 1.6.20 בשעה 10:50 (או בסמוך לכך) פורסם באופן פומבי פוסט מתלהם ברשת החברתית פייסבוק 'מדינת ירושלים' המונה אלפי חברים, ראיון עם הנתבעת (טלי פרידמן, ש"ה), הנוועד להתסיס את הקוראים בו צוטטו בין היתר הדברים הפוגעניים, המשמיצים וחסרי שחר הבאים: 'לדבריה של פרידמן, רבים מהתושבים יצאו למסע צלב נגדה שהובל על ידי יו"ר מינהל קהילתי לב העיר'. פרסום משמיץ זה זכה לחשיפה ושיתופים רבים, כולל על ידי הנתבעת באותו היום תחת הפרופיל האישי שלה".

בהמשך נטען בכתב התביעה כי "בדברים אלה שפורסמו יש כדי להאשים ולבזות את התובע בשל מעשים והתנהגות מאפיונרית, מסיתה, טורדנית ואלימה, שאין לו כל יד בהם, כל זאת במטרה לעשותו לשנאה וללעג מצד קהל הציבור".

בהמשך מתואר כי לנג פנה יותר מפעם אחת לפרידמן בבקשה לתקן את הדברים שנאמרו ולהתנצל. בכתב האישום נטען כי פרידמן סירבה.

בשיחה עם "כל העיר" טוען לנג: "במסגרת הפעילות הציבורית שלנו לרווחת תושבי השכונה המינהל ואנוכי חשופים לביקורת ומברכים עליה, משום שזו הדרך להשתפר כל הזמן. עם זאת, יש הבדל בין ביקורת ואמירות קשות במסגרת חופש הביטוי, לבין חוסר תום לב בפרסום פומבי ושקרי שכל מטרתו להכפיש מתוך אינטרסים זרים ובניגוד לחוק, כפי שעשתה גב' פרידמן. אין בכוונתנו לאפשר חצייה שכזו של קווים אדומים והתנהגות דורסנית, והתביעה והחומרים המצורפים אליה מדברים בעד עצמם".

מנגד, פרידמן מוסרת ל"כל העיר": ״הסוחרים, המסעדנים, התושבים וכלל באי השוק תמיד יהיו בראש מעייני ותמיד אעשה כל שביכולתי כדי לקדם שיח פורה ולמצוא את האיזונים במסגרת האפשר על מנת לסייע לכל הצדדים, חרף המורכבות הרבה. בתקופה האחרונה אני סובלת מתושבים זועמים, שהוזנו במידע שיקרי אודותיי ומכפישים את ילדיי ואותי הן בהודעות והן פנים מול פנים. גם אחרי שאני סופגת אש רבה מהם, אני פועלת למענם ופותרת בעיות רבות, ולכמה ימים זכיתי להיות נציגת התושבים. מנעולים שיותקנו בכניסה לבתים, מקומות חניה ושאטלים שיסיעו את התושבים, הם מקצת הדברים שאני שותפה להם בזמן האחרון. וגם היום, תושבים פונים ומבקשים את עזרתי במגוון נושאים. כמה חבל שיש מי שעסוק במלחמות מיותרות במקום לעזור ולהכיל".

פרידמן מוסיפה ואומרת כי "התביעה טרם התקבלה אצלי, ולכן אני לא יכולה להגיב לגופה. אולם מפליא לראות כי התביעה "פורסמה" והועברה לתקשורת בטרם נמסרה לי. מצער לראות כי ישנם גורמים אשר עוסקים בליבוי מחלוקות ומעוררים ריב ומדון במקום לפעול לטובת הציבור ולקידום רווחתו. אפעל לטובת סוחרי שוק מחנה יהודה וקידום עסקיהם, בהתנדבות וללא תמורה״.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי אפשטיין

    מתנהל פה מסע מרושע ומשומן של יחסי ציבור נגד תושבי שכונת מחנה יהודה המתנגדים לסגירת הרחובות והפיכתם למדרחובים, ויצירת מצגת שוא של יזמי המיזם ובראשם טלי פרידמן, של הסכמה רחבה אליו ונסיון ליצור את הרושם שבראש דאגתם של יוזמי הרעיון עומדת דאגה לתושבים. אבל לא כל הוא. המטרדים האין סופיים, כמו חסימת הרחובות, חוסר אכיפה של רעש והתנהגות ברברית של בלינים בלילות, אינם מטופלים ע״י העיריה למרות ההבטחות. יש כאוס של הוצאת שולחנות למדרכות , מטרדי רעש שיוצרים בארים ומסעדות , שיכורים, עשית צרכים, סמים וכו. ללא מענה מהעיריה, אז שלא יתהדרו ביצירת סביבה מדרחובית שלווה , שקטה ותרבותית, נוסח אירופה. הלו, כאן זה לא אירופה, אפילו בת׳א בירת המדרחובים והבילויים של ישראל לא מתנהגים ככה. אז שטלי פרידמן לא תתהדר ב״טובות״שהיא מרעיפה על התושבים ושלא תתבכיין באמירות שקריות שרודפים אותה כביכול. לשם שינוי, אולי כדאי קצת להסתכל לתושבים בעינים ולראות את סבלם, ולא רק את שורת הרווח של כמה אינטרסנטים שכאילו סובלים מהקורונה. יש אלפי דרכים להחזיר את החיים ולעזור לכלכלה הירושלמית מבלי לפגוע בכל כך הרבה אנשים

  2. יש להכל פתרונות, מדרחובים זה נהדר

    לא מבין איך אפשר להתנגד לסגירת רחובות, זה רווח אדיר לתושבים, לסוחרים, לתיירים, לילדים.
    יוצרים כיכרות בטוחות לילדים לשחק, יוצרים מרחבים שכיף לטייל בהם לתושבים ותיירים, תראו את ההצלחה
    הענקית של רחוב יפו. אפשר להסדיר לתושבים רכבי באגי עם כרטיס חכם כמו שראיתי בערי תיירות אחרות,
    אלו רכבים קטנים שנעים במדרחוב לטובת התושבים בלבד, הם חונים בחניון מוסדר בקצה הרחוב ולוקחים באגי
    עד הבית עם מצרכים למי שלא רוצה ללכת. יש סדרן שכל תפקידו לנהל את החזרת רכבי הבאגי לפיזור עבור
    התושבים. עובד נפלא, ככה גם יש מקום חניה תמיד לרכב וגם יש רכב נוח תמיד עד פתח הבניין.
    יש באגי ייעודי גם לתיירים עם מזוודות או להסעת סחורה אם הרחוב סגור כל שעות היום לבעלי חנויות.
    רבותי תחשבו קצת יצירתי במקום לריב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר