בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

היזמים לא מוותרים: נמשך המאבק נגד הקמת בית החלמה ליולדות בבית הכרם

כחצי שנה לאחר שבית המשפט הוציא צו מניעה נגד פתיחת בית ההחלמה במבנה שברחוב החלוץ - החברה היזמית הגישה בקשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לקבל היתר לשימוש חורג; תושבי בית הכרם נערכים לסיבוב נוסף במאבק

פורסם בתאריך: 20.6.20 18:29

המאבק נגד הקמת בית החלמה ליולדות בבית הכרם לא הסתיים, וכעת הוא אף עולה שלב. חברת מ.ק.ש אחזקות בע"מ, בעלת הנכס שברחוב החלוץ 29 בשכונה, הגישה בקשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לקבל היתר לשימוש חורג במבנה שמיועד לשמש בית אבות – לבית החלמה ליולדות ולמלונית. בהודעה נכתב כי ניתן להגיש לוועדה המקומית התנגדויות לבקשה עד ליום 14.7.20.

תושבי בית הכרם זועמים על המהלך, ונערכים לשלב הנוסף במאבק נגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות. כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כחצי שנה בית המשפט לעניינים מקומיים הוציא צו מניעה, לבקשת המדינה, נגד המשך העבודות ונגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ 29.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למעשה, תושבי בית הכרם מנהלים כשנה וחצי מאבק עיקש כנגד בעלי הנכס והיזמים ברחוב החלוץ 29. כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", לטענת התושבים, היזמים מבקשים להקים בנכס בית החלמה ליולדות חרדיות, דבר שיפגע בצביון השכונה. עיריית ירושלים תומכת במאבק התושבים והגישה עתירה נגד היזמים. מנגד, חברת מ.ק.ש אחזקות הגישו קובלנה הפלילית נגד חברת המועצה לורה ורטון, בטענה להסגת גבול. בהמשך בעלי הנכס עתרו נגד עיריית ירושלים ונגד האגודה המפעילה את הבר-קפה בבית הוועד, שממוקם ברחוב החלוץ 33, בגין טענה לשימוש חורג שנעשה במבנה שאינו מיועד לכך. כידוע, מדובר בבר-קפה שפועל ברישיון עסק מטעם עיריית ירושלים ובין השאר הוא פתוח בשבתות עבור הציבור החילוני בסביבה.


ההודעה על הבקשה לשינוי היתר מבית אבות לבית החלמה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


"לצערי היזם מכריז מלחמה על שכונת בית הכרם", כך אומר ל"כל העיר" חבר הקואוליציה העירונית עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). "על תושבי השכונה להתגייס למאבק משפטי וציבורי, חברתי לורה ורטון ואני מתכוונים לעמוד בחזית המאבק ,חשוב לשמור על שכונת בית הכרם שהיא אחת השכונות החילוניות האחרונות בירושלים".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ) מוסיפה ומציינת: "ליוויתי כל הזמן וניסיתי לקדם את המו"מ שהתנהל בין היזם וגורמים האחראים על הבית לחיילים הבודדים (בית גיורא) בקרית היובל. הם מעוניינים לפתוח בית נוסף, העירייה בעד, ושמחתי לשדך בין הצדדים. לצערי, כנראה ששוב בצע כסף הוביל את היזם לפוצץ את המו"מ. לא מלון ולא 'מלונית' מתאימים לרחוב החלוץ, שהוא היום עורק ראשי בשכונה. מאז חסימת נתיב בשדרות הרצל עבור הרכבת הקלה, הכביש כל הזמן פקוק. תושבים לא מוכנים שבית מלון (או 'בית יולדות', לפי המודעה) יקום במקום, בו תהיה תחלופה של יולדות כל 48 שעות (לדברי היזם), משפחות מבקרות, ילדים ורעש 24/7. כל השכונה, יחד איתי ועם ידידי יוסי חביליו, ימשיכו לעמוד על התנגדות לרעיון עד שיירד מן הפרק, כפי שעשינו מתחילת הסיפור".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי מה זו צרות העין הזו ?מה כל כך כואב לכם שיהיה שם בית החלמה אין בירושלים עוד בית החלמה כזה שמתאים לנשים חרדיות ( פרט למלונית עין כרם)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ירושלים לחרדים חילוניים לכו לתל אביב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ירושלים רק לחילונים
    חרדים לכו למודיעין עילית, בני ברק או ניו יורק

  4. רונה

    תודה ליוסי חביליו וללורה וורטון.
    לא ניתן לעסקנים להשתלט לנו על השכונה,
    מדובר בניסיונות בריוניים שלא מתאימים לשכונה הנעימה הזו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם היו רוצים לפתוח בית החלמה ליולדות ערביות, האם גם היתה התנגדות??
    והאם לא היו צולבים את מי שמעיז להתנגד לבית החלמה ליולדות ערביות??

  6. יוקי

    כדאי לחשוב על בית החלמה ליולדות פלסטיניות. זה יתקבל בברכה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל החכמים שפונים לכיון האתני מדברים שטויות רחוב החלוץ נמצא בחנק תעבורתי כל תוספת ללא פתרונות חניה אינה באה בחשבון נקודה.

  8. מסתכל מהצד

    גועל נפש! אם היה מדובר במקום מרעיש או שיוצר תנועה רבה נו … אולי היה מקום להתנגד אבל ככה ? פשוט בושה וגזענות דוחה! איךךך
    זה פחות פעיל ממלון פחות מצימרים. וממש שקט אז מה נסגר! אנטישמיות תאמינו לי החרדים צריכים להפגין על החילונים הדוחים האלה שיצאו מהעירייה כי הם גזענים טפי.

  9. זו האמת

    בירושלים יש מספר בתי החלמה ליולדות בשכונות החרדיות וגם בטלז סטון. חוץ מזה יש בתי החלמה ליולדות גם בבתי החולים. ממש אין צורך בעוד אחד ובטח לא בשכונה חילונית במקום בית האבות הדתי השקט שהיה שם קודם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר