אלון סעדון, אולם ארטמיסיה (צילומים: פייסבוק, יח"צ)
אלון סעדון, אולם ארטמיסיה (צילומים: פייסבוק, יח"צ)

אלון סעדון: "זה לא כלכלי לעבוד תחת המגבלות; החלטות הממשלה לא טובות"

אלון סעדון, בעלי אולם האירועים ארטמיסיה, מדבר עם "כל העיר" על ההשלכות הכלכליות של תקופת הקורונה

פורסם בתאריך: 2.7.20 20:05

בעלי גני ואולמות האירועים בירושלים נכנסו השבוע לכוננות ספיגה לקראת גל הפסדים שני, שכנראה אחריו כבר לא בטוח שכולם ישרדו. ביום שני כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את קבינט הקורונה לדיון בהגבלות הנדרשות לאור נתוני התחלואה הגבוהים. שרי הקבינט החליטו פה אחד על הצעדים הבאים להגבלת התקהלויות והתכנסויות חברתיות, שרובן משפיעות על שוק האירועים. בין השאר ברית מילה והלוויות יתקיימו עד 50 משתתפים. ומה בנוגע לחתונות – הסטייק של ענף האירועים?

ובכן, לפי ההגבלות החדשות, החל מיום 9.7.20 (י"ז בתמוז) ועד 31.7.20 (י' באב), החתונות ייערכו עד 250 משתתפים, כאשר הציבור ובעלי האולמות נקראים לקיימן עד כמה שניתן במרחבים פתוחים. החל מי״ז בתמוז ועד י׳ באב. בחלל סגור יתקיימו האירועים עד 50 אחוזים מהתפוסה, אך לא יותר מ-100 משתתפים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ציפינו לקיץ תוסס ושמח, וקיבלנו במקום זה קורונה מטלטלת", אומר בשיחה עם "כל העיר" אלון סעדון, מבעלי אולמות וגני האירועים "ארטמיסיה" בתלפיות ו"דסטינו" החדש בהרי יהודה. "קיבלנו הרבה ביטולים במהלך משבר הקורונה, והיו הרבה חששות. היו עצירות של הזמנות האירועים, אבל אני חייב להגיד שבתקופה האחרונה נרשם שינוי. אנשים דווקא למדו לחיות עם המצב – בעלי שמחות כבר סוגרים חתונות, יש אירועים שמחים ואנחנו דואגים לשמח את זוגות. וכנראה בגלל המצב רמת השמחה באירועים מאוד מאוד גבוהה, אנשים רוצים לשמוח".

מאחורי השמחה שעולה מהאירועים ממש לא מסתתרים החובות שספגו בעלי אולמות האירועים לספקים ולרשויות. מנגד, סעדון מצביע על ערבות הדדית שנרשמת בתחום.

איך מתמודדים עם החובות ועם התשלומים לספקים?
"הספקים דווקא דחו את הצ'קים", טוען סעדון, "וגם רובם מבינים את המצב. כולנו ביחד רוצים לעבור את התקופה הזאת, אחד עוזר לשני, והכל באווירה טובה. אבל אנחנו עדיין מצפים מהממשלה שתעזור לנו ותתמוך בעסקים שמשלמים השנה מסים ואת ההתחייבויות שלהם. עד כה לא קיבלנו שום פיצוי ואנחנו מחכים לו".

איך תשפיע עליך החלטת הקבינט החדשה לצמצם עוד יותר את מספר המשתתפים באירועים?
"אנחנו ממשיכים כרגע לעבוד, אך נצטרך להוציא שוב את חלק מהעובדים לחל"ת. חלק יישארו לעבוד. אנחנו מנסים לשמח את הזוגות ואת הלקוחות, ולקיים את האירועים – למרות שזה לא כלכלי בשבילנו וכמובן לפי התו הסגול".

האם ההחלטות הללו הן בבחינת גזירת מוות בשבילכם?
"ברור, זה לא כלכלי לעבוד ככה. אבל כרגע אנחנו נותנים שירות ללקוחות, לא נשאיר אותם לבד".

אפשר לשרוד ככה?
"ברור שזה קשה, אבל אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא. אני חושב שההחלטות הן לא נכונות – הרי אם יש מופעים עד 250 איש אז למה לא לעשות אירוע עד 250 איש? באולמות אירועים יש מרחבים ענקיים, אלפי מטרים, בניגוד להופעות צפופות, כך שלא ברורה לי ההחלטה".

"בירושלים יש משפחות גדולות, מאוד היינו רוצים לעשות חתונות של 800-700 איש", מציין סעדון, "אבל אין מה לעשות כרגע. אנחנו מוצאים פתרונות לקיים אירוע של 250 איש".

אילו פתרונות?
"למשל, חלק עושים אירוע שמתחיל ב-18:00, עם 250 מוזמנים, ואחרי השעה 21:30 באים אורחים נוספים".

"כשהמדינה סגרה את האולמות, האירועים ברובם זזו, נדחו ולא בוטלו. עכשיו אפילו יש גל חדש של סגירות אירועים כמו חתונות. גם מהרגע להרגע – בשבוע מראש הוזמנה אצלי חתונה של כ-250 מוזמנים. אני מרגיש שהמגמה היתה טובה", מתאר סעדון, "אנשים רוצים להתחתן ולחזור לשגרה, אך כמובן מצמצמים את הקהל. עושים חתונות בוטיק, זה כרגע המצב".




תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר