אזור התעשייה תלפיות בירושלים, אבי זיתן (צילומים: ארנון בוסאני, בני בכר)
אזור התעשייה תלפיות בירושלים, אבי זיתן (צילומים: ארנון בוסאני, בני בכר)

הטור של אבי זיתן | איך עסק קטן נותן מענה לצרכי קהל היעד?

המומחה לשיווק ולאסטרטגיה אבי זיתן מסביר השבוע כיצד עסק קטן יכול להעניק מענה שיווקי המותאם לצרכנים שלו, במינימום השקעה של זמן ומשאבים

פורסם בתאריך: 5.7.20 10:14

יתרון לקוטן, טור שני

אחת ממילות הבאזז בעולם השיווק בשנים האחרונות היא 'דאטה' – הכוונה היא למאגרי מידע של נתונים אודות הצרכנים והרגלי הצריכה שלהם. השאיפה של ארגונים הוא לקבל כמה שיותר מידע ונתונים אודות הצרכנים על מנת להסיק מסקנות ולקבל החלטות אשר יובילו לאסטרטגיה השיווקית המדויקת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המידע מתייחס לכל נקודת ממשק שבין הצרכן למותג, והוא עונה על השאלות הבאות: מי (אפיון הצרכן עצמו), מה (איזו מעורבות הוא קיים עם המותג), מתי (באילו סיטואציות הוא עשה זאת), איפה (היכן הוא קנה או יצר מעורבות), למה (מה הניע אותו לכך).

ניתוח של התשובות יאפשר לקבץ את הצרכנים לקבוצות בעלות מאפיינים דומים, לזהות תובנות ומגמות צריכה ולהתאים לכל קבוצה פעילות שיווקית אטרקטיבית.

חברות גדולות נדרשות לנתח היקף עצום של מידע שמגיע ממקורות רבים ושונים. זה יכול להיות ניטור של פעולות שהצרכן מקיים עם המותג במדיה, ברשתות החברתיות ובנקודות הצריכה, ניתוח של הרכישות (חשבוניות) וכמובן גם ניתוח מידע המגיע ממחקרים. מידע בכמות גדולה ומגורמים שונים עולה הרבה כסף.

וכאן בא לידי ביטוי היתרון לקוטן – לנו, כעסק קטן, איסוף המידע אודות הצרכנים שלנו יכול להתבצע במינימום השקעה של זמן ומשאבים. באמצעות שיחות עם הלקוחות וניתוח הרכישות שביצעו ניתן לאסוף את המידע (מי? מה? מתי? איפה? ולמה?). מעבר לכך, את הפעילות השיווקית המבוססת על אפיון קהלי היעד אנחנו יכולים להוציא לפועל במהירות, ולשפר תוך כדי תנועה.

לצורך ההדגמה נתמקד במספרה (דמיונית) שמתמחה בנשים ואשר פועלת מהבוקר ועד הערב. אפיון וניתוח הלקוחות השונים והצרכים שלהם יכול להתבצע לפי שעות הפעילות – בבוקר מגיעות בעיקר נשים בחופשת לידה, בצהריים מגיעות נשות עסקים שבאות לרענן את הפן לפני פגישה חשובה, ובערב מגיעות נשים שסיימו את העבודה.

לאחר איסוף המידע ניתן להציע לכל קהל יעד מענה שיווקי המותאם אליו. בדוגמה של המספרה נתמקד באמהות בחופשת לידה – התובנה שעולה מהשיחות איתן היא שהן מעוניינות לשוחח ולבלות עם מבוגרים (אחרי שהן נמצאות כל היום עם תינוקן). לנשים אלו אפשר לקבוע מפגש שבועי במספרה עם אמהות אחרות מהשכונה, מעין מועדון לקוחות, להעביר במפגש תכנים מקצועיים (לדוגמה: שיקום השיער אחרי לידה) ולהציע הנחה מרוכזת על השירות ועל מוצרים נלווים. באופן כזה ממנפים את המידע לכדי הגדלת הלקוחות, נאמנות ואינטראקציה עם המותג.

אז תנצלו את היתרון לקוטן, תנתחו את קהלי היעד השונים שלכם ותייצרו פעילות שיווקית יצירתית שתחזק את הקשר ותהפוך אותם ללקוחות נאמנים ומרוצים.

אבי זיתן, מומחה לשיווק ולאסטרטגיה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר