קפה שלוה (צילום: ארנון בוסאני)
קפה שלוה (צילום: ארנון בוסאני)

סכנת הקיום של קפה שלוה: בגלל משבר הקורונה – חשש מסגירת בית הקפה שמעסיק עובדים עם מוגבלויות

כמו עסקים אחרים, גם בית הקפה החברתי שלוה נקלע לקשיים כלכליים, בשל משבר הקורונה, וכיום הוא נאבק לשרוד: "אנחנו מקיימים את כל הנחיות התו הסגול כדי לא לסגור וכדי לא לפגוע בשגרת העובדים עם מוגבלויות המשולבים בקפה"

פורסם בתאריך: 15.7.20 14:28

בית הקפה החברתי 'שלוה' שבמרכז שלוה בבית וגן הוא אחד המקומות המיוחדים ביותר בעיר. בימים אלה הוא נמצא בקרב הישרדות. בית הקפה, לצד בתי קפה ומסעדות ברחבי העיר, נקלע לקשיים כלכליים בשל משבר הקורונה. בבית הקפה החברתי, שהוקם לפני כשלוש שנים וייחודו שהוא מעסיק בין השאר גם עובדים עם מוגבלויות, קוראים לציבור להגיע ולתמוך בהם. בקפה מציינים כי הם עושים כל מה שצריך כדי לעמוד בהנחיות התו הסגול, ובין השאר נפתח אזור ישיבה בחוץ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)

קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)


"עבור קפה שלוה, ישנן משמעויות רחבות הרבה יותר להמשך פעילות ופתיחה רציפה", מדגישים בבית הקפה, "בקפה שלוה ישנם עובדים שעבורם שבירת שגרה וישיבה בבית היא כמעט בלתי אפשרית. עובדים עם מוגבלויות שונות, ביניהן תסמונת דאון, פגיעות התפתחותיות כאלה ואחרות והנמכות קוגניטיביות, ישיבה בבית ללא מעש וללא שגרה משמעה החמרה במצב והדרדרות. קפה שלוה מהווה בית ומקום עבודה עבור בוגרים עם מוגבלויות, חלקם בוגרי מרכז שלוה בו שוכן בית הקפה, והוא גם יחידה כלכלית שתומכת ומסייעת בתקצוב ארגון שלוה שמטפל ופועל למען כ-2,000 ילדים עם מוגבלויות מידי שבוע".


קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)

קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)


מנהל קפה שלוה שחר ברכיאל מדגיש: "אנחנו מקיימים את כל הנחיות התו הסגול כדי לא לסגור ולפגוע בשגרת עובדים עם מוגבלויות המשולבים בקפה. פתחנו אזור ישיבה בחוץ למרות שבמקור אין לנו ישיבה חיצונית, ריווחנו את השולחנות, העובדים כל העת עם מסכות, התפריטים מודפסים מידי יום ונזרקים לאחר כל שימוש ועוד".

עו"ד יוחנן סמואלס, מנכ"ל ארגון שלוה, מוסיף ומוסר כי "אנחנו עושים הכל כדי שהקהל ירגיש בנח להגיע ולהזמין ומתחייבים כי כל ההנחיות למניעת הדבקה נשמרות במקום. מי שרוצה לתמוך בעסק חברתי אמיתי שמעבר לעובדים אותם הוא מפרנס גם תומך בארגון ענק ומשמעותי לכל כך הרבה משפחות של ילדים עם מוגבלות, שיגיע לקפה, ייהנה מארוחה טובה ויעניק הרבה מעבר לתשלום".


קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)

קפה שלוה (צילום: קפה שלוה)


"קפה שלוה", דרך שלוה 1, ירושלים, שעות פתיחה: א'-ה' 22:30-8:00, יום ו' 13:30-8:00, שבת – שעה לאחר צאת השבת ועד 23:00. ניתן לעשות גם טייק-אווי. המקום כשר בהשגחת בד"ץ מהדרין רבנות ירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רות

    אנשים פוחדים לצאת לאכול בחוץ במקומות צפופים, ובצדק. אם הם רוצים לשרוד, שיתחילו למכור סלסלאות פיקניק לאיסוף עצמי או לעשות משלוחים.

  2. נחום

    כואב הלב על בית הקפה שלווה , אבל לצערי הרב יש עשרות אלפים של בתי קפה חניות שלא באים אליהם לקנות ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר