יוסי חביליו, משה ליאון, ההפגנה בבלפור  (צילומים: ישראל כהן, עיריית ירושלים, אורי ברייטמן)
יוסי חביליו, משה ליאון, ההפגנה בבלפור  (צילומים: ישראל כהן, עיריית ירושלים, אורי ברייטמן)

מחזיק תיק חניה חביליו לראש העיר ליאון: תבטל למפגיני בלפור את דוחות החניה

אחרי דוחות החניה שחולקו אמש למפגיני בלפור - מחזיק תיק החניה עו"ד יוסי חביליו פנה לראש העיר משה ליאון בבקשה לבטל את הקנסות ולפתוח עבורם במוצ"ש חניונים בעיר, שממילא עומדים ריקים

פורסם בתאריך: 2.8.20 18:10

אמש, מוצ"ש, בזמן ההפגנה הגדולה ביותר שהתקיימה ב'בלפור' בהשתתפות למעלה מ-10,000 מפגינים ומפגינות – פקחי עיריית ירושלים חילקו באזור דוחות לכלי רכב שחנו בניגוד לחוק. מחזיק תיק חניה בעיריית ירושלים, חבר הקואליציה, עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) פנה הערב לראש העיר משה ליאון בבקשה לבטל את קנסות החניה, ולפעול להקצאת חניונים בעיר עבור אלפי המפגינים והמפגינות שמגיעים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"בחודש האחרון דיברתי איתך מספר פעמים על הצורך לאפשר את המשך קיום ההפגנות ברחוב בלפור סמוך למעון ראש הממשלה וזאת מן הערך החשוב של חופש הביטוי וחופש ההפגנה, גם במצב בו נגרמים מטרדים מסוימים לתושבי האזור. נושא החניה לא עלה", מציין חביליו בפנייה. "אתמול נדהמתי לשמוע כי פקחי עיריית ירושלים הטילו דוחות חניה רבים לרכבים של משתתפי ההפגנה וזאת ללא כל הודעה מוקדמת או תיאום עמי. על אף שברור שיש לכבד את הוראות החוק אף באשר לחניה – הרי שבמקרים רבים בהם נערכים אירועים רבי משתתפים – אשר מגיעים אליהם אנשים רבים ברכביהם הפרטיים – עיריית ירושלים אינה אוכפת את החוק באופן מלא".

חביליו מדגיש בפנייתו כי "ברצוני להבהיר כי אינני מדבר על ימות השבוע, שם אני מצפה שהמפגינים או המוחים ימצאו פתרונות חניה כדין או יגיעו בתחבורה ציבורית, אלא על ההפגנות הגדולות הנערכות מדי מוצ"ש ואשר צפוי כי ימשכו. אני סבור – ללא קשר לדעה פוליטית זו או אחרת (שהרי קנסות הוטלו מן הסתם על מפגינים מכל קצוות הקשת הפוליטית) – כי על עיריית ירושלים לסייע למפגינים ולא לנסות ולהקשות עליהם".

כמו כן, חביליו מבקש להקצות חניונים עבור המפגינים המגיעים במוצ"ש. "על מנת לצמצם את המטרדים אני מציע שעיריית ירושלים תיזום מהלך של פתיחת החניונים לציבור, הפניית המפגינים המגיעים ברכב פרטי לחניונים אלו, ויצירת מערך היסעים ('שטלים') מן החניונים אל אזור בלפור כפי שהדבר נערך באירועים המוניים אחרים כגון אירועי ספורט או הופעות. אני מציע למשל כי החניון החדש באזור בית העם (ז'ראר בכר) יפתח בכל מוצאי שבת לציבור הרחב ללא תשלום. התשלום הנגבה במקום הינו מינימלי אולם לדעתי גביית תשלום תיצור עומסים בכניסה וביציאה ועדיף להותיר את החניונים והמחסומים פתוחים. באשר לחניון בז'ראר בכר אין צורך אף בהיסעים שכן הוא מרוחק מרחק הליכה ממוקד ההפגנות, הוא גם קרוב לכניסה לעיר ומהווה פתרון טוב לבעיית החניה. כל שנדרש הוא לפרסם את הדבר שכן חלק גדול מהמפגינים מגיעים מחוץ לעיר ואינם מכירים את מקומות החניה האפשריים. מקום אפשרי נוסף לחניה הוא מתחם התחנה, אולם שם יש צורך במערך היסעים".

חביליו מציע גם את חניון הסינמה סיטי, שכיום הינו ריק לאחר שהמתחם אינו פעיל בשל משבר הקורונה: "יש חניה בשפע – ניתן לסכם עם הנהלת הסינמה סיטי על פתיחתו לציבור חינם במוצ"ש".

חביליו מוסיף ומבהיר בסוף הפנייה: "אני מבקש בשלב זה לבטל את הדוחות אשר ניתנו במוצ"ש האחרונה ולהקפיא את מתן הדוחות העתידיים עד להכרעה בהצעתי. באם העירייה תיישם את תכניתי הרי אז יהיו פתרונות חניה ראויים ומי שיבחר לא לעשות בהם שימוש כמובן יהיה מחוייב לעמוד בחוק על כל המשתמע מכך".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "עיריית ירושלים תמשיך לאכוף עבירות חניה במרחב הציבורי על פי הדין".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אלעד

    למה שאני בתור תושב העיר ישלם דוחות ואנשים שבאים להפגין יקבלו פטור מדווחות??
    חוצפה

  2. [email protected]

    מי אתה שתקבע המפגינים שלך עושים טרור בכל השכונה בשרותים בחצרות ובחניה אתה בכלל לא גר בירושלים אנחנו סובלים מהם שבאים לפסטיבל בומבבלה אלה לא הפגנות שביבי יבהל מהם

  3. נתי

    חבר מועצת העיר ירושלים שמשרת את תושבי כל הערים חוץ מירושלים. מדהים. מתעלם לגמרי ממצוקת התושבים!

  4. חבצלת

    צודק מר חביליו רק שאפשר לתת גם מענק כספי לכל מפגין וכמובן שלטים מוכנים זמבורות חולצות שחורות מגאפונים משאיות עם רמקולים שעליהם ירקדו וחדרים במלון פלאז'ה ובמלון המלכים הקרוב שפונים אל הכיכר למי שירצה להשאר להפגין גם בימים הקרובים

  5. אני

    פעם הודיעו לי שהבת שלי המאושפזת בהדסה הוכנסה לטיפול נמרץ בגלל קריסת מערכות טסתי עם האוטו להדסה. נכנסתי לחניון הראשון ואפילו לא שמתי לב ולא זכרתי שזה חניית נכים. כשחזרתי לאוטו היה לי כמובן דוח על 1000 שקלים!!!. שלחתי מכתב לעירייה בקשה לביטול הדוח בצרוף מכתב השחרור שם היה פרוט מדויק של זמן העברתה של בתי לטיפול נמרץ ובקשה להתחשבות על שחניתי במקום הראשון שראיתי פנוי. ומה חשבתם? אני מפגינה בבלפור? לא!!!שום התחשבות שום ביטול. אז איזו חוצפה לבקש לטובת חונים שבאים לחגוג בהפנינג???

  6. מאיר

    תן פטור גם לאלו שבאים למישחק כדורגל
    תן פטור גם להולכים לכותל חופש פולחן
    ותן לבליינים שגם להם זכות לבלות
    מה השטויות האלו בתל אביב מחלקים דוחות חופשי
    וכאן כי שמאלנים מפגינים ומיתפרעים
    והורסים לנו את החיים בעיר נותנים להם הכל חביליו עד כאן תירגע

  7. ירושלמי

    בכלל דוחות החנייה בירושלים נהיו כמו בת"א… מחלקים חופשי דוחות בתוך השכונות, גם במקומות שבהם אין הפרעה אמיתית לתנועה או הולכי רגל. לא מוכנים לבטל.
    כנראה שמשה ליאון צריך לממן את היועצים ואת שיפוץ הלשכה ומצא את הדרך.
    לגבי המקרה הספציפי הזה – מדובר על רחובות שבד"כ חונים בהם על המדרכות בלילות ואף פקח לא מגיע. אין ספק בכלל שיד מכוונת שלחה פקחים.

  8. ירושלמית

    כמה שטויות אפשר לומר בכתבה אחת! לממן למפגינים את החניה???? לפחות שהמטרד שהם יוצרים יחזיר כסף לקופת העיריה, גם ככה כל הכוח האנושי עולה הון למדינה.
    כנראה שמשעמם לחביליו, אם הוא הממונה על עינייני החניה שיתעסק עם מצוקת החניה הנוראית בשכונות, וידאג שלא נצטרך אנחנו התושבים לקבל קנסות ולא כל המזדמנים שמגיעים לעיר ומפריעים לסדר הציבורי ולשגרת החיים שלנו

  9. אריאל

    חייבים לבטל את הדוחות שקיבלו המפגינים סליחה אלה לא מפכינים אלה אנשים שמביאים את הבשורה לעם היהודי אסור לפגוע בהם אסור להתעמת איתם הם סמל הדמוקרטיה הם השליחים של הפוליטיקאים שלא יודעחם בחירות דמוקרטיות מה הם בית משפט העליון לא קיים עבורם זה לא נקרא ביזוי של החוק או של בית משפט שקבע שבנימין מתניהו יכול חהיות ראש ממשלה הם לא מסכנים טת חייהם וחיי האנשים מסביב כשהם עומדים צפופים ללא מסכות ומסכנים שוטרים הם מעל החוק ואדון חביליו מראה עד כמה הוא כלומניק שבהפגנות של הצד הפוליטי שלא מתאים לו מילה פיו מים חתיכת צבוע מתנסה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר