השווארמה הצמחונית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של השווארמה הצמחונית)
השווארמה הצמחונית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של השווארמה הצמחונית)

מרכז העיר: הסערה ברשת בעקבות המסעדה שעברה לכשרות של הרבנות

אחרי שלוש שנות פעילות בעלי "השווארמה הצמחונית" במרכז העיר החליט לעבור לתעודת כשרות של הרבנות - לטענתו ברשת נשמעות קריאות להחרימו: "אנחנו נמצאים בירושלים והקהל ששומר כשרות הוא מאוד גדול"

פורסם בתאריך: 10.8.20 18:22

בעקבות מעבר לתעודת כשרות של הרבנות, בעלי עסק לממכר אוכל צמחוני במרכז העיר טוען כי הוא סופג איומים בחרם מצד גולשים חילוניים בעיר.

אייל גיא חיים, מבעלי המסעדה 'השווארמה הצמחונית', מספר בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו נמצאים בירושלים והקהל ששומר כשרות הוא מאוד גדול, והם כל הזמן נכנסים, רוצים לאכול ולא יכולים בגלל שאין תעודה. לנו כעסק, זה טוב שיהיה לנו עוד אנשים. היה לי חבל לפספס את שומרי הכשרות רק בגלל האישיו עם הכשרות", הוא מסביר.

הפרשייה החלה עם פרסום בדף הפייסבוק של העסק "השווארמה הצמחונית", הפועל ברחוב הלל במרכז העיר כבר למעלה מ-3 שנים, שעבר לאחרונה לבעלות חדשה. בפוסט נכתב – "אז החל מהיום אנחנו כשרים בהשגחת הרבנות הראשית והמועצה הדתית לירושלים", והתגובות הזועמות לא איחרו להגיע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהודעה הנוגעת לבית העסק, שפורסמה בקבוצת הפייסבוק "חילונים לא אוכלים במקומות כשרים", כתב אחד מחברי הקבוצה "ידע הציבור ויזהר משווארמה צמחונית רוויה ברעל רבני וברדיפת בצע ושלמונים".

גולשים נוספים שהגיבו לפוסט המקורי או להודעה בקבוצה החילונית, כתבו דברים כמו "חבל מאוד. נדע לדלג עליכם מעכשיו", "אותי כלקוח הפסדתם", חבל שאתם מממנים טאליבנים", "למה צריך הכשר אם אין מוצרים מהחי? סתם סחיטה" ו-"מעולה, נדע לא להתקרב אליכם. לא נותנים יד למאפיית הכשרות".

מנגד, חלק מהגולשים שהגיבו לפוסט תמכו בבעלי העסק על החלטתם לעבור לכשרות הרבנות ואך בירכו על הדבר. גולשת אחת כתבה: "גילוי נאות ,אני מכירה את הבעלים. בעולם מושלם, לא היה צורך בתעודת כשרות כדי שאנשים יאכלו במסעדה, אבל בעיר הקודש רוב האוכלוסייה זקוקה להכשר כדי לאכול משהו. זה מגוחך, זה מטומטם אבל זאת המציאות".


הרבנות הראשית בירושלים (צילום: ליאור מזרחי)

הרבנות הראשית בירושלים (צילום: ליאור מזרחי)


גיא חיים מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "יש מוסדות מושחתים בישראל, ויכול להיות שהרבנות היא מוסד שאולי יש איתו בעיה, אבל לא נראה לי שזה המוסד היחידי", הוא טוען, "לא נראה שמישהו יוצא בקמפיין, לא קונה בסופר או לא נוסע באוטובוס, ולמרות מה שקורה במדינה ולמרות יש הרבה דברים שאיתם אני לא מסכים, אני חושב שבתור אזרח, ובעיקר בתור בעל עסק, אנחנו מנסים להשפיע על מה שיותר משמעותי ולא להיות טהרנים ולהגיד אני לא נוגע בכלום".

"חלק מהאנשים אמרו לי 'בוא תעשה כשרות של צהר', זה עוד דבר שמוזר בעיניי", אומר גיא חיים, "עם כל הכבוד לאנשי צהר, שיכול להיות שהם מקסימים ונהדרים, אבל הם דורשים פחות או יותר כרגע, ממה שאני יודע, את אותו התשלום, וכמות האנשים שמקבלת את הכשרות של צהר היא עד כמה שאני יודע הרבה הרבה יותר קטנה מהכשרות של הרבנות".

"המתקפה היא הזויה ותלושה", מוסיף וטוען חיים, "היא כאילו נראית ממומנת, משהו פה מאוד לא הגיוני. אנשים שלא מגיבים אף פעם לאף פוסט שלנו, כאלה שגרים בפתח תקווה או בתל אביב, שהקשר שלהם לטבעונות, לצמחונות או אוכל ירושלמי הוא אפס, באים ואומרים 'איבדתם אותנו, לא נבוא בתור לקוחות', ואני לא יודע, עם כל הכבוד אני לא חושב שנתקלתי בהם או אראה אותם אי פעם, חוץ מבפייסבוק. בכל מקרה, אנחנו הולכים לעשות משהו טוב, ולבוא לחבל במעמד שלנו רק בגלל שמשהו לא בא להם בטוב זו בריונות רשת ממש מטורפת. לאיים על מקור פרנסתו של אדם, לא אישית, לעשות את הבחירה שלך – לא בא לך, אל תקנה. אבל ממש להפיץ את הבשורה שצריך לסגור לנו את העסק כי העזנו לשלם? זה לא בסדר", מסכם אייל. "מה שכל חברה גדולה עושה והם לא עושים. הם לא עומדים בכניסה לסופר ואומרים 'אל תכנסו, יש פה מוצרים כשרים'. אז לבוא דווקא עלינו? חזקים על חלשים זה בדיוק אנטי למה שצדק ומחאה חברתית אמורים לייצג".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. פלס

    בהודעה הנוגעת לבית העסק, שפורסמה בקבוצת הפייסבוק "חילונים לא אוכלים במקומות כשרים", כתב אחד מחברי הקבוצה "ידע הציבור ויזהר משווארמה צמחונית רוויה ברעל רבני וברדיפת בצע ושלמונים".
    ישבתי, בכיתי איך שאני קוראת את הכתבה מלאת השינאה. למה, מה לא בסדר באוכל כשר?
    מי אתם? מי ילד אותכם? אפוא אתם? אני אף פעם לא פגשתי אותכם. אני עובדת ופגישת הרבה חילונים, אף פעם הם לא שמעתי אותם מדברים באופן הזה.
    זו צורת דיבור חסרת אנושיות.
    זו כתבה של שינאת חינם.
    או שכל דתי מפחיד אותכם כי הנשמה שלכם זועקת לחיבור אלוקי. והגוף מחפש את תאוות העולם הזה?
    אני מזמינה כל אדם שמתחבר לכתבה למעלה להשתתף בסמינר ערכים. אם לא תהיו דתיים אז לפחות תלמדו לא לשנוא את עצמכם כיהודים. אני ממש מרחמת עליכם.
    תבוא לסמינר ערכים תקבלו אהבה, חמימות שייכות, חוכמה, דעת, והערכה עצמית. אחרי סמינר ערכים אתם תהיו גאים להיות יהודים.
    שבורא עולם יתברך ויחזיר אותכם לדרך המלך.

  2. דניאל

    פלס התגובה שקראת מלאת שנאה בדיוק בגלל התגובה המתנשאת שכתבת פה.
    הנשמה שלנו זועקת לחיבור אלוקי? לדעת החילונים אלוהים לא קיים!!!!!
    מזמינה אותנו לסדנה, תודה רבה לך באמת – זה כל כך מתנשא, את כותבת פשוט שיש בנו משהו שצריך לעבוד עליו או לתקן.
    אני לא שונא את עצמי, נהפוך הוא מת על עצמי, שונא אנשים מתנשאים שמנסים לדחוף לי דת במסווה של אהבה.
    יש לי אהבה, חום, שייכות והרבה יותר חכמת דעת מכל דתי שמאמין במשלים וביצורים דמיוניים. פחות מאחוז מהמרצים האקדמאים הם דתיים!!!!!
    לפי דחפי את העצות המתנשאות שלכם ותנסי להבין שהשנאה היא לא שנאת חינם היא התנגדות להתנשאות – אורך החיים שלי לא נחות משלך. הפוך גוטה הפוך

  3. ואתה, דניאל - לא מתנשא?

    כי תגובתך *צועקת* התנשאות.

    ואתה גם מעליב את הזולת, מה שהקודמת לא עשתה.

  4. העצבני מהשפלה

    פעמיחם בשבוע אני עולה לירושלים . ואניתמיד אכלתי שם ארוחה לכן אניי אולי אחד , בתקווה שילכו רבים אחרי . ולא יכנסו למסעדה שעוברת למחנה הכשרות .
    יש לבטל את המוסד המטומטם הזה

  5. אויש

    סתם שתדעו, יש הרבה מאוד ענייני כשרות שקשורים גם לאוכל צמחוני, החל מתולעים ועד עניינים שקשורים בשמיטה, מעשרות ועוד. אולי אתם פשוט לא רוצים לאכול יחד עם דתיים?

  6. לא אוכל במקומות עם תעודת כשרות

    אני מפסיק לאכול שם, לא אוכל במקומות עם כשרות של הרבנות. חייבים להצביע ברגליים ולהפסיק את המונופול הגזעני והמיותר ואת הכפייה הדתית.

  7. פלס - תשובה לדניאל מפלס

    דניאל שלום
    התגובה שלי לכתבה השנואה להכשר של מסעדה השואפת לצמצם את הפער בננו ולהפגיש אותנו באותו מקום, אולי כולנו נבין שמדובר בבני אדם ולא חיות.
    אני הזמנתי אותך וחבריך לסמינר ערכים על מנת שתבין מי אנחנו ושהפער בננו לא גדול כולנו בני אדם ערבים זה לזה.
    כתבתי תגובה מרוב כאב ועצבות.
    אתה תרגמת את מה שכתבתי בכאב, עצבות, אהבה ורצון לקרב אותך ליהדות; לשינאה והתנשאות.
    זה התרגום שלך, ולא ההבעה שלי.
    בברכות שבורא עולם יאיר את עינך לראות את האמת לאמיתה.
    ורק לידיעתך אני מעל גיל 70, עם נסיון חיים וידיעות לא פחות משלך.
    מה שמבדיל אותי מכל אומות העולים זה שאני יהודייה.
    לא רק בשם גם בעבודה.
    וכל אומות העולם רוצות להכחיד אותנו. אסור לנו לעשות את זה בשבילם. אנחנו צריכים להתאחד.
    כמובן שצריך להבין מה זה להתאחד, (זה לא כפיה דתית)זה הבנת הזולת.
    לדוגמה; תעודת כשרות מאפשרת גם לחילונים וגם לדתיים לאכול באותו מקום. אף אחד לא כופה עלך לשים תעודת כשרות במטבח הפרטי שלך. בורא עולם נתן לנו בחירה חופשית. וברחוב כולנו צרכים להרגיש נוח, אבל לא כמו בבית. הבית הוא פרטי, הרחוב הוא ציבורי עם חוקי היתנהגות מוגבלים.
    חומר למחשבה;
    אבותינו גרו בארץ ישראל על פי חוקי התורה.
    אין לי זכות לארץ ישראל, רק על ידי אמונה ומצוות.

  8. אבי

    כל הכבוד! עוד תיקון אפליה. למה שרק חילונים יוכלו לאכול שם? מצדיע לכל מי שעושה את הצעד המבורך.

  9. בהצלחה בחיים אנשים אומללים

    אנשים בורים היום על כל דבר כמעט יש הכשר
    'אני לא קונה תנובה, טרה, קולה, יוניליוור,ועוד שום מוצר בסופר
    אני בכוונה הולך לרשת לא כשרה ומחפש מוצרים לא כשרים ואם לא – אז אני שובת רעב'
    (רק אם אין ברירה אז אני קונה מוצר כשר ומוצא דרך להטריף אותו בבית ואם אין אחת כזאת אז אני מחכה לשבת – כיפור כדי לבשל ולאכול)

  10. ירון

    תגובות אנטישמיות- מי החדיר לכם את הפחד הזה מהדת?
    מוסד הרבנות לא מושלם?! בואו- תסתכלו סביבכם

  11. שי

    מי שלא אוכל במקום כי הבעלים החליטו לשים תעודת כשרות, זה סתם אומללות! מדובר בעניין רווחי, כמו שאחד לא ישים תעודה משיקולים רווחי, כך ההיפך! יש כאן סתם אנשים שסובלים מדת באיזשהו צורה מתלהמים ומתקשקשים ללא תועלת ומטרה. סילחו לי.אבל לא בזכותכם הדת והעם היהודי השומר מצוות קיים,הוא ימשיך ויתקיים הרבה אחריכם

  12. שלם

    רשעות לשמה וכי מה מפריע לזה שאינו שומר מצוות שיהיה כשר אותו טעם ואותו מחיר. אבל ההתנשאות והרצון לפלג ולהשניא מוביל את אותומיעוט קיצוני ולא משמעותי.שמחפש כותרות

  13. ירושלמית דתית

    תבורכו על ההחלטה.
    אני אשמח לאכול אצלכם בזכות תעודת הכשרות.
    חבל שיש חילונים שמנסים לכפות את דתם על כולם. וכן, גם זה סוג של פנאטיות דתית.
    אם יש מישהו שלא יודע- כשרות זה נושא שכולל לא רק אוכל בשרי או חלבי, ויש תנאי כשרות גם לגבי ירקות, מאפים ועוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר