הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)
הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

'אזור אוויר נקי' מתרחב – החל מהשבוע בכל ירושלים: אסורה כניסת רכבי דיזל מזהמים

"צעד חשוב לקידום בריאות תושבי ירושלים": אחרי שבתחילת השנה רכבי דיזל מזהמים לא הורשו להיכנס למרכז העיר - החל מהשבוע הורחב שטח התוכנית לכל ירושלים

פורסם בתאריך: 3.9.20 08:14

החל מהשבוע יצא לדרך השלב האחרון של תוכנית "אזור אוויר נקי" – האיסור לכניסת רכבי דיזל מזהמים מורחב, ולא תתאפשר כניסה לכלי רכב מסוג זה לכל שטח ירושלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת השנה נאסרה כניסת רכבי דיזל מזהמים למרכז העיר – מדובר ברכבים במשקל מעל 3.5 טון ששנת הייצור שלהם לפני שנת 2005 לא יורשו להיכנס. כעת, החל מספטמבר 2020, המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים, אוסרות על כניסת רכבים מזהמים בכל העיר.

ראש העיר משה ליאון מוסר השבוע: "אני מברך על התוכנית, מדובר בחלק ממהלך אסטרטגי אשר מטרתו להפוך את העיר ירושלים למובילה גם בתחומי איכות הסביבה והניקיון ואין כל ספק שתהייה לו גם השפעה רבת היקף על בריאות הציבור. נמשיך לקדם מטרות אלו בצעדי ענק ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי "בספטמבר 2020 החל השלב השני של תוכנית "אזור מופחת פליטות" (LEZ) בירושלים, ועיר הבירה תהפוך לעיר הראשונה בארץ האוסרת כניסת רכבי דיזל מזהמים לכל השטח המוניציפלי שלה – כפי שנקבע בתיקון לחוק העזר לירושלים (צמצום זיהום אוויר הנובע מתחבורה) (הוראת שעה) – 2018. האיסור הקיים היום במרכז העיר בלבד, יורחב ויחול על כלל כלי הרכב המונעים בדיזל המסווגים כרכב מזהם ברישיון הרכב, אלא אם הותקן ברכב מסנן חלקיקים. בכל הכניסות לעיר יוצב תמרור ייעודי, שפורסם לאחרונה בלוח התמרורים, האוסר על כניסה לרכב מזהם".


כביש בגין, השבוע (צולם על ידי רפי גמיש - ללא קרדיט)

כביש בגין


אזור אוויר נקי מסוג זה כבר פועל באזור המגורים בעיר חיפה, "ויישום התכנית הוביל להפחתה של יותר מ-30 אחוזים בריכוזי חלקיקי הפיח המזהם בעיר", מדגישים בעיריית ירושלים ובמשרד להגנת הסביבה. "גם בערים אחרות באירופה שבהן פועל אזור מופחת פליטות נרשמה ירידה בזיהום האוויר ועלייה באיכות החיים. לכן, מדובר בצעד חשוב לקידום בריאות תושבי העיר ירושלים".

במשרד להגנת הסביבה מוסרים כי "המשרד משקיע 24 מיליון שקל בפרויקט ותוכניות משלימות בירושלים: 10 מיליון שקל בסיוע לעירייה בתפעול הפרויקט; 10 מיליון שקל נוספים בסבסוד התקנת מסננים לציבור בעלי הרכב; ו-4 מיליון שקל בסיוע לחברת אגד ברכישת 10 אוטובוסים חשמליים שהחלו לפעול בירושלים לפני כשנה. המשרד להגנת הסביבה מבצע ניטור של איכות האוויר בעיר ועוקב אחר השינויים לאור יישום התוכנית. התוכנית לאזור מופחת פליטות בירושלים תהווה בסיס לתכניות עתידיות מתקדמות אף יותר, כפי שנהוג כיום במרכז לונדון (הגבלת תנועת כלי רכב שאינם עומדים בתקן זיהום האוויר המתקדם ביותר – יורו 6) ומתוכנן במרכז פריז בשנת 2030 (הגבלת תנועת כלי הרכב המונעים בבנזין ובסולר)".

השרה להגנת הסביבה ח"כ גילה גמליאל מוסרת: "זיהום אוויר מרכבי דיזל מהווה גורם תחלואה מרכזי בערים. הפיכתה של ירושלים לעיר הראשונה בישראל שאוסרת על כניסת רכבי דיזל מזהמים לכלל השטח המוניציפלי שלה תביא לשיפור באיכות האוויר ובאיכות חיי התושבים. אני קוראת לערים נוספות להצטרף לירושלים, לחיפה ולתל-אביב ולשפר את איכות האוויר בתחומן – אנחנו נשמח לסייע לכולן להפוך לערים מתקדמות, הפועלות כנגד זיהום האוויר בשטחן. מגיע לתושבים לנשום אוויר נקי".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יוני

    לדעתי לפני הטיפול שהעירייה והעומד בראשה יתאד לתת שרות מינמלי לאזרחים לדוגא מערכת ביוף שזורמת וגורמת למפגע תברואתי קשה עם סירחון ויתושים הם לא דואגים לטפל רק היום יצרתי קשר עם חברת הגיחון והנושא לא טופל את המינימום שרות לציבור לא נותנים

  2. אני

    האמת העיר כעת הרבה יותר נקייה, כל הכבוד למשה ליאון, ממש רואים שינוי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוניות השירות עדיין עוברות ליד הבית שלי במרכז העיר והריח של הסולר השרוף הוא בלתי נסבל. האם מוניות השירות קיבלו אישור מיוחד להכננס למרכז העיר?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר יותר נקייה רק חבל שלא מפנים גרוטאות וגם שכל שיפוץ רחוב הם מצמצמים את מקומות החניה

  5. זיחום ארמון הנציב

    תושבי ארמון הנציב סובלים מזיחום ורעש24/7 מתחנת דלק ברחוב דוב גרונר . התחנה ממוקמת על יד גן ילדים מול 2 בתי אבות במקום צפוף אוכלוסין רחוב הקתן הזאות הפך לסיות מתדליקים זרוקים זבל ברחוב משמשים התחנה מאחור כשרותים סכנת חיים לחצות את הרחוב אין מקום דומה לו בארץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר