מולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)
מולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)

פרידה עצובה ממולי עזריאלי ז"ל – מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית

שמואל (מולי) עזריאלי ז"ל שניהל את מסעדת "פינק" המיתולוגית במרכז העיר, נפטר בשבוע שעבר בגיל 81. אלמנתו, עדנה עזריאלי: "מולי היה גם הברמן, כמו חצי פסיכולוג, האנשים הרבים שהגיעו למסעדה היו מספרים לו את אוצרותיהם; אנשים נקשרו אליו"

פורסם בתאריך: 7.9.20 09:03

שמואל (מולי) עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית במרכז העיר, נפטר בשבוע שעבר בגיל 81. "מולי נכנס לנעליים הגדולות של אבי", מספרת ל"כל העיר" אלמנתו עדנה עזריאלי, "הוא היה חברותי מאוד ומפרגן, אנשים אהבו אותו. מולי היה גם הברמן, כמו חצי פסיכולוג, האנשים הרבים שהגיעו למסעדה היו מספרים לו את אוצרותיהם, נקשרו אליו. הוא היה נעים הליכות, מארח למופת, תמיד עם חיוך", היא סופדת לו.

עזריאלי ז"ל היה חתנו של דייב רוטשילד ז"ל, מי שהקים את מסעדת פינק ברחוב ההסתדרות – רוטשילד נפטר באוקטובר 1994, לאחר מכן המשיך עזריאלי להפעיל את המסעדה עד לסגירתה ב-2005 עקב אירועי האינתיפאדה. במהלך השנים הפכה המסעדה, שהמאכל המפורסם שלה היה מרק הגולאש, למוקד שאליו הגיעו ראשי ממשלות, נשיאים, שחקני קולנוע ועוד מרחבי העולם. בין הסלבריטאים שביקרו במקום – קירק דאגלס, פול ניומן, זובין מהטה, שירלי מקליין, אלכסנדר פן, סימון דה בובואר. חברי הכנסת של הכנסת הראשונה, שמשכנה היה לא רחוק מהמסעדה, הגיעו אף הם לא מעט למקום, כמו למשל ראשי הממשלה לשעבר יצחק רבין, שמעון פרס וגולדה מאיר, שר הביטחון לשעבר משה דיין ועוד רבים. המסעדה אף נבחרה לאחד מ-50 הברים הטובים בעולם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הפינק הוקם בשנת 1932 בתקופת המנדט על ידי אדם בשם משה פינק, ואבי דייב רוטשילד, שעלה בזמנו מגרמניה עבד במקום כמלצר, ובהמשך כשותף, עד שבסוף שנות ה-40 הוא הפך להיות הבעלים היחיד", מספרת עדנה עזריאלי. "בתחילה המסעדה, בת שתי הקומות, כשבקומה התחתונה היה בר ולמעלה היה שולחנות, אוכל ופסנתרן, ובתחילת שנות ה-50 ההורים שלי החליטו להפוך את הקומה העליונה לדירה, ושם גרנו במהלך השנים".


מולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)

מולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)


"בשנות ה-60 בתקופה שאחרי מלחמת השחרור, היתה הרבה תיירות, פריחה גדולה, כאשר הגיעו לשם הרבה אנשים מפורסמים והמקום הפך למעוז הבוהמה של ירושלים. הגיעו לשם דן בן אמוץ, חיים חפר, עמוס קינן וחיים גורי, אנשי אקדמיה ושחקני תיאטרון כמו יוסף מילא, יוסי ידין ואורנה פורת", נזכרת עדנה בתקופה הזוהרת. "מולי היה למעשה שכן שלי, והוא התגורר עם משפחתו מעבר לכביש. הכרתי אותו מגיל 16 אבל רק כעשור לאחר מכן, בשנת 1973, התחתנו".


עדנה עזריאלי ומולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)

עדנה עזריאלי ומולי עזריאלי ז"ל, מבעלי מסעדת "פינק" המיתולוגית (צילום: אלבום משפחתי)


"לאורך כל השנים הוא עסק בתחום אחר בכלל, הוא היה מנהל של "תדיראן" בירושלים. אבל בשנת 1977, כשאבי התבגר והיה צריך לקבל החלטות בנוגע למקום מה עושים ואיך, אז אמרנו שננסה, ומולי לקח חופשה ללא תשלום וניסה את זה ועבד עם אבי ביחד", מספרת עדנה על תחילת דרכו של בעלה בניהול המסעדה. "הוא התברג מהר ולמד איך לעשות את הקוקטיילים המיוחדים, ובשנים האחרונות של אבי מולי ניהל את זה לבדו. אבי נפטר ב-1994, ומאז ועד לסגירה ב-2005, מולי ניהל את המקום".

מולי עזריאלי ז"ל, הותיר אחריו אישה – עדנה עזריאלי, 2 ילדים – ערן (45) ועמיר (42), ונכד.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר