שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

"האפליה בינינו לבין הסופרים זו פשוט שערורייה" – סגירת שוק מחנה יהודה שוב על הפרק

על רקע העלייה בתחלואה הממשלה שוב שוקלת לסגור את שוק מחנה יהודה - ירון צדקיהו ל"כל העיר": "למרות שהשוק פתוח התנועה דלילה מאוד"; יו"ר הסוחרים טלי פרידמן: "לא יעלה על הדעת שסופר סגור יועדף על פני שוק הפועל באוויר הפתוח"

פורסם בתאריך: 23.9.20 19:06

סוחרי שוק מחנה שמחו בשבוע שעבר כאשר הוחלט כי למרות הסגר, בניגוד לשווקים אחרים בארץ, הם דווקא יישארו פתוחים. אך הסוחרים מספרים כי התנועה בשוק בימים אלה דלילה מאוד, בדומה למרכזי מסחר אחרים ברחבי העיר. בשיחה עם "כל העיר" מתאר הסוחר הוותיק ירון צדקיהו, בעלי רשת "מעדני צדקיהו", "למרות שהשוק פתוח התנועה כאן דלילה מאוד. אנחנו שומרים על כללי התו הסגול, אבל אנשים לא באים".


ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)

ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)


כיצד לדעתך הממשלה צריכה לפעול כדי להוריד את התחלואה אך גם לא לפגוע יותר מדי בעסקים?
"סגר כללי מ-19:00 בערב. אז אין חתונות, אין חאפלות, אין בר מצוות ואין מסעדות. אין. הכל סגור. ביום רואים שהתנועה דלילה בעיר, ברגע שאין מסעדות ובתי קפה, למה שהאנשים יסתובבו בחום הזה בחוץ? אנשים נשארים בבית. נמאס לנו, כולנו צועקים, כולם מחרטטים, תגיד לאנשים 'צאו החוצה', אבל לאן הם ילכו אם הכל סגור. כל מה שנותר זה לחכות בסבלנות בבית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"סגר בשעות הערב והלילה לא פוגעבכלכלה, אולי זה פוגע במסעדנים ובאולמי השמחות, אבל רואים ששם כל ההדבקות", אומר צדקיהו.

ובשוק – אין התקהלויות?
"אין התקהלויות בשוק, אנשים שבאים עכשיו קונים והולכים. אין מסעדות ואין ברים, ההתקהלויות הן בלילה, כשיש ברים, פאבים ומסעדות".

"זה לא פייר להגיד את זה ואני מבין אותם, אבל אם הייתי מוביל את המערכת וצריך לקבל החלטות קשות זה מה שאני הייתי עושה", מוסיף ואומר צדקיהו, "החלטה שב-19:00 בערב, לפני שהשמש יורדת, העיר נכנסת לסגר עד הבוקר. אז בבוקר אנשים יכולים ללכת לעבודה, זאת אומרת – לא לפגוע בכלכלה. צריך לוותר על הכלכלה של אחרי 19:00 כדי שאנשים יוכלו לעבוד בבוקר. לא לוותר על הפרנסה".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן מוסרת ל"כל העיר" כי סוחרי השוק דורשים להישאר פתוחים, בטענה לשוויון בין מתחם הקניות הירושלמי לבין רשתות המזון והמרכולים. "אנו מבינים את המצב הקשה הנובע מהתחלואה הגוברת", מציינת פרידמן, "ומבקשים שיוויון בינינו לבין הסופרים. לא יעלה על הדעת שסופר סגור יועדף על פני שוק הפועל באוויר הפתוח עם שומרים שבודקים חום ושכולם עוטים מסיכות. לא יעלה על הדעת שסופר שמתקבצים בו מספר רב של אנשים ושכולם נוגעים באותן עגלות יועדף על פני שוק של 30 אלף מטר, שגם כך מגיע אליו מספר מועט של לקוחות בימים אלו. לא יעלה על הדעת שמאפשרים למקומות הפועלים בחללים סגורים עם נתוני הדבקה גבוהים לפעול ומאיתנו מבקשים לסגור, לא יעלה על הדעת שיאמרו לנו בבוקר אחד שאנו רשאים לפעול ובערב אחר לאחר מספר ימים יאמרו לנו שעלינו להתכונן לסגור".


טלי פרידמן (צילום: חיים יוסף)

טלי פרידמן (צילום: חיים יוסף)


"פרידמן מדגישה כי "על כל מקבלי ההחלטות להפנים את העובדה ששוק מחנה יהודה בימי קורונה אינו מוקד תיירותי אלא מרכז קניות ותיק וחיוני. קוראת לממונה על המאבק בנגיף הקורונה פרופ' גמזו להגיע לשוק מחנה יהודה ולקבל החלטות לאחר שראה את שמתרחש בשטח. האפליה בינינו לבין הסופרים זו פשוט שערורייה. כבר בסגר הראשון, ראש העיר ירושלים משה ליאון ואני, הגשנו מתווה לממשלה ובו הסברנו כיצד נפעל כדי להבטיח מינימום הדבקות ולראייה זה פועל. מדגישה גם כי בתוך השוק פועלת תחנת משטרה ושוטריה נמצאים מבוקר עד ליל בשוק כדי לוודא שכולם פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות ואין התקהלויות".



שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)




אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צרכן

    יופי לסגור את שוק מחנה יהודה שעושקים במחירים מטורפים ובכלל כל הסחורה פרוצה נוגעים בידיים מטונפות יורקים על האוכל בצעקותיהם

  2. גונם

    מוכר חמוצים מחורבן מי שומע את דעתך אוכל חינם מהחברה של העמידי המחורבן ההוא מה אתה מבין מהחיים שלך אתה מתנהג כמו פרופסור אפס מעשה דיבורים כמו חול זה צה שעשיתם אתה וכל חבריך בתנועה רואים את הרמה הנמוכה של העיתונים שכל הזמן פונים לאינטרסט כמוך אתה נדחף לכל מקום לא נשאר בושה הרי אתה אחד מאלה שהלכו לקדימה מספיק קצת בושה מה חבר לך שאתה עוד צריך פירסומות העיקר זה שתהיה בריא זה הכי חשוב שנה טובה לך ולכל בני ביתך תירגע שמור על הבריאות

  3. דון קישוט

    ארדן אחד הליכודניקיים האיכותיים שיש במפלגת הליכוד , מפלגה שהינה בעצם פייק ליכוד מוקפת עסקנים פוליטיים נמוכי איקיו כמו ,מיקי,אוחנה ,רגב,אמסאלם.
    היכן הליכודניקיים האמיתיים מבית ז'בוטינסקי ומדרשו של מנחם בגין .
    ביבי דאג להרחיק גם את ארדן מהארץ,למה ?
    ביבי מפחד מחברי כנסת כישרוניים ומממנה רק שרי פח אשפה.
    תתעוררו אנשי כת רק ביבי.
    הכול(הדג) מסריח מהראש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר