סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)
סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)

המחדל בחג – סוכת הענק במאה שערים טרם פורקה: למה מחכות העירייה והמשטרה?

הסוכות, שבהן צפויים להצטופף אלפים ועלולות להפוך למדגרות קורונה, עדיין לא פונו ולא פורקו; המשטרה נערכת לאכוף בשטח את הגבלות הקורונה; בינתיים, שינוי כיוון בקרב הרבנים הליטאיים שקוראים לציית להנחיות

פורסם בתאריך: 2.10.20 08:24

סוכות הענק במאה שערים עדיין עומדות על תילן – מדובר, כפי שפורסם ב"כל העיר", במבני ענק ארעיים, שיכולים להכיל אלפים ולהפוך למדגרות קורונה, ולמעשה לסכן את בריאות הציבור כולו, וזאת בניגוד להגבלות סגר הקורונה.

עד כה עיריית ירושלים ממשיכה לנהוג בכפפות של משי בכל הנוגע לטיפול למניעת הדבקות הקורונה, הצפויות בסוכות. סוכת הענק במאה שערים לא פונתה ולא פורקה – למתחם עד כה לא הגיעו פקחים עירוניים. אף אתמול, חמישי, הוצבו בתוך סוכות הענק טריבונות, שעליהן יישבו אלפי חסידים. מדובר בסכנה בריאותית של ממש שעלולה להוביל לעלייה חדה בתחלואה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בינתיים, במשטרת ירושלים נערכים לאכיפה סביב הסוכות – במשטרה מציינים כי הם יאכפו את הגבלות הקורונה הנוגעות לעטיית מסכה ושמירת מרחק.

כידוע, לפי ההגבלות שאישרה ממשלת ישראל במהלך הסגר המלא, בסוכה יכולים לשבת רק אנשים שגרים באותו בית. כמו כן, אסור להזמין אושפיזין לסוכה. במשטרה לא מתכוונים להיכנס לכל בית, אך כן לקיים סיורים ברחבי העיר ולאכוף את ההגבלות בסוכות, שהוקמו במרחבים הציבוריים והמשותפים בעיר.


סוכת הענק במאה שערים, בניגוד להגבלות הקורונה (צילום: שלומי הלר)

סוכת הענק במאה שערים (צילום: שלומי הלר)


כמו כן, נראה כי נרשמת מגמה של שינוי כיוון בקרב הפלגים החרדיים. אחרי שבכירי הרבנים הספרדיים קראו לקהילותיהם לציית להגבלות הקורונה, אמש גם הצטרפו בכירי הרבנים הליטאיים, שקוראים לציית להנחיות, ביניהם הרב חיים קנייבסקי -מנהיג רוחני בולט במגזר הליטאי, שמשפיע גם על ציבורים אחרים, אפילו בקרב חילונים.


סוכת הענק במאה שערים (צילום: שלומי הלר)

סוכת הענק במאה שערים (צילום: שלומי הלר)


בתוך כך, במהלך הימים האחרונים, כפי שנודע ל"כל העיר", נפגשו נציגים מהעירייה, ביניהם מנהלי אגפים, עם מנהיגים בחסידות ברסלב. בעירייה מאשרים כי התקיים דיאלוג בנוגע להקמת סוכת הענק של החסידות, שהוקמה קרוב לכביש העירוני 1 (שדרות חיים בר לב).

בעירייה מוסרים ל"כל העיר" כי "כחלק מהדיאלוג הרציף המתקיים בין העירייה ומשטרת ישראל לבין נציגי האוכלוסיות השונות ברחבי העיר, ובהם רבני ונציגי המגזר החרדי, נפגשו אתמול נציגי העירייה והמשטרה עם אנשי חסידות ברסלב, זאת במטרה לוודא כי כלל הפעילויות המתוכננת לקראת חג הסוכות תהיה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. העירייה אינה נותנת אישור לחריגה מהנחיות הממשלה, ההפך, היא פועלת במטרה למנוע הפרות מסוג זה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אזרחים צריכים פשוט ליזום הגעה למקום ופירוק של סוכות המוות הללו. נמאס כבר שחיינו הפקר בגלל הכניעה המבישה לחרדים. גם בממשלה וגם בעיריה. 'השותפים הטבעיים' גורמים לתחלואה ולתמותה משתוללת בעיר ובארץ, גורמים לקריסת בתי החולים, להתשה ולסכנת חיים לצוותים הרפואיים. מספיק. אם נחכה שליאון החנפן וביבי השקרן יעצרו את השתוללותם חסרת הרסן של החרדים שעושים במדינה כל העולה על רוחם, זה יהיה מאוחר מדי..

  2. מירי

    לאנונימי אתה צודק בכל מילה גם ראש העיר וגם ביבי פוחדים מהדתיים שגורמים לתחלואה גבוהה למה לא הורסים להם את הסוכות הכל מפחד שמא לא יבחרו בליאון וביבי

  3. אחד מהעם

    ודאי שצריך סוכות גדולות, כי בשונה מהפגנות או אירועי תרבות אחרים ששם מאפשרים על שטח של 500 מ"ר התכנסות של הרבה מאוד אנשים, הרי שביחס לתפילות ולשמחת החג מאפשרים רק למתי מעט אנשים להתכנס, ואם רוצים מניין בלבד היינו 10-12 אנשים הם צריכים שטח ענק לזה, וכאשר יתחלפו המניינים ודאי לא יעמדו אנשי המניין השני במקום שעמדו אנשי המניין הראשון כדי לא להידבק וכדי שלא יצטרכו לאחר מכן להיבדק. שימו לב הסוכות הם לא רק כדי לאכול ולשמוח, הם משמשים לעוד דברים כמו לימוד ותפילה.
    מגיבה הקודמת מתבקשת להסביר, נאמר הם ש ביניהם תחלואה גדולה, אבל איך יביאו את זה אליכם, למה את חושבת שהתחלואה הגדולה באה מאלו שמשתתפים בהפגנות נגד ביבי ולאחר מכן הם מעבירים את זה בכיוון ההפוך אל השכונות החרדיות ?, כמו סוכנים של מוצרי מזון ומןצרים אחרים, כמו פקידים ועורכי דין וכו'.

  4. רויטל ברזילאי 0505400701

    דיי כבר להאשים את ביבי ואת ראש העיר..אתם רחוקים מהתכלית והגיע הזמן שתיחיו באמונה שבעל העולם הזה זה אבא שבשמיים הוא המנהיג הוא השולט לעולם ועד…הגיע זמן משיח והגאולה בפתח ומי שלא יתעורר ישאר במצרים …כמו יצאת מצרים מי שהאמין בשם ועשה רצונו של השם יצא לחירות…הלוואי שכולנו נקבל כוח אמונה לדעת שאין עוד מלבדו…ישתבח שמו..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסוכה זהו בונקר של היהודי סגולה לשמירה ענקית להתפלל מעומק דליבה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסוכה זהו בונקר של היהודי סגולה לשמירה ענקית להתפלל מעומק דליבה דיי להאשים את ביבי תנו לו לחיות בשקט…חסרי אמונה

  7. רויטל ברזילאי 0505400701

    הסוכה זהו בונקר של היהודי סגולה לשמירה ענקית להתפלל מעומק דליבה דיי להאשים את ביבי תנו לו לחיות בשקט…חסרי אמונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר