עדי חייט (צילום: ליאור יאדו)
עדי חייט (צילום: ליאור יאדו)

המוזיקאי והמפיק הירושלמי עדי חייט: "זו תקופה שחורה לתרבות"

עדי חייט, מוזיקאי ומפיק, בעלי האולפן הירושלמי "מידיקול" וחבר בלהקת "יציאת חירום", מדבר על המשבר בענף התרבות בעקבות מגפת הקורונה ועל ההשלכות הקשות שיביא עמו הסגר הנוכחי

פורסם בתאריך: 26.9.20 19:23

המוזיקאי והמפיק הירושלמי עדי חייט, שמתגורר בשכונת גבעת משואה שבירושלים, בימים אלו, על אף התקופה הלא פשוטה, הוא עסוק במיוחד וממשיך בעבודתו כמפיק באולפן ההקלטות "מידיקול" שבבעלותו. עם זאת, עד לפני מספר חודשים המציאות שלו נראתה אחרת לגמרי, כאשר המגפה הובילה להפסקת ההופעות של להקתו "יציאת חירום". "אנחנו לא מופיעים כבר חצי שנה, זה איום ונורא. אני לא מבין למה לפני הסגר היו מסעדות, הפגנות וחדרי כושר, אבל לא הופעות. עכשיו הסגר חזר וכל הגלגל מתחיל מחדש. למזלי, יש לי את האולפן שבו אני יכול להמשיך לעבוד. אם אין הופעות – לפחות נמשיך ליצור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הסגר, לדעתו של חייט, הוא צעד בעל השלכות קשות: "אני חושב שהסגר לא הכרחי. היה צריך להתמקד במקומות האדומים, אין הצדקה לסגור הכל", הוא מדגיש בשיחה. "תחום התרבות צריך להיפתח ברגע שייפתחו המסעדות וחדרי הכושר. חייבים לאפשר לנו לעבוד, זה לא נורמלי שכמות נכבדת של עצמאים לא יכולה להתפרנס. זו תקופה שחורה לתרבות. המענקים לעצמאים הם טיפה בים, קולגות מהתחום שלא השתכרו גבוה מקבלים מענקים מצחיקים שלא מאפשרים להמשיך את החיים, הרזרבות נגמרו ובתי אפשרי לשרוד. אני רואה אנשים שחזרו לגור אצל ההורים ועזבו את הדירות שלהם. יש לי חבר שהפך להיות מלצר וחבר אחר שהיה טכנאי סאונד ועבר לעבוד בחדר כושר. כולם מנסים להמציא את עצמם מחדש. אנשים צמאים להופעות, וירושלים גם ככה דלה בתרבות. עכשיו הקורונה חיסלה את התחום לחלוטין".


עדי חייט (צילום: ליאור יאדו)

עדי חייט (צילום: ליאור יאדו)


בינתיים, מנסה חייט להסתגל ליצירה בהתאם למציאות החדשה: "המחסור בהופעות מגדיל את היצירה בבית. אנשים מנסים לצאת מהקופסא ולעשות זומים ולייבים אינטרנטיים. יצא לי לעשות המון הופעות מול מסכים, וגם כמה הופעות במסגרת התו הסגול. לאחרונה הוצאתי שיר – 'תני לי את היד', שמדבר על הקשיים בתקופה הנוכחית. אחת מהשורות בשיר היא "אני כבר לא נושם כאן, בכל יום אני נופל וכמעט לא קם' – זה די מתאר את המצב. יש הרגשה של סדר עולמי חדש, שגם אם ימצאו חיסון הדברים לא יחזרו להיראות כמו שהיו. הקורונה פתחה לאנשים ערוץ של בדידות שהולך להישאר".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו תקופה שחורה לכל העולם ואנושות. פנדמיה של מחלה קשה ומסוכנת.

  2. בני

    רק לתרבות? לכולם זו תקופה שחורה בחיים. ואנחנו עוד בני מזל שאלה לא אנחנו שברשימה השחורה באמת… נתפלל שזה יישאר כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר