סוכת הענק במאה שערים, בניגוד להגבלות הקורונה (צילום: שלומי הלר)
סוכת הענק במאה שערים (צילום: שלומי הלר)

סוכות הענק במאה שערים עדיין פעילות; העירייה: "כפי שהתחייבו ראשי הקהילות לא התקיימה פעילות אסורה בסוכות"

נמשכת שערוריית סוכות הענק במאה שערים, שטרם פונו בזמן סגר הקורונה ועלולות להפוך למדגרות קורונה

פורסם בתאריך: 4.10.20 12:17

מחדל סוכות הענק במאה שערים – הבוקר, חול המועד סוכות, הסוכות טרם פורקו. כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, מדובר בסוכות ענק, שיכולות להכיל אלפי מתפללים – מה שעלול להוביל להתפשטות גדולה של מחלת הקורונה, וזאת בזמן הסגר הכללי שהוטל בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים. למרות הסכנה הבריאותית הסוכות לא פונו ואין בכוונת העירייה לפנות אותן. מנגד, במשטרת ירושלים מסרו ל"כל העיר" כי כוחות משטרה מתכוונים להגיע לסוכות ולאכוף בשטח את הגבלות הקורונה – עטיית מסכה ושמירת מרחק חברתי.

כידוע, לפי ההגבלות שאישרה ממשלת ישראל במהלך הסגר המלא, בסוכה יכולים לשבת רק אנשים שגרים באותו בית – משפחה גרעינית. כמו כן, אסור להזמין אורחים לסוכה. לסוכות הענק צפויים להגיע אלפי אנשים לרגל שמחת בית השואבה. בסוכות, שהינן מקורות ומהוות מבנה סגור, מקדם ההדבקה הינו גבוה – תוצאותיו של המחדל יתבררו, כפי שנראה בנתוני התחלואה רק בשבוע הבא.

הבוקר, בעיריית ירושלים שוברים שתיקה ומתייחסים לאי פינוי סוכות הענק במאה שערים, בין השאר בעירייה מבהירים כי נושא האכיפה נמצא בידי משטרת ירושלים. "הנהגת העיר נמצאת בקשר קרוב ורציף עם משטרת ישראל ושאר גורמי אכיפת החוק ובקשר עם הקהילות בעיר, במקביל וביחד פועלים מזה ימים למניעת התקהלות אסורה ושמירה על נוהלי משרד הבריאות", נמסר מהעירייה. "לקהילות הובהר כי לא תהיה כל סובלנות במקרה של התקהלות וכי יופעלו מלוא האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל . עוד הובהר לראשי הקהילות ולמארגנים כי ניסיון להתקהל לא רק שיפוזר הלכה למעשה אלא אף יוביל לפעילות פלילית במישור המשפטי".


סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)

סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)


עוד נמסר מהעירייה כי "עד כה, כפי שהתחייבו ראשי הקהילות, לא התקיימה פעילות אסורה בסוכות אלה וכאמור פעילות כזאת, ככל שינסו לקיים אותה תמצא את גורמי האכיפה פועלים מולה באפס סובלנות".

העירייה מתייחסת בתגובתה בין השאר גם לקולות שנשמעו מהאופוזיציה העירונית, שתקפו את אופן הטיפול של ראש העיר משה ליאון בנושא. כפי שפורסם ב"כל העיר" יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) אמר כי "ליאון מתעלם בשיטתיות מהפרות חמורות של הסגר, מפתיחת מוסדות בניגוד להנחיות, ומבניית סוכות ענק שיכולות להוות מוקדי הדבקה ולהביא לאובדן חיי אדם".

בעירייה מגיבים לדברים אלה ומוסרים כי "צר לנו כי יש מי שעוסקים בפוליטיקה קטנה בימים אלה, במקום להצטרף למאמץ לשמור על חיים שיש בהם מידה של סובלנות, תוך הקפדה על כללי משרד הבריאות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר