אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

התחלואה במגזר החרדי: במועצת העירייה קוראים להמשיך את הסגר רק על השכונות האדומות

אחרי שסיעת דגל התורה מתנגדת להטיל סגר דפרנציאלי על השכונות האדומות בירושלים שכולן חרדיות - בקואליציה ובאופוזיציה העירונית תומכים במהלך: "אין שום סיבה שהעיר כולה תסבול בגלל מספר שכונות"

פורסם בתאריך: 12.10.20 08:08

לקראת ההקלות הצפויות במהלך השבוע – בעירייה נשמעת קריאה חד משמעית, מסיעות רבות במועצת עיריית ירושלים, להמשיך את הסגר הכללי רק בשכונות האדומות.

כפי שפורסם ב"כל העיר" אתמול ברשימת השכונות האדומות – הרובע היהודי, רמת שלמה, נוה יעקב, רוממה, רמות אלון, שמואל הנביא והר נוף. כמו כן, ברשימת השכונות הכתומות – גבעת שאול, בית וגן, בוכרים, הר חומה והגבעה הצרפתית.

מדור בנתוני תחלואה, שעדיין אינם משקפים את ההתקהלויות האסורות ואת ההתפרעויות שנרשמו במאה שערים במהלך ימי חול המועד סוכות. הצפי הוא כי התחלואה תגדל במוקדים אלו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על אף זאת, סיעת דגל התורה במועצת עיריית ירושלים מתנגדת לסגר דיפרנציאלי על השכונות האדומות, כך כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר". בין השאר אמר מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר ל"כל העיר": "מה רוצים, לסגור עד שכבר לא יהיה מי שיחלה בשכונה כי כולם כבר יהיו חולים?".

כאמור, שאר הסיעות במועצה, בקואליציה ובאופוזיציה, תומך בהטלת סגר על השכונות האדומות בירושלים.

סגן ראש העיר אברהם בצלאל מסיעת ש"ס מוסר ל"כל העיר" כי "אני תומך בסגר. במידה וימולאו הצרכים החיוניים של התושבים ושלא יתקעו אנשים בלי צרכים חיוניים של סופר, ירקניה וכו'"


סגן ראש העיר אברהם בצלאל (צילום: יעקב כהן)

סגן ראש העיר אברהם בצלאל (צילום: יעקב כהן)


חבר המועצה יהונתן יוסף מסיעת מאוחדים מציין כי "בירושלים ישנן שכונות בהן מספר תושבים זהה לערים בישראל. אין שום סיבה שהעיר כולה תסבול בגלל מספר שכונות. ביחס לשכונות בהן יהיה סגר עם הוצאת החולים מהשכונות למלוניות יהיה ניתן להסיר מהן את הסגר".


יהונתן יוסף (צילום: דוד מור)

יהונתן יוסף (צילום: דוד מור)


גם חברת הקואליציה לורה ורטון מסיעת מרצ תומכת בפתיחת הסגר בשכונות הירוקות, ובהמשכו בשכונות האדומות: "ברגע שמומחים והאחראים לבריאות הציבור יתירו פתיחה מחדש של חלק מהעסקים, מערכת החינוך ותנועה, אתמוך ואברך על כך – גם אם היא תתבצע בשלבים ובאופן חלקי בהתחלה. כל פתיחה מושכלת עדיפה על סגר מלא. להבנתי ודעתי כבר היום ניתן לאפשר פתיחה חלקית של העסקים בעיר, וצר לי אם שיקולים פוליטיים פוגעים בציבור הירושלמי, הן בבריאות והן בכלכלה. אם רוצים לפתוח חלק מהשכונות ולא אחרות, אני בעד: עדיף קצת מאשר לא כלום, כל עוד הדברים נעשים מתוך שיקולים ענייניים לטובת הציבור. חשוב מאוד להיות עקביים ואחידים באכיפה, שצריכה להיות אמינה והוגנת כלפי כולם. רק כך אפשר להחזיר את אמון הציבור, שהוא המפתח לצליחת המשבר. אוסיף שאני מאחלת בריאות לכולם, חזרה בהקדם לשגרה, ומודה עם כל הלב לצוותים הרפואיים וכל מי שמסייע בתקופה קשה זו".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


חבר קואליציה נוסף, יוסי חביליו, מסיעת מצילים את ירושלים, מוסיף ומוסר: "אני חושב שצריך לאפשר פתיחת המשק באופן חלקי ומבוקר לאור הנזק הכלכלי והחברתי הכבד של הסגר המלא.לאור זאת אני תומך בתוכנית הרמזור של ממונה הקורונה רוני גמזו בכל רחבי ישראל ללא הבדל בין סוגי האוכלוסיה".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


כאמור, גם באופוזיציה העירונית קוראים באופן חד משמעי, לשחרר את הגבלות הסגר בשכונות הירוקות. יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ מוסר כי "כבר בסגר הראשון דרשנו מליאון להטיל סגר על שכונות אדומות, ואנו דורשים לפעול על פי מודל הרמזור גם בסגר הנוכחי. אין שום היגיון שבעלי העסקים ותושבי השכונות הירוקות לא יוכלו לחזור לפעילות כי שכונה אחרת עדיין אדומה. ירושלים גדולה וכל שכונה כאן בגודל של עיר בישראל. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להציל את העסקים הללו שפשוט קורסים. לצערי התנהלות ליאון בחודש האחרון וחוסר האכיפה החמור מול התקהלויות והפרות חמורות הביאה למצב של סכנת חיים, ושכונות אדומות רבות בירושלים. יש ליצור פוקוס בשכונות האדומות, להוציא חולים החוצה, להגביר את האכיפה ולדאוג לסיוע לכל מי שזקוק לכך. התעוררות תעמיד את כוח המתנדבים שלה לסיוע. אסור להיכנע ללחצים פוליטיים לא ענייניים בעניין מודל הרמזור. לא נהיה מוכנים לפגיעה בעסקים משיקולים פוליטיים. אנחנו דורשים מליאון שיפעל על פי מודל זה לטובת כלל תושבי ירושלים".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


מנגד, המשנה לראש העיר פלר חסן נחום מסיעת ירושלים תצליח, מבהירה כי "יש לוודא שהגבלות הסגר על השכונות הגיוניות, ריאליות ומגובות בנתונים שקופים לציבור. המצב בו מוטל סגר על שכונות שלמות של עשרות אלפי תושבים, כמו רמות או פסגת זאב, בלי הפרדה בין חלקי השכונה או הרחובות לא רלוונטית, פוגעת באמון הציבור ומחטיאה את המטרה ואת המאבק בנגיף".


פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)


חבר המועצה יהודה פרוידיגר מסיעת הבית היהודי דווקא מתנגד לסגר דיפרנציאלי: "אני לא מאמין שאפשר לאכוף ושיש דבר כזה סגר הרמטי. מה עושים עם תלמידים מחוץ לשכונה שבית הספר בשכונה? מה עושים עם בעל עסק שהעסק שלו בשכונה אדומה? אני מאמין יותר בסגר לאוכלוסיות בסיכון תוך מתן מעטפת מלאה כולל כספית באנשים אלה ולפתיחה הדרגתית של כל השאר באופן מלא עם הקפדה ואכיפה אמתית על מסכות. במצב אליו הגענו היום, סגר הרמטי על שכונות ילבה שנאה, יפלג ולא יהיה ישים לעומת זאת סגר על אוכלוסיות בסיכון ו'רמזור אישי' יגביר את הערבות, את הדאגה לאוכלוסיות אלו ואת החמלה הנמצאת במהות של העם היהודי".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אל תתמו לברקוביץ לבלבל אותכם

    ראינו איך הוא הסכים לתת לחרדים ה-כ-ל בתמורה לתמיכה בסיבוב השני.

    הבושה הכי גדולה שה שאותם תומכי ברקוביץ הם אותן חסידויות שהיום מפירות ביודעין וללא בושה (להבדיל מהחרדים תומכי ליאון שמשתדלים לשמור ולא מצליחים).

    אז די לדבר שטויות, אם היית ראש העיר- היית מוותר יותר!!!

  2. רונה

    אכן, אלו שהתקהלו ללא הכרה, שיישאו בתוצאות. אי אפשר כול הזמן לצפצף על כול ההנחיות, להורות לציבור שלך לא לשמוע להנחיות, ואז עוד לבקש ששאר שכונות העיר וערי הארץ שכן הקפידו, וסגורים חודשים על חודשים בגלל קומץ שלא אכפת לו, יישארו סגורים רק בשביל לא להרגיז את השאר. סליחה, אבל פשוט נמאס לנו מהאיפה ואיפה הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר