המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

אירוע מקומם בהדסה: עובדת כיבתה את נרות השבת

ביום שישי האחרון עובדת ניקיון כיבתה את נרות השבת בהדסה - אדם ששהה בסמוך מתאר בפייסבוק: "חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית"; היום, שני, הנהלת הדסה החליטה לפטר אותה

פורסם בתאריך: 12.10.20 11:56

סערה בבית החולים הדסה עין כרם: עובדת ניקיון ערבייה כיבתה את נרות השבת במחלקת הפלסטיקה ביום שישי בערב, הבוקר היא פוטרה מעבודתה.

ישראל שירן, ששהה עם רעייתו במחלקת הפלסטיקה בהדסה עין כרם, מתאר את השתלשלות האירוע מיום שישי האחרון, בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו. "בשבת האחרונה אשר כידוע היתה גם חג שמחת תורה היינו זוגתי שתחיה ואנכי במחלקת פלסטיקה בהתאוששות שלאחר ניתוח", כובת שירן, "בערב שבת, בזמן הדלקת נרות שבת צעדנו לעבר העגלה המיועדת לכך בסמוך לחדר האורחים. בזמן הזה כבר הרבה נרות דלקו כולל נר נשמה. כשנייה לפני שהגענו אל עגלת הנרות, התקרבה קבוצה של מס' נשים עובדות בית החולים (לבשו "מדים" ולכל אחת היה תג שם) לעבר חדר האורחים אשר לידו נמצאת עגלת הנרות. לפתע אחת העובדות אשר הייתה ללא מסכה על פיה ואפה התקרבה אל עבר העגלה ובגסות ירקה ונשפה על הנרות וכיבתה את כל(!!) נרות השבת ואת נר הנשמה שהודלק. חברותיה שהיו עימה, צחקו ממעשיה וכולן נכנסו לחדר האורחים".

בהמשך מוסיף ומתאר שירן כי "בשנייה שלאחר המעשה המזעזע הזה פניתי אל העובדת שכיבתה את נרות השבת ושאלתי אותה: למה עשית את זה? היא צחקה לי בפנים. וצעקה לעברי בנפנוף יד 'רוח רוח' (אמרה בערבית. כלומר: לך לך)".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשלב זה החל שירן לתעד את האירוע. "שתי האחיות (ערביה ויהודיה) אשר היו בסביבה הביעו זעזוע ממעשי העובדת ושאלו אותה גם כן: 'למה עשית את זה', היא התעלמה מהן והמשיכה בדרכה. עוד נציין כי האחות הערביה אחראית המשמרת ניגשה אלינו ואמרה: 'כערביה אני ממש מתנצלת. היא עברה את הקו האדום וזה ממש חמור'".

שירן מדגיש בפוסט את התחושות הקשות: "אנכי ועוד נשים אשר הדליקו נרות ושמעו את שהתרחש – כולנו חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית", הוא כותב בפנייתו להדסה, "המעשה האנטישמי הזה התבצע ע"י עובדת שלכם בתוככי בית החולים וברור לי שמטרתו הייתה פגיעה במסורת וקודשי ישראל, והדברים מזכירים תקופות אפלות ונוראות.


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2929501163816481&id=100002698777054


מהנהלת הדסה נמסר כי לאחר שנערך בירור מעמיק התלונה נמצאה מוצדקת – בתגובה הוחלט לפטר את העובדת, שהינה מועסקת באמצעות חברה קבלנית. בהדסה מוסרים ל"כל העיר" כי "בית החולים הפסיק את מיידית את עבודתה של העובדת. מדובר בעובדת משק ונקיון המועסקת דרך חברת קבלן והבוקר נמסר למעסיקה כי אינה יכולה להגיע יותר לעבודתה בבית החולים. אנו רואים בחומרה רבה את המעשה הנורא, ומדגישים כי אינו מעיד על כלל אלפי עובדיו של בית החולים, הפועלים מתוך כבוד זה כלפי זה וכלפי כל מטופל באשר הוא, כלפי סמלי אמונתו ומנהגיו. זוהי דרכה של הדסה ומי שאינו שותף לדרך זו – מקומו לא יהיה איתנו".

עוד נמסר מהדסה: "אנו מתנצלים כמובן בפני כל מי שנפגע ממעשים חמורים אלו".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נ.ב. המושג ''אנטישמי'' שייך גם לערבים.

    האמת, רציתי לדון אותה לכף זכות – אולי התכוונה להגן על כולם משריפה אפשרית…

    אך כנראה מדובר בעוד עובדת קבלן קלת דעת שחשבה שאין לה מה להפסיד.

  2. דבי

    במקרה זה כמו גם ברבים נוספים יש גימוד והקטנה של הארוע והתגובה אליו! הערביה היתה צריכה להישפט על פגיעה בדת ופגיעה ברגשות אישיים. היה צריך להיות מוגש נגדה כתב אישום חמור בסע נוספים כגון: גזענות, גרימת נזק בזדון, מלבד הסע העוסקים בפגיעה בדת. יש צורך לקחת ממנה את תעודת הזהוי שלה מכיוון שאנו מדינת היהודים. זוהי פגיעה ביהדות ולא רק פגיעה אישית. מי שפוגע ביהודים שיעוף ממדינתם האחת והיחידה. לו זה היה קורה באיראן היו מקצצים אצבעותיה והיתה נשלחת למאסר עולם.

  3. ירושלמית

    כופרת כפויית טובה שכמוה.
    צריך לקחת ממנה את תעודת הזהות שלה ולגרש אותה מהארץ, זאת לאחר שהיא תשלם פיצויים לבית החולים!

  4. גילי

    למה לא פרסמתם שמה ? שמקום עבודה החדש שהיא תחפש ידע לא להעסיק כאלה. אגב, זה ממש לא שונה בעיני מתוקפנו השכנים מסביבנו , מאלה שעומדים על הגגות בזמן טילים ונהנים מהמחזות, מאלה שבזמן ימי צום ושכול שלנו עושים הפגנות לטובת החמאס והחיזבאללות , מאלה שפוגעים במכוון בארצנו בנחלים מזהמים יערות בטונות של צואה וזבל ערבי , מאלה שממש לא הייתי רוצה שיהיו השכנים שלי לא רק במדינה הקטנה אלא בכלל על הפלנטה הזו.

  5. עדי

    מה עם כל חברותיה ש"צחקו"?? היה צריך להעיף גם אותן כדי שההתנהגות של כל עובד /ת ערבי/יה תהיה נאותה

  6. מאיה

    בושה לעם הערבי שכך מתנהג ואם אנחנו היהודים היינו יורקים להם במסגד איך הם היו מקבלים זאת. הפועלת תת רמה !!! טוב שפיטרו אותה!!!

  7. אוולין

    הדתיים דווקא מכבדים את הערבים וודאי לא פוגעים בדתם
    המעשה שעשתה העובדת עלבון בזוי מכוער ותת אנושי
    כל הכבוד להנהלת הדסה שלא חששה מעריציי שמאל ופיתרה את העובדת החצופה הזו

  8. חי

    ערבים ויהודים אחים ומכבדים היא טפשה אל תהיו גזענים עשתה טעות יאוש מהעבודה

  9. אכפת לי...

    ביידן הגזען המטורלל עושה כבר עיסקה עם אבו מאזן…
    הראש הרקוב של השורש לכל המעשים הבזויים כאלה ואחרים…
    בושה ליהודים שמצדדים בביידן וחלאותיו…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר