בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

בהיעדר תקציב מדינה: הנתח הגדול מתקציב עיריית ירושלים לשנת 2021 טרם אושר

המחיר של המשבר הפוליטי: ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה הערב את התקציב הבלתי רגיל (תקב"ר) לשנת 2021, שיעמוד על 5 מיליארד שקלים, אך התקציב הרגיל, שבשנה שעברה עמד על 6.73 מיליארד שקלים, טרם אושר בשל היעדר תקציב למדינה

פורסם בתאריך: 28.12.20 19:56

המחיר שמשלמת ירושלים בגלל המשבר הפוליטי בכנסת: בהיעדר תקציב למדינה – מה שהוביל בין השאר לפירוק הכנסת ה-23 ולהכרזה על בחירות – טרם אושר התקציב הרגיל של עיריית ירושלים לשנת 2021. בשנה שעברה עמד התקציב הרגיל על סכום כולל של 6.73 מיליארד שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", גם התקציב לירושלים לשנת 2020 אושר בעיכוב רציני. רק בחודש מאי, כחמישה חודשים לאחר תחילת 2020, אושר התקציב העירוני הרגיל, וזאת בין השאר בשל המצב הפוליטי המורכב והשברירי, בהיעדר ממשלה יציבה וקבועה וכן בשל משבר הקורונה. סך התקציב הכולל  – שוטף ותקציב בלתי רגיל, שאושר בשנת 2020, עמד כ-11.2 מיליארד שקלים.

יחד עם זאת, ועדת הכספים העירונית אישרה הערב, שני, בישיבתה את התקציב הבלתי רגיל (תקב"ר) לשנת 2021, שיעמוד על 5 מיליארד שקלים, לעומת 4.4 מיליארד שקלים בשנת 2020. החלטת ועדת הכספים כפופה לאישור מועצת עיריית ירושלים.

בעירייה מציינים כי "התקב"ר מציג גידול של 13 אחוזים בסך התקציב הכללי ביחס לשנת 2020, לצד גידול משמעותי בפיתוח ההשקעה בתחומי החינוך, תחבורה ותשתיות, שיפור פני העיר והתברואה".

התקב"ר ישמש את העירייה לביצוע וקידום מיזמים שונים שלא במסגרת התקציב הרגיל, תוך מימון מאגרות והיטלים שונים וכן מהשתתפות משרדי הממשלה. לפי הנתונים שנמסרו מעיריית ירושלים, "חל גידול משמעותי של כ-60 אחוזים בתקציב שפ"ע וזאת בהתאם למדיניות ראש העיר בנושא שיפור ושדרוג המרחב הציבורי וניקיונו; גידול משמעותי נוסף – של כ-50 אחוזים, חל בתקב"ר המיועד לתחום הרווחה לשנת 2021, מ-6 מיליון שקלים ל-9.3 מיליון שקלים; תקב"ר החינוך גדל ב-12 אחוזים לעומת השנה החולפת, מסך של 464 מיליון שקלים לסך של 524 מיליון שקלים; ותקציב התחבורה ופיתוח התשתיות גדל ב-20 אחוזים לעומת אשתקד, והוא יעמוד על סך של כ-3.8 מיליארד שקלים".

מהעירייה מוסרים כי הגידול בתקב"ר ישמש לביצוע שורה של מיזמים לטובת כלל תושבי העיר וביניהם: שיפור ושדרוג מערכות המחשוב במערכת החינוך העירונית; המשך תנופת בינוי ושיפוץ כיתות בכלל רחבי העיר; שדרוג המרחב הציבורי לרבות שדרוג רחובות, שיפוץ וריבוד כבישים, הקמת ושיפוץ גני שעשועים ופארקים עירוניים; קידום תוכניות בניין עיר ומיזמי בינוי בכלל רחבי העיר; קידום שיפוץ והצטיידות ללשכות רווחה ועוד.

ראש העיר משה ליאון מוסר: "אני גאה בכך שגם בשנת 2021 עיריית ירושלים תמשיך לפעול להגדלת ההשקעה בכלל התחומים, תוך מתן דגש על קידום ופיתוח תשתיות תחבורה, בינוי, חינוך, רווחה ופיתוח המרחב הציבורי לטובת כלל תושבי העיר ירושלים ומבקריה. נמשיך לקדם ולהצעיד את ירושלים קדימה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר