בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

תקציב שיא לעיריית ירושלים: כ-11.2 מיליארד שקלים לשנת 2020

מחינוך ותרבות ועד תשתיות ותחבורה - התקציב השנתי יוגש לאישור ועדת הכספים ולאחר מכן למועצת העירייה. ראש העיר משה ליאון: "התקציב מיועד לשרות התושבים כולם, לחינוך ילדינו, לרווחה, תרבות וספורט, לשדרוג תשתיות ובניית חדשות, ולשיפור מהותי באיכות החיים בעיר"

פורסם בתאריך: 25.5.20 14:03

תקציב עיריית ירושלים לשנת 2020 עתיד לעמוד על סכום כולל של כ-11.2 מיליארד שקלים. מדובר בגידול משמעותי לעומת התקציב בשנה שעברה שעמד על 9.6 מיליארד שקלים.

התקציב הועבר לאישור ועדת הכספים של עיריית ירושלים ולאחר מכן למועצת העירייה. מתוך התקציב הכולל – התקציב השוטף של העירייה לשנת 2020 יעמוד על 6.73 מיליארד שקלים (לעומת זאת בשנת 2019 עמד התקציב על 6.4 מיליארד שקלים), מדובר בגידול של 330 מיליון שקלים. כמו כן, תקציב פיתוח התשתיות יעמוד על סך של כ-4.4 מיליארד שקלים, לעומת 3.2 מיליארד שקלים בשנת 2019. גידול של 1.2 מיליארד שקלים.

בעירייה מציינים כי 49 אחוזים מתקציב העירייה השוטף מיועד לתחומי חינוך, רווחה וקהילה וכי 14 אחוזים מתקציב העירייה השוטף מיועד לניקיון ולשיפור פני העיר.

בעירייה עוד מציינים כי ההשקעה במוסדות ציבור, חינוך, תרבות, ספורט ופנאי לשנת 2020 עומדת על 4.4 מיליארד שקלים (לעומת תקציב של כ-3.16 מיליארד ב-2019).

התקציב העירוני לשנה זו, יאושר רק כעת, כחמישה חודשים לאחר תחילת 2020, וזאת בין השאר בשל היעדר ממשלה יציבה וקבועה וכן בשל משבר הקורונה.

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" גם מענק הבירה השנתי זינק השנה – והוא יעמוד על סך 822 מיליון שקלים. המענק לשנת 2020 מהממשלה לעיר ירושלים הינו גדול יותר ב-7.5 אחוזים, לעומת המענק שניתן בשנה שעברה שעמד על 765 מיליון שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ממסמך התקציב עולה כי החינוך הכללי (ממלכתי וממלכתי-דתי) יתוקצב בהיקף של 36,000,000 שקלים וכך גם יעמוד התקציב במינהל החינוך החרדי. מנגד, החינוך הערבי יקבל תקציב בגובה 19,500,000 שקלים. כמו כן, האגף לקידום נוער יקבל תקציב של כמיליון שקלים.

בעירייה מוסיפים ומסבירים כי התקציב למינהל החינוך נועד בין השאר לבניית מוסדות לימוד חדשים, תוכנית מנהיגות ובית ספר להורים; במגזר הערבי – חיבור התלמידים לעולם האקדמיה, תוכניות העשרה לתלמידים ותוכניות שונות בהן העלאת מודעות לאלימות ושיח על ערכים; במגזר החרדי – פתיחת גנים והרחבת מסגרות צהרונים, הקמת מרכז חדשנות פדגוגי חדש והרחבה פדגוגית בבתי הספר; למגזר הממלכתי והממ"ד – חיזוק המענה הרגשי והטיפולים בבתי הספר, הפעלת מעל ל-100 מעבדות חדשנות ו-25 מגמות על אזוריות.

בנוסף, בעירייה מוסרים כי תקציב מינהל קהילה נועד להרחבה משמעותית של תוכניות לתושבים הוותיקים; תוכניות למניעת אלימות במשפחה ותוכניות ייחודיות לדרי רחוב; הרחבת מרכז תעסוקה לסטודנטים באוניברסיטאות; והכשרת פעילי ניקיון שכונתיים, הקמת וועדי בתים לשיפור המרחב הציבורי והפרט.

בנוגע למינהל התפעול – התקציב יושקע בשדרוג והקמת פארקים; שדרוג עשרות רחובות – כולל החלפת מדרכות, קרצוף וריבוד כביש, גינון, שתילת עצים, הצבת ספסלים וחידוש תאורה; שדרוג עשרות כיכרות ושתילת 800 אלף פרחים עונתיים; התקנת 622 מתקנים טמוני קרקע לאיסוף פסולת; וניקיון וחזות פני העיר – תגבור עובדי טיאוט, רכבי שטיפה, מנופים לפינוי גזם ורכבים לפינוי מפגעים.


ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


ומה עם תרבות וספורט? התקציב בשנת 2020 יושקע בקידום ובהתחלת בנייה של 3 בריכות בעיר; בקידום והתחלת בניית של ספורטק בפסגת זאב, ומיני ספורטק בגבעה הצרפתית, והשלמת הספורטק בגילה; שיפוץ מגרש והסבת מגרשי קט-רגל לדשא סיננטי קידום תכנון קיר טיפוס בגן הפעמון; טיפוח אומנים, ייזום אירועים ופסטיבלים חדשים, אירועים בשכונות חרדיות ולציבור החרדי; פיתוח מערך תיירות חרדית; אירועי ספורט מרכזיים: מרתון ווינר ירושלים, סטריטבול, סובב ירושלים, ספינינג למרגלות החומות, אליפות ישראל בטניס, צעדת ירושלים ואירועים נוספים: מרוץ אתגרי ומרוץ באתרים מיוחדים.

בנוסף, גם השנה תימשך ההשקעה בפרויקטים התחבורתיים ברחבי ירושלים, ביניהם רשת קווי הרכבת קלה – הארכת הקו האדום הקיים והמשך עבודה מואצת על הקווים הירוק והכחול; כביש 60 – הכפלת המנהרות בכביש וקידום הנת"צ המתחלף על פי ניתוח תנועת כלי הרכב ושעות השיא; מחלף הגבעה הצרפתית – ארבע מנהרות אשר יחלפו תחת הגבעה הצרפתית, החל מצומת קוקה קולה ועד לרמת שלמה וכן זרוע לכיוון פסגת זאב; מזרח העיר – שלבים מתקדמים של תכנון 16 כבישים וביצוע של כביש 201, טבעת אום ליסון, כביש דיר אל עמוד וכביש בתי הקברות; תחבורה ציבורית: כניסת שני מפעילים בנוסף לאגד, שאמורים לשפר את השרות, הנגישות והתדירות; קידום ועידוד הכנסת אוטובוסים חשמליים לירושלים, קידום פרויקט השכרת אופניים חשמליים במרכז העיר ובאזורים התיירותיים; וסלילת שבילי אופניים ברחבי העיר.

יש לציין כי בתקציב העירוני עולה ההתפלגות של תקציב ההכנסות של עיריית ירושלים לשנת 2020, לפיה – ההכנסות מתשלומי ארנונה עומדות של 33.4 אחוזים; הנחות בארנונה – 11.5 אחוזים; מענק הבירה 12.2 אחוזים; הכנסות ייעודיות ממשרדי ממשלה – 29.6 אחוזים; הכנסות עצמיות – 7.9 אחוזים; מותנים – 5.1 אחוזים; והעברת עודפים משנת 2019 – 0.2 אחוזים.


צילום: מתוך תקציב 2020 של עיריית ירושלים


ראש העיר משה ליאון מוסר כי "התקציב שאנו מגישים היום לועדת הכספים ובהמשך למועצת העיר, הוא תקציב שיא, המאפשר את מימוש האסטרטגיה שהצבתי. בדיאלוג פורה עם שר הפנים, דרעי, ושר האוצר כץ, הצלחנו לגבש לבירה תקציב משמעותי ביותר, ראוי לירושלים, כזה שנותן מענה לצרכים היחודיים של העיר ומאפשר את בניינה של ירושלים ופיתוחה. התקציב מיועד לשרות התושבים כולם, לחינוך ילדינו, לרווחה, תרבות וספורט, לשדרוג תשתיות ובניית חדשות, ולשיפור מהותי באיכות החיים בעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר