זירת התאונה בדרך חברון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת התאונה בדרך חברון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

למרות הקורונה והסגרים: ב-2020 נהרגו בירושלים יותר הולכי רגל, לעומת כל שנה בעשור האחרון

נתוני עמותת אור ירוק חושפים כי על אף סגרי הקורונה ומיעוט התנועה בכבישים: בשנת 2020 נפגעו בירושלים כמעט 300 הולכי רגל, מתוכם 8 נהרגו - יותר מבכל שנה בעשור החולף

פורסם בתאריך: 21.3.21 18:57

אם נראה היה שהקורונה גורמת לירידה בכמות תאונות הדרכים, בשל הסגרים ההדוקים ומיעוט הרכבים והולכי הרגל בכבישים, מגיעים כעת נתוני עמותת אור ירוק שמוכיחים כי בירושלים לא רק שלא נרשמה ירידה בנתונים – אלא שהם אף שברו שיאים שליליים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בשנת 2020 נפגעו בירושלים בתאונות דרכים 276 הולכי רגל, מהם שמונה נהרגו. מדובר במספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור.

לפי הנתונים בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 3,263 הולכי רגל, מתוכם 58 נהרגו ו-884 נפצעו באורח קשה. בכך ניצבת ירושלים במקום השני, כשמקדימה אותה רק תל אביב-יפו, עם למעלה מ-4,000 הולכי רגל שנפגעו בעשור החולף.

כך למשל בחודש דצמבר 2020 נהרגו שני ילדים בני 5 ו-7 בתאונה קטלנית של רכב פרטי ומשאית, סמוך למחלף שער הגיא בכביש 1. עוד באותו חודש התרחשה תאונה קטלנית ברחוב דרך חברון בירושלים, סמוך לאזור קבר רחל, שבה אוטובוס פגע בהולכי רגל, אחד מהם נהרג במקום.


זירת התאונה קטלנית בכביש 1 (צילום: איחוד הצלה)

זירת התאונה קטלנית בכביש 1 (צילום: איחוד הצלה)


בחודש אוגוסט השנה נהרג רוכב אופנוע כבן 30 בכביש 386, בין עין כרם לנס הרים, בפרוזדור ירושלים. עוד באותו חודש, נהרג רוכב אופניים חשמליים לאחר שהתנגש במכולת אשפה סמוך לא-טור ולהר הזיתים. 

בחודש יוני בשנה שעברה נהרגה רס"ב דניאל מזרחי ז"ל, בת 45 במותה, בתאונת אופנוע קטלנית בכביש המנהרות, המחבר בין צור הדסה ויישובים נוספים לבין ירושלים. באותה תאונה היו מעורבים חמישה כלי רכב, מזרחי ז"ל, נשואה ואמא לארבעה ילדים, היתה בדרכה מביתה למקום עבודתה באזור התעשייה תלפיות – כוחות ההצלה העניקו למזרחי ז"ל טיפול ראשוני בזירה אך נאלצו לקבוע את מותה. ובחודש מאי נהרג רוכב אופנוע בן 27 בכביש שמואל בייט שברמת בית הכרם, לאחר שככל הנראה החליק ואיבד שליטה.


זירת התאונה הקטלנית בכביש המנהרות - רוכבת אופנוע נהרגה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה הקטלנית בכביש המנהרות – שבה נהרגה רס"ב דניאל מזרחי ז"ל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


כמו כן, מתצפית שערכה עמותת אור ירוק ברחבי הארץ עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה – דהויים, מחוקים, ללא פסי האטה לפניהם, כאלה שלא מותאמים לחציית כביש של אנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים:

ב-59 אחוזים ממעברי החציה שנבדקו לא היו פסי האטה לפני המעבר.

ב-52 אחוזים ממעברי החציה שנבדקו לא היה שילוט המתריע על הימצאות הולכי רגל.

38 אחוזים ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.

ב-23 אחוזים ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה תאורה ולא היו קיימים פנסי רחוב.

ב-18 אחוזים ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הנמכת מדרכה אשר חיונית לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים או מסייעים לעגלות ילידם לחצות את הכביש.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מוסר כי "מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל, אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש.

"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר בהם את התשתית, כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי, אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נגה

    הכל בהחלט נכון אבל!! ראש עירית ירושלים בונה בלי הכרה יום ולילה הוא חופר הכל. אין מדרכות. הראות אפס. המסלולים לא ברורים. זו אחת הסיבות לתאונות ורצוי, בגלל זה ובגלל שבאופן כללי למרבה ההפתעה יש גם תושבים שגרים בי-ם, שראש העיר יואיל בטובו לקחת אחריות על החיים והנפגעים בעיר (גם) בגלל בנייתו המגאלומנית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר