הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

אחרי עשור: חברת סיטיפס תסיים השבוע את פעילותה כזכיינית הרכבת הקלה בירושלים

אחרי עשור כמפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים - חברת סיטיפס תסיים את פעילותה במוצאי יום העצמאות הקרוב בשעה 22:00, ותעביר את הפיקוד ביום שישי לחברה החדשה - "כפיר"; מנכ"ל סיטיפס ירון רביד: "זכיתי להיות חלק ממהפכה של ממש ששינתה ועיצבה את ירושלים"

פורסם בתאריך: 11.4.21 12:24

להתראות סיטיפס, שלום כפיר: אחרי עשור – חברת סיטיפס תסיים השבוע את פעילותה ברכבת הקלה בירושלים. בהתאם להסכם עם המדינה, תעביר סיטיפס למחרת יום העצמאות, ביום שישי, 16.4.21, את תפעול הרכבת הקלה לידי חברת "כפיר" שנבחרה להמשיך את השירות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשנתיים פרשה סיטיפס, החברה שמפעילה כיום את הרכבת הקלה בירושלים, מהמכרז להמשך הפעלתו. כזכור, בעלי המניות בקבוצת סיטיפס החליטו כי הפעלת הקו הקיים והתמודדות במכרז על הפעלת קו נוסף בירושלים אינה משתלמת כלכלית, בין השאר בשל קנסות לא סבירים שהוטלו על סיטיפס בעת שהרכבת לא פעלה בגין הפגנות חרדים, ששיבשו את פעילות הרכבת, ואירועים ביטחוניים שמתרחשים מעת מעת בירושלים. ההיקף הכספי של המכרז הוערך בכ-10 מיליארד שקלים. החברה החדשה שנבחרה באוגוסט 2019 על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, היא TransJerusalem J-Net LTD, שהוקמה באופן ייעודי לטובת הפרויקט על ידי קבוצת שפיר הנדסה שכוללת את סופרבוס והשותפה הספרדית CAF, עבור הפעלת הרכבת. הקבוצה גברה על חברת שיכון ובינוי, אגד וחברת CRRC הסינית.

מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר באירופה ובמזרח התיכון הנבנים כיום, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. החברה החדשה, בשמה המקוצר – "כפיר", תפעיל את הקו האדום, הראשון, של הרכבת הקלה בירושלים שאורכו 13.8 ק"מ – מפסגת זאב ועד הר הרצל. הקו האדום יגיע בעתיד עד להדסה עין כרם בדרום העיר ולנוה יעקב בצפון העיר. כמו כן, החברה תפעיל את הקו הירוק – שאורכו כ-27 ק"מ – מהר הצופים לגילה. מהמיזם כולל הקמה של מסילות חדשות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של מעל 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים.

סיטיפס, שהחלה את פעילותה באוגוסט 2011, יוצאת מירושלים לאחר שהיתה חלק ממהפכה תחבורתית של ממש בעיר – הכנסת כלי תחבורה חדש ומהיר, שמשרת מדי יום כ-170 אלף נוסעים ונוסעות. אולם יש לציין כי בשנים הראשונות להפעלתה, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", נוסעים רבים התלוננו נגד מתן קנסות שרירותיים של פקחי הרכבת הקלה בירושלים. בין השאר ניתנו 80 אלף קנס ות ב-5 השנים הראשונות. הנושא עלה לדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת ונוסעים רבים הגישו ערעורים נגד קנסות שכאלו.


תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה ואוטובוס (צילום: אמיל סלמן)

תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה (צילום: אמיל סלמן)


הבוקר מוסרת סיטיפס ל"כל העיר" כי "סיטיפס גאה על המהפכה התחבורתית, החברתית, והכלכלית שיצרה בירושלים – מהפכה של ממש שחיברה בין כל האוכלוסיות בירושלים והובילה לשינוי אמיתי ושיפור ניכר באיכות החיים של התושבים בעיר הבירה. הרכבת הקלה משרתת מדי יום כ-170 אלף נוסעים, במהירות, ביעילות ובבטחה, בדרכם לעבודה, לתפילה, לקניות או לבילויים. תוואי הרכבת הקלה הפך לעורק החיים המרכזי בעיר, עם שדרוג המרחב העירוני, הגישה הנוחה, והפחתת זיהום האוויר. הרכבת הקלה הפכה לסמל מובהק של העיר ירושלים, סמל מאחד של סובלנות ושותפות, בשגרה ובשמחות, בערבי חג ובימי אבל, בשרב ובשלג, וכן, אפילו בימי הסגר בתקופת הקורונה".

כמו כן, סיטיפס לקחה חלק במהלך השנים ביוזמות חברתיות שונות, ביניהן – תמיכה פומבית וכספית במרוץ היהודי-ערבי בירושלים, שנערך מדי שנה עד לפרוץ משבר הקורונה. "סיטיפס היתה מעורבת בהוויה הירושלמית", מדגישים בסיטיפס, "יזמה ולקחה חלק פעיל בשיתופי פעולה, בחסויות ובסיוע לגורמים ולמוסדות ירושלמים רבים בתחומי התרבות, האומנות, הספורט, עידוד השיח במרחב הציבורי, החינוך, הבילוי והפנאי. אנו מסיימים את שליחותנו בתודה גדולה לציבור הנוסעים שנתן בנו אמון ובידיעה שהרכבת הקלה 'עשתה טוב לירושלים', כמו ששאפנו. בשבועות האחרונים עשינו כל מאמץ להעביר את ההגה למפעיל החדש בצורה מקצועית ומסודרת, שתבטיח המשך שירות איכותי לתושבי ירושלים והבאים בשעריה".


ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס (צילום: סיטיפס)

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס (צילום: סיטיפס)


ירון רביד, מנכ"ל חברת סיטיפס, מוסר היום כי "השבוע מסתיימת תקופה משמעותית בה זכיתי להיות חלק ממהפכה של ממש ששינתה ועיצבה את ירושלים. אני מודה לציבור הנוסעים שנתן את אמונו מדי יום, ולכל עובדי הרכבת הקלה שלקחו חלק בהפיכתה לעורק הראשי של העיר".

העברת פעילות סיטיפס לחברת כפיר: במוצאי יום העצמאות, 15.4 יופסק שירות הרכבות בשעה 22:00, ולמחרת יחודש השירות על ידי חברת "כפיר". המהלך, חשוב לציין, לא ישפיע על הנוסעים ועל תפקוד כרטיסי הרב קו השונים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. בת עמי

    כנוסעת ותיקה של הרכבת הקלה אני מצדיעה לחברת סיטיפס על הכנסת הרכבת לירושלים ועל השירות ללקוחותיה, תודה וניפגש בפרוייקטים הבאים.

  2. מכיר טובה

    תודה על שנים נפלאות. אמנם לא היה מושלם אבל בעולם הזה אין דברים מושלמים…

  3. אבי

    אם היו פחות גרידיים היו יכולים להמשיך ולשרת את תושבי העיר. במשך השנים מצאו כל הזדמנות כדי לתת שירות גרוע. מקווים שהחברה החדשה תשים את שירות הלקוחות בראש מעייניה

  4. ירושלמי

    סיבה לרקוד!!
    גוף מושחת, אכזר ודורסני שלא יודע יחסי אנוש מהם!
    בתקווה לעתיד משופר עם החברה החדשה

  5. בני

    ברוך שפטרנו!!! השירות שלהם היה זוועתי. כמי שמשתמש ברכבת מדי יום פשוט סיוט ליסוע ברכבת בשעות העומס. נוסעים אחד על השני, כמו בהובלות בקר, אי אפשר לנשום. מי שמע על דבר כזה של רכבת אחת כל 6 דקות בשעות העומס? וזה במקרה הטוב שבו הרכבת מגיעה בזמן. בושה וחרפה. במדינות אירופה בהם השתמשתי בתחבורה ציבורית יש רכבות בקווים מרכזיים כל שתי דקות. ולמה לא מודיעים מתי מגיעה הרכבת הבאה (לא הקרובה)? מה הבעיה לציין מתי מגיעה הרכבת הבאה? כך יודעים שאם הקרובה עמוסה והבאה אחריה קרובה, נמתין לה. ביקשתי שיציינו זאת ושמו עלי פס. סיטיפס עשו סיבוב על גבם של הנוסעים וחסכו בנסיעות רכבת. נקווה שהחברה החדשה לא תהייה עלובה כמו סיטי פס. באמת שאין כבר ממה לרדת באיכות השירות.

  6. שרה

    סיטיפס היו נחמדים, אפילו שקיבלתי מהם דו"ח למרות שתיקפתי והם לא האמינו לי …
    אני בטוחה שגם על החברה הבאה יהיו תלונות, ככה זה, אין משהו מושלם בהכל..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר