השחתת שלט פרסום באזור הכניסה לעיר, מצלמת אבטחה בסמוך (צילומים: שלומי הלר)
השחתת שלט פרסום באזור הכניסה לעיר, מצלמת אבטחה בסמוך (צילומים: שלומי הלר)

השחתת תמונות הנשים בכניסה לעיר, שמרושתת במצלמות: מדוע עד כה לא נעצרו חשודים?

תופעת השחרת תמונותיהן של נשים משלטי פרסום נמשכת - השבוע הושחתו דמויות של נשים בכניסה לעיר, בהן של רותם אבוהב, מיכל אנסקי ולוסי אהריש; עו"ד רויטל חובל משדולת הנשים: "בשלוש שנים האחרונות לא הוגש אפילו כתב אישום אחד"; המשטרה: "כל דיווח או תלונה נחקרים ונבדקים ביסודיות ובמקצועיות"

פורסם בתאריך: 25.4.21 14:56

השחתת תמונות הנשים באזור הכניסה לירושלים, שמרושת במצלמות, נמשכת. היום, ראשון, הושחתו שלטי פרסום של חברת "הוט", בין השאר הושחרו תמונותיהן של מיכל אנסקי, לוסי אהריש ורותם אבוהב. לצידן, תמונות הגברים לא הושחתו. מדובר בעוד מקרה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי בירושלים – אולם עד כה המשטרה לא עצרה חשודים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאחרונה נרשמת עלייה מדאיגה במספר המקרים בירושלים, שבהם מושחתים שלטי חוצות עם דמויות של נשים – מדובר במקומות שבהם, חשוב לציין, מותקנות באזור מצלמות אבטחה, כאשר באמצעותם ניתן לזהות בקלות את המשחיתים ולהגיע לחשודים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבוע שעבר הושחת שלט פרסום של בנק הפועלים, שנתלה בכביש בגין צפון, שבו נראים שני ספורטאים ושתי ספורטאיות. תמונותיהן של הספורטאיות הושחתו לחלוטין, בעוד תמונותיהם של הגברים נותרו שלמות.

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכת ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, הוצבו בכניסה לעיר שלטי חוצות, שבהם מופיעים מתמודדים ומתמודדות עם הלם קרב. בין המצולמים – המוזיקאית עפרה יצחקי, ששירתה בחיל המשטרה הצבאית ובכוחות הביטחון כ-25 שנים וחוותה אירועים טראומתיים, כשהבולט מביניהם הוא ממלחמת המפרץ (1991). המוזיקאית יצחקי מצולמת כשהיא מנגנת על תופים, וזאת כחלק מהתמודדותה עם הלם הקרב. פניה של יצחקי הושחרו וכך גם פניה של הזמרת אחינועם ניני.

בתחילת חודש אפריל 2021 תמונתה של שחקנית, שמופיעה בשלט חוצות שפורסם בעמק רפאים במושבה הגרמנית – הושחתה. מדובר היה בכרזה גדולה לפרסום ההצגה "המלאכים של יהודית", שמציגה בתיאטרון מיקרו שפועל במבנה תיאטרון ירושלים.

בחודש דצמבר בשנה שעברה דמויותיהן של נשים, שכיכבו בתערוכת חוצות באזור הכניסה לעיר, הושחתו. מדובר בארבע כרזות ענק, שבהן נראו שחקניות כדורגל – על פניהן וגופן רוסס צבע שחור, וזאת במטרה להסתירן במרחב הציבורי בירושלים. בחודש יולי בשנה שעברה, כפי שפורסם ב"כל העיר", הושחתו בבורטליות תמונותיהן של אחיות הדסה, שהופיעו על גבי שלט חוצות שנתלה בגשר שמעל כביש בגין. לעומת זאת תמונותיהם של האחים נותרו שלמות.

עו"ד רויטל חובל, מנהלת קידום המדיניות והחקיקה של שדולת הנשים, מוסרת ל"כל העיר" כי "השחתת דמויות נשים על שילוט הוא פשע שנאה שהולך ותופס תאוצה בירושלים ובמקומות נוספים בארץ. הגענו למצב העגום שבו חברות ורשויות מעדיפות להימנע מפרסום צילום של אישה כדי לא לספוג השחתת רכוש – אבל המחיר האמיתי הוא זה שאנחנו משלמות ומשלמים כולנו כחברה".


השחתת שלט פרסום באזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

השחתת שלט פרסום באזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)


"בשלוש שנים האחרונות לא הוגש אפילו כתב אישום אחד, על פשעים שמתרחשים במרחב הציבורי בנקודות הכי בולטות, מתועדים במצלמות", מדגישה עו"ד חובל. "הגשנו בקשת חופש מידע למשטרה והיא נדחתה תחת טיעון בלתי מתקבל על הדעת של 'היעדר נתונים'. איפה הנתונים ואיפה כתבי האישום? הדבר היחיד שמתועד היטב הן פניהן המושחתות של נשים, חלקן מתונססות במצב הזה במשך תקופה ארוכה ללא תיקון. תמיד יש משהו יותר דחוף מטיפול בנושאים הקשורים ישירות לנשים. מעניין אם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ימצא זמן לעסוק גם בציבור הנפגע שהוא מחצית ממדינת ישראל".


מצלמת אבטחה באזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

מצלמת אבטחה באזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)


"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "עיריית ירושלים רואה את המקרים בחומרה ואף פנתה למשטרת ישראל על-מנת שתגביר את האכיפה בנושא, לרבות אכיפה סמויה. ככל שקיים מידע או תיעוד של אירועים, מעבירה אותו העירייה למשטרה בנוהל מסודר ועל פי החוק".

"כל העיר" פנה למשטרת ירושלים, שמסרה בתגובה: "כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה בנושא, נחקרים ונבדקים ביסודיות ובמקצועיות תוך ביצוע מגוון פעולות חקירה תוך מיצוי כלל האפשרויות וכך נעשה גם ביחס למקרים שהתרחשו לאחרונה בירושלים. כל טענה אודות אוזלת יד מקומה להידחות מאחר וחקירת המקרים נעשית תוך מטרה לאסוף ראיות ולהביא לזיהוי ואיתורם של החשודים. אנו נמשיך לחקור כל חשד לעבירה פלילית בהתאם לחוק ובכלים והאמצעים שברשותנו, הכל במטרה להגיע לחקר האמת".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אוהב מסורת

    צודק זה מה שחשוב עכשיו גמרת עם המהומות בשער שכם .אבל חלילה שלא ישכחו שיש אנשים שלא מתאים להם התמונות היפות

  2. המצחיק

    שראש העיר לפני יום או יומיים
    אמר בעקבות האלימות הגואה בעיר,שהוא יגדיל את מספר מצלמות נוספות ברחבי העיר בכדי לאכוף עברות אלימות וכו'
    אבל כבר עכשיו יש מצלמות,ולא מצליחים לאכוף לפי הכתבה כבר 3 שנים עברות של השחתת רכוש ציבורי/השחתת תמונות
    בקיצור חבל על בזבוז כספי הציבור שלנו,כאשר מוסיפים מצלמות שאין בהן תועלת,
    שורה תחתונה,לאון לך הביתה ביחד עם הקואליציה שלך,אנחנו לא אזרחים שבויים.

  3. יום אבל לאומי

    כשלא רוצים למצוא אשמים, גם אלף מצלמות לא יעזרו. הרי ברור לכולם שהחרדים הם אלו שאחראים להשחתה, והחרדים הם אלו שמנהלים את העיר ואת המדינה, אז מי יגע בהם??? ליאון וביבי מוחזקים על ידי החרדים בביצים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר