קרית היובל
קרית היובל

מתחם ורבורג חוזר: עיריית ירושלים החלה לקדם את תוכנית המתאר החדשה בקרית היובל

למעלה מעשור שבו "שטח המריבה" בין חילונים לחרדים בקרית היובל עומד שומם, העירייה החלה לקדם את התוכנית החדשה במתחם ורבורג. במקום ישיבה חילונית ומעונות לסטודנטים - היכל תרבות וגן משחקים

פורסם בתאריך: 16.5.21 08:21

כשנה לאחר שראש העיר משה ליאון הודיע על הקמת היכל תרבות וגן משחקים במתחם ורבורג שבקרית היובל, במקום מעונות לסטודנטים ומכינה קדם צבאית, עיריית ירושלים צפויה לאשר תקציב של 145 אלף שקלים לטובת קידום תוכנית המתאר למתחם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מדובר במהלך של האגף לתכנון העיר, במסגרתו נשכרו שירותיו של האדריכל אמנון אפק, שצפוי לתכנן תוכנית מתאר נקודתית למתחם ורבורג, לצורך תוספת זכויות ושימושים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", מתחם ורבורג מעורר מחלוקת עוד מימיו של ראש העיר הקודם ניר ברקת, שהבהיר לחרדים כי לא ייתן לפגוע בצביון השכונות החילוניות. מאז המתחם, שכונה "שטח המריבה", ותוכניות הבינוי שהוצעו לגביו עברו תהפוכות רבות. בחודש יולי 2017 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה את התוכנית להקמת מבני תרבות לציבור החילוני במתחם. מאז חברי המועצה החרדים בעירייה פועלים לביטול התוכנית. בעקבות המתווה החדש שהציג ראש העיר משה ליאון בחודש אוגוסט 2020, מתחו ביקורת בסיעת התעוררות שבאופוזיציה וטענו כי מדובר בתוכנית שלא מיטיבה עם התושבים החילונים: "משה ליאון חושף את התוכנית שלו לשינוי בלתי הפיך של פני העיר. בקרית היובל הוא דורס את הייעוד של מתחם ורבורג ובכך הורס את התכנית היחידה לצמיחת הקהילה הציונית במקום. מצד שני, הוא מוסיף עשרות כיתות לימוד עבור האוכלוסייה החרדית בלב השכונה".

מנגד, סגן ראש העיר המחזיק בתיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן (דגל התורה), הביע תמיכה במהלך ואמר: "על הנושא הזה הלכנו לבחירות. אם בקדנציות הקודמות אמרו שיש שכונות שאין אליהן כניסה, ראש העיר אומר את זה עכשיו בצורה מאוד ברורה, ש'זה לצד זה ולא על חשבון זה'. אנחנו באמת מבינים שכל אחד צריך לקבל את המענה בשכונה שלו, ליד ביתו, ולא יכולים לשלוח אותו".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה: "עם סיכום מתווה השכונות ופרסומו ברבים, החל הדרג המקצועי לפעול כל אחד בתחומו. בימים אלה הסתיים הליך בחירת צוות תכנון למתחם ורבורג שיתחיל בתכנון היכל התרבות ולצדו שטחי פיתוח ציבורי נרחבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. ליאור

    עיריית ירושלים מעוניינת לרכז את הציבור החילוני בפסגת זאב ולחלק את השכונות לחרדים, הם דואגים שחילונים ירגישו לא בנוח בכל שכונה אחרת ומאותתים לנו שכדאי לנו לצאת מהשכונה כי האופי שלה עומד להשתנות. זה קורה בקריית היובל, זה קורה ברמות, ובעוד שכונות בעיר. בנתיים מי שיכול עוזב את העיר

  2. יהודי יקר

    כשרואים איך מבעבעת השנאה החילונית שמקורה במחלת נפש הקרויה שמאלנות, מתעוררות תהיות ומשתנות הדעות.
    אם פעם חשבתי שנכון להגדיר שכונות לכל אוככלוסייה,
    היום אני חושב, שזה פרס למעוררי השנאה
    שכל מטרתם היא פגיעה בעם היהודי וזהותו.
    ולכן, דווקא לתת דריסת רגל ומוסדות ציבור לכל המגזרים בכל השכונות.
    אסור לאפשר לכוחות הפילוג והשיסוי השמאלני, להכתיב את בניית ירושלים, שכבר מאות שנים דתיים וחרדים הם שבנו אותה.

  3. יורם

    כדי לפתור את הבעיה יש לאפשר לחרדים אוטונומיה בעזה .יקבלו אותם בזרועות פתוחות ..הפרזיטים האלה שמגיעים ל 70% הנחה בארנונה הורסים את ירושלים גורמים להגירה שלילית בעיר .השנה העיר הפסידה 21.000 תושבים .והיא העיר הענייה בארץ.יש לזרוק את לאון ללוד

  4. יהודי ירושלמי

    למגיב בשם יורם:
    ממליץ לך לחזור לגרמניה שם יקבלו אותך בזרועות פתוחות גזען מגעיל, ובנוסף גם שקרן, ממציא נתונים ומסלף את המציאות!!!
    אתה לא שווה תגובה ולכן בחרתי שלא להגיב לדברי ההבל שכתבת.

  5. מעין

    אנחנו עזבנו את קריית היובל לטובת ארה"ב. עצוב מה שקורה בישראל. המדינה מתחרדת מיום ליום ומי שבעצם יוצא לעבוד מכלכל את כל העלוקות.

  6. דויד סטון.

    היי "יהודי יקר". אני ימני שלא סובל חרדים ודוסים. נולדתי וגדלתי בקריית יובל והדוסים משתלטים על השכונה כמו סרטן. אתם ממאיסים את עצמכם עם זה שאתם מכריחים חילוניים לענות לחיי הפולחן שאתם חיים בו. זה לא קשור שמאלניים או ימניים. זה קשור לזה שהדוסים הורסים כל חלקה חילונית אליה הם פולשים.

  7. מוריאל

    חילונים יקרים
    אני יליד 67 וכבר בילדותי החרדים התחילו את ההתפשטות שלהם בגיבוי הממסד שלא בונה ערים חרדיות. -הממסד מעדיף שאנחנו נשלם את הארנונה- בנוסף כבר אז היתה פעילות מסיונרית שלהם.
    אבל זה אשמתנו בלבד- הם מאורגנים ומצביעים 95 אחוז אצלנו פחות מ50 אחוז.

  8. אורים ותומים

    בילדותי..הוריי ניסו לחזור לשכונת הולדתם שאותה בנה בין השאר גם סבי וחילונים כמעט כולם!אימי שלבשה לבוש לא חשוף ..קיבלה אבנים לראש ואחד עיוור אותה בעין שמאל.
    אבי ניסה לפנות לסיוע לטדי קולק ווקיבל התעלמות.
    פיצוי כספי מבימ"ש לא קיבלנו ממערכת המשפט השמאלנית ואם היינו פונים לדין תורה ..היו מנפנפים אותנו(כלך הובהר לנו מראש שם)
    איומים בהצתות קרו לזרים ותיירות שקיבלו אשרת שהייה לעבודה זמנית בשגררויות/כנסיות במז. י-ם כנ"ל מקרי שוכרים חילוניים שניהלו מועדוני שאנטי או תרבות הודו בשכ' קטמון.
    בכלל..אורח חיים חילוני מוזיקה לא חזקה בשבת והליכהת נערות בלבוש לא יושפני ?מתקבל כמו ברמת בית שמש ב' ג' וכדומה..ו
    בקיצור:2מדינות ומהר!גדר חשמלית שתעטוף את איו"ש עם כישה לי-ם מתפון ומגרום לייבוד ממלכת כוהני חשמנאיי לכל המשיחיים וועם מצלמות ועמדות יירי ושאטלים לימי הילולות למירון טבריה צפצ בלבג רק בימי מועד/יורצייט!ללא סיוע למקרים הומניטאריים .יציאה לחו"ל?רק דרך ירגן או בנמה"ת שיבנו.כי מספיק מימנו אותם!הם התרבו וכבדים עלינו

  9. העיר הזו הרוסה

    ראש העיר והעירייה הזו הם מהגרועות שהעיר הזו ידעה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר