אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

מועצת העירייה הראשונה בראשות ליאון: ל"כל העיר" נודע כי החרדים מתכננים לבטל את תוכנית ורבורג – להקמת מבנים לציבור החילוני

ביום חמישי הקרוב צפויה להיערך ישיבת מועצת העירייה הראשונה, שבראשה יעמוד ראש העיר משה ליאון. ל"כל העיר" נודע כי ההצעה הראשונה לסדר שתוגש למליאת המועצה תהיה מצד סיעת אגודת ישראל, שתדרוש לבטל את תוכנית ורבורג - להקמת מבנים לציבור החילוני בקרית היובל

פורסם בתאריך: 10.12.18 18:38

ביום חמישי הקרוב, 13.12.18, תתקיים ישיבת מועצת עיריית ירושלים הראשונה בראשות ראש העיר משה ליאון. ל"כל העיר" נודע כי הצעת הסדר הראשונה שתוגש בישיבה תעסוק בתוכנית ורבורג. כזכור אחרי עשור של מאבק, בחודש יולי בשנה שעברה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה את התוכנית להקמת מבני תרבות לציבור החילוני בקרית היובל. חבר המועצה יוחנן ויצמן מסיעת אגודת ישראל יגיש הצעה לסדר שבמסגרתה הוא ידרוש לבטל את התוכנית.


יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)

יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)



כפי שפורסם ב"כל העיר", במגרש ברחוב ורבורג בקרית היובל יוקמו מעונות לסטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים, מרכז תרבות, קפטריה, בית קפה קהילתי וגינה קהילתית שישרתו את הקהילה הפלורליסטית בשכונה.

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ויצמן שלח הבוקר, שני, מכתב לליאון ובו הוא דורש לבטל את תוכנית הבינוי במתחם ורבורג, שסוכמה בקדנציה הקודמת של ברקת. "מועצת העיר קובעת כי התוכנית הוגשה בחוסר סמכות ובניגוד לעמדתה ועל כן היא מסמיכה את ראש העיר להודיע לוועדה המחוזית על גניזת התוכנית", כותב ויצמן במכתבו, ומוסיף: "מועצת העיר תורה למהנדס העיר או לוועדה המקומית להגיש בהקדם תוכנית בינוי לבתי ספר במגרש".


קרית היובל

קרית היובל


במינהל הקהילתי בקרית היובל זועמים על הניסיון לדחות את תוכנית ורבורג להקמת מבני תרבות לציבור החילוני. "אם ההצעה תתקבל והתוכנית למתחם ורבורג תשתנה, זה ידחה את כל מתווה ברקת, ויבטל את כל הסיכומים שניתנו לנו", אומר הערב ל"כל העיר" רוני שרון, ראש מינהל קהילתי יובלים. "הם לא יכולים לחזור בהם ולתעתע בציבור. לקחת מהציבור הפלורליסטי את מה שמגיע לו, ולסלק אותו מהבית שלו?זה שיא החוצפה. אם משהו יקרה אנחנו נפנה לערכאות המשפטיות. אי אפשר לבטל את זה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כל זמנו של ראש העיר מושקע כרגע בהרכבת הקואלציה. לאחר הרכבת הקואליציה ויחד עם המועצה החדשה הנושא ייבדק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מנחם

    מי שמתגורר בבןר ביוב – אל יתלונן על הריח. חילונים! עיזבו את ירושלים לנפשה. שתהייה זו עיר לדוסים ולערבים!

  2. אמת

    צביעות במיטבה! התכנית המקורית הייתה לאפשר לפחות שטח אחד למבני ציבור, לציבור שאינו מקבל את זכויותיו הבסיסיות ביותר באחת משכונות ירושלים. ברקת החליט כבריון לגזול את המגיע לציבור זה על פי חוק.
    כעת קם העשיר ומתלונן על שלא מאפשרים לו לגזול את כבשת הרש!

  3. עובד

    אם היינו בוחרים ראש עיר חרדי דייטש זה לא היה קורה קיבלנו את …….

  4. רוני

    להזכיר הם תמכו ברקוביץ שהבטיח לדאוג לחסידים.
    מחכה לשמוע את קולו בנושא

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשרואים את הוויצמן הזה (ודומיו) אפשר להבין את דמותו של שיילוק, היהודי השנוא באירופה. כמה חוצפה וערומה יש לשיילוקים האלו. צר לי אך החרדים (במיוחד החרדים האשכנזים) לימדו אותי שיעור לא נעים בהיסטוריה. הייתי מעדיף להדחיק את התובנה ההיסטורית הזו, אך אין מנוס מהקביעה שיהודי אירופה הרוויחו ביושר רב חלק מהשנאה כלפיהם.

  6. רונה

    אדון משה ליאון, להערכתי אם תעז לדרדר את מצבם של החילוניים כאן עוד יותר,
    זה יקים עליך את חצי העיר הזו שלא בחרה בך והתנגדה למינוייך כראש עיר.
    אנחנו הציבור שברובו מממן את המעט שעוד נותר בעיר החבוטה הזו,
    זה יהיה מאד לא חכם לגרום לשארית הציבור הזה לעזוב את העיר שתיהפך סופית לאיראן או עזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר