הסעה של "שבוס" (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הסעה של "שבוס" (צילום: אוליבייה פיטוסי)

התחבורה בשבת בעיר על הכוונת של החרדים

אחרי הקפאת מתווה הכותל - ח"כים חרדים פועלים לביטול התחבורה הירושלמית השיתופית בשבת. מנכ"ל שבוס: "זו מלחמה פוליטית על גבם של אנשים שאין להם את האמצעים לקנות רכב או לנסוע בספיישל בשבת"

פורסם בתאריך: 27.6.17 10:11

אחרי החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל להקמת רחבה שלישית משותפת לכלל הזרמים ביהדות וללא הפרדה מגדרית, ח"כים חרדים פועלים לביטול מיזם התחבורה הפרטית הפועלת בשבת בירושלים – "שבוס".

 

הסעה של "שבוס", מרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הסעה של "שבוס", מרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 

במכתב שנשלח על ידי חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור מש"ס וחברי הכנסת ישראל אייכלר ואורי מקלב מיהדות התורה, למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, הם מבקשים לשלול היתרים לתחבורה ציבורית בשבת בערים, שבהן העיריות מאפשרות הפעלה שכזו כמו למשל בחולון, ברמת השרון, בגבעתיים ובהרצליה. בנוסף, ביקשו חברי הכנסת לבדוק האם מתנהלת חקירה במשרד התחבורה נגד הפעלת מיזם התחבורה בשבת בירושלים ("שבוס"), והאם החלו באיסוף ראיות להגשת כתב אישום בנושא.

נדב כהן, מנכ"ל "שבוס", אומר הבוקר בשיחה עם "כל העיר" כי "מדובר במלחמה פוליטית על גבם של אנשים שאין להם את האמצעים לקנות רכב או לנסוע במונית ספיישל בשבת. אנחנו פועלים, מהיום הראשון שהתחלנו, בהתייעצות עם עורכי דין – אנחנו תחבורה פרטית לגמרי, לא ציבורית, אגודה שרק חבריה יכולים להשתמש בשירותיה. מעבר לכך, אני מצר שהמלחמה היא נגד אנשים שאין ביכולתם לנסוע במוניות או ברכבים, ומונעים מהם את התחבורה היחידה שעוד נשארה להם כדי שיוכלו להתנייד בקלות בסוף השבוע. זו מלחמה לא על בעלי אמצעים, לא מדובר על סגירה של תחנות דלק או מוניות ספיישל, אלא בפגיעה באנשים שגם ככה אין להם את היכולת לגייס את המשאבים לנסוע בשבת".

 

***

הישג לחרדים: הוקפא מתווה הכותל להקמת רחבה שלישית

סקר: 62 אחוז מהציבור מאמין שאין צורך בהפרדה בכותל 

לילי בן עמי: "תפסיקו עם 'נסיכה ויפה', תתחילו לשבח ילדות כ'חכמות וחזקות'"

***

כזכור, קואופרטיב "שבוס" הוקם לפני למעלה משנתיים בירושלים על ידי פעילים חברתיים, ביניהם סגן ראש העיר לשעבר מסיעת מרצ פפה אללו, וחברת המועצה מסיעת מרצ לורה ורטון. מדובר בהסעה שיתופית, משכונות ברחבי העיר אל מוקדי הבילוי במחירים שווים לכל נפש. מאז, "שבוס" הרחיב את שעות הפעילות ובעקבותיו צמחו בערים ברחבי הארץ מיזמים דומים. האגודה פועלת כמוסד ללא מטרות רווח.
ורטון, המשמשת כיום יו"ר הנהלת האגודה "שבוס", מדגישה ואומרת כי "'שבוס' הוא גוף שקם לתת פתרון למי שאין לו רישיון נהיגה או רכב ורוצה להתנייד. רוב הנוסעים שלנו הם חיילים שרוצים לראות חברים ובני משפחה ולצאת להנות בזמן הפנאי היחידי שיש להם, בדרך בטוחה. אחרים הם סטודנטים ומכל הגילים שרוצים פשוט להנות בדרכם  מחיי חברה. אין לשבוס כל כוונה לפגוע באיש אלא לתת מענה, כאגודה חוקית ללא כוונות רווח, לציבור גדול שרוצה להנות, בין היתר מהשבת, בדרכו. צר לנו מאוד שיש אנשים שרוצים למנוע זאת, שרוצים לפגוע בזכויות של אחרים ולכפות את דעתם ואורח חייהם על אחרים. אני גאה במיזם שעוזר לאנשים להתאגד ולהרחיב את המיזם החיובי זה. כולם מוזמנים להצטרף, לחזק את הבנייה של קהילה חברתית זאת ולתמוך באגודה שמטרתה היא לשפר ולהציע פתרונות לתחבורה עבור חבריה".
לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר