פרופ' שמחה יגל, מנהל מחלקת היולדות של הדסה (צילום: ארנון בוסאני)
פרופ' שמחה יגל, מנהל מחלקת היולדות של הדסה (צילום: ארנון בוסאני)

היסטוריה בהדסה: מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים זכה בפרס היוקרתי בעולם בתחומו

פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים הדסה, זכה בפרס מדליית הזהב של איאן דונלד והוא הרופא הישראלי הראשון שזכה בפרס המוענק על ידי ISUOG

פורסם בתאריך: 1.6.21 12:59

פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים הדסה, זכה בפרס היוקרתי – מדליית הזהב של איאן דונלד, כהוקרה על תרומתו המדעית המשמעותית לקידום אולטרסאונד אבחוני במיילדות וגינקולוגיה. את ההוקרה קיבל מארגון ISUOG – האגודה הבינלאומית לאולטרסאונד מיילדותי וגינקולוגיה, והוא הרופא הישראלי הראשון שזכה בפרס המוענק על ידי הארגון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פרס מדליית הזהב של איאן דונלד הוא ההערכה המשמעותית ביותר שמוענקת על ידי ISUOG. הפרס ניתן כהוקרה לרופאים וחוקרים על מפעל חיים והגעה להישגים ולתצפיות מחקריים פורצי דרך בתחום האבחון והטיפול המבוסס על בדיקת אולטרסאונד. בפרס זוכה מדי שנה אחד מבכירי הרופאים והחוקרים בתחום האולטרסאונד המיילדותי והגניקולוגיה, כשהזוכים בשנים עברו הם אלו הבוחרים, באמצעות ועדה, את הזוכה השנתי הבא.

פרופ' שמחה יגל: "קבלת ההוקרה משמחת אותי מאוד, זהו כבוד עצום. בזכות המחקר והפעילות בתחום הזה הבאתי אושר להמון אנשים, ביניהם גם כאלו שהגילוי המוקדם עזר להם לקבל החלטות חשובות. אני מרגיש שאני מייצג בזכייה את הדסה ואת ישראל בכבוד, וזוכה להיות חלק מקבוצה איכותית של רופאים וחוקרים שזכו בהוקרה החשובה הזאת.

במשך 40 השנים האחרונות האולטרסאונד הפך לכלי האבחון מספר אחד בעולם. בישראל, כמחצית מהאוכלוסייה הן נשים, כשרובן (מגיל 20 ומעלה) עוברות בדיקת אולטרסאונד שגרתית לפחות פעם בשנה. עוד בישראל, מתבצעות בהריון למעלה ממיליון בדיקות אולטרסאונד בשנה ובשל כך החשיבות היא כה רבה. התחרות על הפרס מדי שנה היא קשה מאוד, לכן זה מחמיא מאוד וכבוד גדול עבורי לזכות בהוקרה".

פרופ' יגל זכה בפרס בעיקר בשל מחקרו ופעולותיו בתחומי: אקו לב העובר, המומים התפתחותיים והחשיבות שלהם, השימוש באבחון בתלת ממד והתרומה להבנת פגיעות ברצפת אגן. מעבר לכך, שיטת סריקת לב העובר שגילה פרופ' יגל הפכה לשיטה הכלל עולמית לבחינת אקו לב עוברי. מדובר בעשרות מיליוני בדיקות בכל העולם מדי שנה, והשיטה שיפרה גם את הטיפול באופן משמעותי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חני
    רופא גדול ומוערך! ראוי לכל שבח

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך שמחה… מגיע לו בגדול.

    היה לצידי ברגעים קשים והפך אותם בסוף לרגעים שמחים… תמיד עטף..הקשיב…בדק וניסה כל דרך על מנת להציל מצבים…

  3. נאוה

    רופא נהדר, חרוץ ,מסור, יסודי ואדם נפלא! חדשות משמחות מאד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר