יערה קץ פיינר (צילום: נעם פיינר)
יערה קץ פיינר (צילום: נעם פיינר)

"אני לא רואה את עצמי חיה ומגדלת את ילדיי במקום אחר"

יערה קץ פיינר, 31, סמנכ"לית התנועה הירושלמית: "ירושלים היא עיר מורכבת, ואנחנו כאן על מנת לנסות ולחבר בין האוכלוסיות והקהילות הרבות שמרכיבות את העיר הזאת, על מנת שיהיה טוב ומכבד יותר", ראיון

פורסם בתאריך: 1.7.17 19:00


"אני לא רואה את עצמי חיה ומגדלת את ילדיי במקום אחר", אומרת בשיחה עם "כל העיר", יערה קץ פיינר, 31, סמנכ"לית התנועה הירושלמית, מתגוררת בטלביה, נשואה לנעם פיינר ואמא לנגה בת השנתיים. "אני ירושלמית בכל רמ"ח אבריי, ירושלים היא עיר מורכבת, ואנחנו כאן על מנת לנסות ולחבר בין האוכלוסיות והקהילות הרבות שמרכיבות את העיר הזאת, על מנת שיהיה טוב ומכבד יותר".

 

 

קץ פיינר מנהלת בשלוש השנים האחרונות את כל התקציב, הפרויקטים, הקמפיינים, הצוות "ובעצם יש לי נגיעה לכל מה שקורה בתנועה", היא מחדדת, "השילוב הוא מאוד טבעי עבורי, מפני שאני חיה את העבודה הזאת, ירושלמית שעובדת בתנועה אקטיביסטית שמאמינה בחזון של קהילה של קהילות".

 

יערה קץ פיינר (צילום: נעם פיינר)

יערה קץ פיינר (צילום: נעם פיינר)

 

איך מתחילים בכלל לחבר בין קהילות בעיר כל כך מורכבת כמו ירושלים?

"רק לא מזמן, בחגיגות 50 שנה לירושלים, רצינו לתת ביטוי לקולות שאינם מתחברים לקצוות בעיר. יצרנו פרויקט של  50 סרטונים – '50 סיבות לתקווה', בשיתוף של קואליציית רשות הרבים ובתמיכת קרן לייכטאג וקרן שוסטרמן, ובו ניסינו להראות כמה שיותר סוגי אוכלוסיות בעיר. דוגמא נוספת היא לאחר הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בשנת 2015, אז יצרנו שבעה ציבורית בכיכר ציון. זה היה מדהים, הגיעו אלפי ירושלמים שדיברו, צעקו, שרו או שתקו, אבל זה יצר חיבור וזה היה מרתק. מאז אנו עורכים בכל יום חמישי בשעה 20:30 נקודת מפגש בכיכר ציון, אנו בוחרים נושא שבוער בחברה ומקיימים דיון. השיחות המעניינות ביותר נוצרות מחוץ למעגלים, באחד על אחד".

 

יערה קץ פיינר (צילום: נעם פיינר)

יערה קץ פיינר ובתה (צילום: נעם פיינר)

 

מה זה אומר להיות אישה ירושלמית?

"לצערי עדיין יש פערים גדולים באוכלוסיה בין גברים לנשים ובין היותי ירושלמית לתושבי המרכז. השכר הוא כמובן שונה בין ירושלים למרכז ובין גברים לנשים, ויוקר הדיור והמחייה לא מקלים. בתנועה אני לא מרגישה את הקושי בהיותי אישה, מפני שזו תנועה של נשים ובכלל אין פערים בין גברים לנשים, אבל כשעבדתי עם נוער זה בהחלט היה מורגש".

 

יערה קץ פיינר ובתה (צילום: נעם פיינר)

יערה קץ פיינר ובתה (צילום: נעם פיינר)

 

***

טור-פז: "העבודה לשינוי במגזר החרדי היא עוד רבה מאוד"

השאלון: עד כמה אתם ירושלמים? 

החלופה למצעד הדגלים: הצעדה הירושלמית בפארק המסילה 

התחבורה הפרטית בשבת בעיר על הכוונת של החרדים 

 

***

 

איך אתם פועלים לעצור את ההגירה השלילית של הציבור הפלורליסטי היצרני והחילוני בירושלים? 

"לצערי, עדיין לא הצלחנו לבלום את ההגירה השלילית, אבל אני עובדת קשה עבור זה ועבור הצרכים הבסיסיים שלנו כחברה שתצליח למשוך ולהשאיר את הצעירים כאן. אני חייבת לציין שאני בהחלט רואה מקומות שבהם יש יותר פתיחות, גם מצד החברה החרדית, שרוצה להישאר חרדית אך במקביל רוצה להשתלב בחברה הירושלמית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר