מרוץ הלילה מכביה 2017 (צילום: פלאש 90)
מרוץ הלילה מכביה 2017 (צילום: פלאש 90)

מרוץ הלילה של ירושלים: כ־5,000 רצים

המרוץ הוזנק בשעה 19:45. עוד לפני כן, החל מהשעה 16:00, נחסמו צירים שונים לתנועת כלי רכב ובאחרים בוצעו שינויים בהסדרי התנועה

פורסם בתאריך: 10.7.17 15:38

הערב, שני (10.7), התקיים מרוץ לילה מכביה ירושלים. המרוץ, שיעמוד כמו כל האירועים שמתקיים השנה בירושלים בסימן יובל לאיחוד העיר, הוזנק בשעה 19:45 מרחוב יצחק קריב, אל מול חומות העיר העתיקה.

המרוץ, שמאורגן על ידי העירייה והמכביה, כולל שלושה מקצים: 5 ק"מ (הזנקה בשעה 19:45), 10 ק"מ (הזנקה בשעה 20:05) וחצי מרתון – 21 ק"מ (הזנקה בשעה 20:20).

במרוץ השתתפו כ־5,000 רצים מהארץ ומהעולם והמסלולים השונים עברו ברחוב דוד המלך, דוד רמז, דרך חברון עד צומת ברעם, טיילת ינובסקי, עמק רפאים, קרן היסוד, רחוב הלל, שער יפו ושער ציון.

ראש העיר ניר ברקת אמר לאחר שרץ 10 ק"מ: "אין כמו לרוץ בלילה הירושלמי מול חומות העיר העתיקה עם אלפי הרצים מכל העולם שהגיעו למרוץ הלילה מכביה, זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. אני שמח שהצלחנו להחזיר את המכביה למקומה הטבעי – ירושלים, ובכך גם לחבר את כל יהודי העולם לירושלים וגם לשדרג את תשתיות הספורט ואירועי הספורט בירושלים".

אסף גורן, סגן יו"ר המכביה ה-20, שהשתתף במקצה 10 ק"מ של מרוץ הלילה מכביה ירושלים: "בפעם האחרונה שרצתי זה היה במרתון טוקיו, ואין דבר שמשתווה לו מלרוץ בלילה ברחובות ירושלים ובעיר העתיקה. אני התרגשתי".

 

ראש העיר ניר ברקת מזניק את מרוץ הלילה בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

ראש העיר ניר ברקת מזניק את מרוץ הלילה בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

 

ראש העיר ניר ברקת מציין כי "ירושלים היא הלב והבית של המכביה! המכביה ה־20 מתקיימת בשנה בה אנו מציינים 50 שנה לאיחודה של העיר ירושלים – בירתה הנצחית של העם היהודי. החיבור בין העיר ירושלים למכביה הוא טבעי ומבטא את הקשר העמוק בין העם היהודי לבירת העם היהודי ומבטא ציונות אמיתית הבאה לידי ביטוי בבירת ישראל. מרוץ לילה מכביה ירושלים מחבר בין ערכים של ציונות ואהבת הארץ לערכים של מצוינות בספורט. אני מזמין אתכם, תושבי הארץ והאורחים ועשרות אלפי הספורטאים והאורחים שהגיעו לקחת חלק באירועי ותחרויות המכביה, לחוויה ייחודית ובלתי נשכחת של ריצת לילה, בעיר המרגשת בעולם ובמסלול המאפשר לחוות את העיר על נופיה המרתקים והיסטוריה בת אלפי שנים".

אמיר פלד, יו"ר המכביה, מוסיף: "המכביה ה־20 מציינת 85 שנות עשייה מכבית. בשנים אלו יצרנו מסורת אדירה של סולידריות יהודית, של מצוינות ושל ציונות. זוהי גם השנה בה אנו מציינים 50 שנים לאיחודה של העיר ירושלים, 100 שנים להצהרת בלפור ועוד. במכביה השנה ישתתפו למעלה מ־10,000 ספורטאים מהארץ והעולם ואני מאחל לאלפי הרצים, מעבר להנאה הספורטיבית, הנאה מנופיה של העיר ירושלים, מרחובותיה, אבניה וההיסטוריה היהודית שהיא טומנת בחובה".

מרוץ הלילה בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

מרוץ הלילה בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

 

בזמן המרוץ חלו שינויים בהסדרי התנועה וצירים רבים נסגרו לתנועה החל מהשעה 16:00 ועד לסיום המרוץ – בסביבות השעה 23:00. יודגש כי הרכבת הקלה פעלה כסדרה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המשטרה השלימה את היערכותה לקראת מרוץ לילה מכביה ירושלים. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וסדרנים, נערכים לאבטחת הסדר הציבורי, המשתתפים והצופים, שמירת בטחון הנפש והרכוש, הכוונת התנועה לפני, במהלך ובתום המרוץ. כוחות המשטרה יתפרסו החל משעות הצהריים המוקדמות לאורך הצירים לצורך אבטחת האירוע ושוטרי תנועה יכוונו את תנועת כלי הרכב לצירים חלופיים. כל זאת, תוך צמצום הפגיעה בשגרת חיי העיר".

ולמרות זאת, במשטרה מדגישים כי כלי רכב שיחנו לאורך צירי מסלולי הריצה לא יורשו לצאת עד לסיום האירוע ולפתיחת הצירים. על כן הציבור מתבקש לא להחנות כלי הרכב פרטיים באזור הסמוך למסלול הריצה.

עוד נמסר מהמשטרה כי החלה מהשעה 16:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: יצחק קריב, דוד המלך, דוד רמז, דרך בית לחם, דרך חברון עד צומת ברעם, דניאל ינובסקי, על"ר, פייר קניג, עמק רפאים, קרן היסוד, קינג ג'ורג', הלל, בן סירא, שלמה המלך, יפו, שער יפו, שער ציון, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, מנהרת צה"ל תיסגר לתנועה בשני הכיוונים.

זאת ועוד, ברחובות הבאים יבוצעו שינויים בהסדרי תנועה:
רחוב בארי – לבאים מבצלאל תתאפשר פניה שמאלה לרחוב קינג ג'ורג' בלבד.
רחוב קינג ג'ורג' – לבאים מרחוב יפו תתאפשר הפניה ימינה לרחוב בן יהודה בלבד.
רחוב בן מימון – לבאים מכיוון רחוב עזה תתאפשר הפניה שמאלה לרחוב רמב"ן בלבד.
רחוב דרך חברון – לבאים מכיוון גילה תתאפשר הנסיעה עד צומת אשר וינר ברעם.
רחוב יהודה – לבאים מדרך בית לחם תתאפשר פניה ימינה לדרך חברון.
צומת אורנים – לבאים מכיוון רחוב בן זכאי לא תתאפשר הנסיעה לכיוון עמק רפאים. הבאים מאזור תלפיות – יופנו לרחוב יהודה.
רחוב יצחק אלחנן – תתאפשר פניה לכיוון רחוב הנשיא.
כביש מספר 1 – הכביש יחסם מהפניה לרחוב שבטי ישראל. הנוסעים מכיוון צפון לדרום יופנו לרחוב שבטי ישראל.

לסיכום, מהמשטרה נמסר כי "הציבור מתבקש למעט ככל הניתן בנסיעה בכלי רכב פרטיים ולהשתמש בתחבורה הציבורית. משטרת ישראל תעדכן כל העת באמצעות כלי התקשורת השונים אודות סגירה ופתיחת דרכי תנועה לציבור. המשטרה קוראת לתושבי העיר ולבאים בשעריה להתאזר בסבלנות עקב שיבושי התנועה הצפויים במהלך המרוץ ולהישמע להוראות השוטרים בשטח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר